5.0از 5

کتاب شهیدان زنده اند

چهل حکایت از حضور شهدا پس از شهادت

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب شهیدان زنده اند در واقع مجموعه ای از چهل خاطره از تاثیرات پس از شهادت تعدادی از شهیدان دفاع مقدس است که توسط کارگروه انتشارات فرهنگی شهید ابراهیم هادی تدوین و منتشر شده است.

    معرفی کتاب شهیدان زنده اند

    شهیدان زنده اند، شهید نمرده، من یقین دارم شهیدان زنده اند، این فرموده قرآن است: «کشته شدگان در راه خدا را مرده نپندارید، بلکه آن ها زنده اند و نزد خدا روزی می خورند ولی شما درک نمی کنید.»
    شهید نور است و نور مرگ تاریکی است. نور خاموشی ندارد همیشه و هرجا که لازم باشد می تابد و روشن می کند، حیات می بخشد و پیش می رود. تیم فرهنگی شهید ابراهیم هادی بر آن شده است تا درکتاب شهیدان زنده اند نمونه هایی از این شعاع نور را به هنر قلم به تصویر بکشد. کتاب شهیدان زنده اند، حکایت های خواندنی از تاثیرات معجزه گونه شهدا در زندگی دنیایی اطرافیانشان پس از شهادت است که به همت این کارگروه تهیه و تدوین شده است.

    خلاصه کتاب شهیدان زنده اند

    این را بارها بارها شنیده ایم و یا خوانده ایم که فردی شهیدی را در خواب دیده که راهنماییش کرده و گره کارش بعد از بیداری با همان راهنمایی حل شده است و یا مریضی که در عالم خواب با دعای شهیدی شفا گرفته است. همه این ها نمونه هایی بر اثبات این مدعاست که شهیدان زنده اند و هر زمان که لازم که باشد وجود روحانی شان منشا اثر در دنیای مادی می شود.
    مقصود از شهدا همین افرادی هستند که در جامعه و در کنار ما زندگی کرده اند و جان خود را در راه خدا تقدیم کرده اند. طی مصاحبه هایی که با خانواده بسیاری از شهدا انجام شده است، خاطرات زیادی بیان شده است که حکایت از زنده بودن این اسوه های انسانیت دارد و اثبات می کند روح بزرگ این عزیزان منشا اثرات بسیاری در زندگی مادی و دنیایی افراد بوده، هست و خواهد بود.
    کارگروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی به کمک مصاحبه با خانواده شهداو جمع آوری اطلاعات از کتاب ها و سایر منابع این مجموعه را که شامل چهل روایت یا شاید بهتر است بگوییم چهل شاهد برای تأیید تاثیرات معنوی شهدا در دنیای مادی است، را جمع آوری و تهیه کرده است. 

    خرید کتاب شهیدان زنده اند

    نسخه چاپی کتاب شهیدان زنده اند را می توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن فراکتاب خریداری نمایید.

    برشی از کتاب

    روزی که رضا شهید شد، تا سه روز پای حجله گریه می‌کرد. بعد هم گفت: من می‌روم جبهه. از رضا خواسته‌ام تا قبل از چهلم او شهید شوم... چهلم رضا بود که خبر شهادت حسن را آوردند. مادر رضا بسیار به او علاقه داشت. اصلاً نمی‌توانست دوری او را تحمل کند. مدتی بعد از شهادت رضا در بستر بیماری افتاد. لحظات آخرش را خوب به یاد دارم. گویی رضا را بر بالین خود می‌دید. ناگهان گفت: رضاجان، نگران نباش، فقط سرم درد می‌کند. سرم را روی زانویت بگذار، سرم را توی دستانت بگیر. این آخرین جملاتش بود.

    فردا شب که خوابش را دیدیم در جمع شهدا بود. خیلی زیبا شده بود. گفت: خیلی خوبم و درد ندارم. رضا کنار من است و مراقب من! همسرش می‌گفت: یک شب دخترم زهرا به شدت در تب می‌سوخت، از بس گریه کرد واقعی عاصی شدم. دیگر توان و قدرتی برای آرام کردن زهرا نداشتم. رو به عکس رضا کردم و گفتم: آقا رضا خسته شدم، خودت می‌دانی و این بچه! من که نمی‌توانم او را آرام کنم. جانماز رضا همیشه همانجا که نماز می‌خواند پهن بود و عبایش تاشده روی آن قرار داشت. زهرا را گذشتم روی زمین، کنار جانماز. از خستگی چشمانم روی هم افتاد. چشم که باز کردم، به خودم که آمدم دیدم خبری از صدای گریه زهرا نیست! از جا پریدم. زهرا کنار جانماز رضا آرام خوابیده بود.دست به پیشانی‌اش زدم، دیگر از آن تب سوزان هم خبری نبود. چشمم رفت به سمت جانماز، دیدم عبای رضا گویی پوشیده شده و دوباره روی جانماز افتاده!
    ...
    همسایه ای داشتیم به نام نوید که بسیار با برادرم حسن رفیق بود. مادرش حجاب درستی نداشت.
    به خاطر انقلاب، یک روسری سرش می انداخت، اما توجهی به حجاب نداشت. برای همین موضوع، بسیاری از اهل محل به ایشان توجهی نداشتند. این خانم که سن و سالش هم زیاد بود ، برادرم یعنی شهید حسن طاهری را بسیار دوست داشت. 
    چند روز بعد از شهادت حسن، همین خانم به منزل ما آمد و با گریه گفت: دیشب در عالم رویا دیدم که اتوبوس به محله ی ماآمده و همه را سوارکرد تا به کربلا ببرد.
    اما کسی به من توجه نکرد و به خاطر حجاب، اجازه ندادند من سوار شوم. در خواب خیلی گریه کردم، همان موقع شهید حسن آمد و من را به همراه خودش به کربلا برد. نمی دانید چه زیارتی بود. وقتی از حرم بیرون امدیم تازه اتوبوس محله ما به کربلا رسید!
    همین رویا باعث شد در حجاب و ایمان این خانم تغییرات عجیبی حاصل شود.
    برادرش ادامه داد چند روز بعد از شهادت حسن و صبح روز تاسوعا مشاهده کردیم چند کبوتر زیبا به منزل ما آمدند و عجیب اینکه هیچ دانه و غذایی نمی خوردند و تا شب چهلم حسن، در منزل شهید ماندند!

    دانلود کتاب شهیدان زنده اند

    نسخه الکترونیک کتاب شهیدان زنده اند را می توانید از طریق اپلیکیشن فراکتاب دانلود نمایید و پس از دانلود، آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه نمایید.

    دانلود کتاب شهیدان زنده اند

    مشخصات کتاب شهیدان زنده اند در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: ابراهیم هادی
    نویسنده: گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
    تعداد صفحه: 160
    موضوع: خاطرات، شهدا
    قالب: چاپی و الکترونیک