0.0از 0

زن سی ساله

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب زن سی ساله از اونوره دو بالزاک است که ترجمه آن را علی اصغر خبره زاده انجام داده است انتشارات این کتاب نیز امیر کبیر می باشد. کتاب بالزاک زن سی ساله در دسته رمان کلاسیک قرار می گیرد. کتاب زن سی ساله، داستان انتخاب ها و تاوانی که انتخاب های شخصیت اصلی داستان را توضیح می دهد. شخصیت اصلی داستان نیز دختری به نام ژولی است.

    درباره کتاب زن سی ساله

    ادبیات قرن ۱۸ و ۱۹ فرانسه سرشار از ادبیات عاشقانه است. بسیاری از نویسندگان آن دوره از حوادث آن زمان مانند حکومت ناپلئون و فروپاشی حکومت سلطنتی تاثیر گرفته اند. اونوره دوبالزاک یکی از همین نویسندگان فرانسوی است که رمان زن سی ساله را که کمدی انسانی نیز بود در سال ۱۸۴۲ در پاریس منتشر کرد.
    کتاب رمان زن سی ساله، داستان انتخاب ها و تاوانی که انتخاب های شخصیت اصلی داستان توضیح می دهد. شخصیت اصلی داستان نیز دختری به نام ژولی است. او بسیار زیباست و همین باعث اتفاق هایی برای او می شود.

    خلاصه کتاب زن سی ساله

    ژوبی و پدرش برای دیدن پادشاه و رژه به عمارت توئیلری می روند این اتفاق در زمان امپراطوری ناپلئون بناپارت رقم می خورد. پدر و دختر که ناامید شده بودند و درها تقریبا داشت بسته می شد که ژولی چشمش به افسر جوانی که می شناسد می افتد و او آن ها را به جایگاه خوبی می برد تا بتوانند رژه را مشاهده کنند افسر جوان ویکتور نام دارد. این دو عاشق هم می شوند و پدر این موضوع را متوجه می شود و همانند دیگر پدر نگران دختر زیبا و جوانش است اما سرانجام راضی می شود. پدر ژولی بعد از مدتی می میرد و ژولی مجبور می شود پیش خاله ویکتور که زنی مسن است بماند و از شوهرش جدا بماند اما بعد از مدتی ژولی به پاریس نزد شوهرش می رود اما باز هم از شوهرش دور است. خیانت همسرش به او باعث می شود روح او آسیب ببیند. او درگیر ماجراهای عاشقانه ای دیگر می شود.
    شش فصل کتاب بالزاک زن سی ساله شامل فصل‌های: «نخستین خطاها»، «رنج‌های ناشناخته»، «سی سالگی»، «تقدیر خداوند»، «دوملاقات» و «پیری مادر خطاکار» است.

    برشی از متن کتاب

    صدای آن‌ها که با صدای بچه مخلوط می‌شد، نمی‌دانم چه چیز نوازش‌کننده‌ای داشت. هر سه بسیار دلربا بودند. این صحنه‌ی دلپذیر، در میان این منظره‌ی عالی یک نوع لطف غیرقابل‌تصور داشت. وجود زنی زیبا، سفید و خندان، کودکی بسیار ملیح و دوست‌داشتنی، مردی در بحبوحه‌ی نشاط و جوانی، آسمانی صاف، خلاصه تمام عوامل هماهنگ طبیعت برای لذت ‌بخشیدن به روح آدمی دست ‌به ‌دست هم می‌دادند.

    بهترین ترجمه کتاب زن سی ساله

    این کتاب نیز مانند کتاب های دیگر مورد توجه مترجمان قرار گرفته است اما ترجمه علی اصغر خبرزاده بسیار بیشتر از دیگر ترجمه ها به چشم می خورد.

    نقد کتاب زن سی ساله

    نقد اول که به رمان وارد می شود این است که حالات درونی یک خانم را چگونه می تواند یک نویسنده آقا بیان کند!؟
    نقد دوم، پایان بسیار بد که ممکن است بسیاری از خوانندگان دوست نداشته باشند.
    نقد سوم، ابتدا بسیار نویسنده دقیق توضیح می دهد اما به مرور داستان افت می کند و نویسنده کمتر درباره شخصیت ها توضیح می دهد.

    خرید کتاب زن سی ساله

    امکان خرید کتاب زن سی ساله به صورت نسخه چاپی در فراکتاب فراهم است.

    خرید کتاب زن سی ساله

    مشخصات کتاب زن سی ساله در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: امیرکبیر
    نویسنده: اونوره دو بالزاک
    مترجم: علی اصغر خبره زاده
    تعداد صفحه: 274
    موضوع: رمان خارجی، داستان خارجی
    قالب: چاپی