4.0از 5

تفسیر باران (جلد چهارم)

نگاهی دیگر به قرآن مجید (انفال، توبه، یونس، هود)

کتاب
دسته بندی
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب
    این کتاب به صورتی است که گویا انسان امروزی با خدا گفتگو می کند. این سبک نوشتار را نویسنده بعد از نظرسنجی فراوان از جوانان، برگزیده است و گروه هدف هم در این کتاب، همان جوانان می باشند، جوانانی که از ادبیاتِ سنگین متن های دینی خسته شده اند و به آن هیچ رغبتی ندارند.

    خدا قرآن را برای سعادت ما فرستاده است، وظیفه ما این است که قرآن را بخوانیم و به آموزه های آسمانی آن، عمل کنیم، ما باید مسائل زندگی مادی و معنوی و موضوعات خانوادگی و اجتماعی خود را با قرآن تنظیم کنیم و در پرتو آن حرکت نماییم.
    در بخشی از تفسیر آیه 20 سوره یونس می خوانید:
    پیامبر بارها با بُت پرستان سخن گفت و آنان را به یکتاپرستی دعوت کرد و برای آنان قرآن خواند، در قرآن، تو از سرنوشت مردمی سخن گفتی که سرانجام به عذاب تو گرفتار شدند: قوم نوح (علیه السلام)، گرفتار طوفان شدند، قوم عاد سخنان هود (علیه السلام) را نپذیرفتند و گرفتار تندبادهای سهمگین شدند و از بین رفتند. قوم ثمود هم پیامبری صالح (علیه السلام) را انکار کردند و شتر او را که معجزه ای آسمانی بود، کشتند و زلزله ای ویرانگر، شهر آنان را با خاک یکسان کرد و همه نابود شدند.

    بُت پرستان مکّه وقتی این مطالب را شنیدند، از روی لجاجت به محمّد (صلی الله علیه وآله) گفتند: ای محمّد ! چرا عذابی از آسمان بر ما نازل نمی شود تا نشانه ای بر حقانیّت تو باشد؟ اگر راست می گویی از خدا بخواه عذاب ما را برساند...