0.0از 0
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب هدیه ی خوبان

    کتاب هدیه‌ی خوبان داستان تخیلی کودکانه نوشته جِف برامبو و ترجمه شده توسط فریدون فریاد به وسیله انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

    هدیه‌ی خوبان یکی از افسانه‌های عامیانه کشور روسیه است. این کتاب برنده جایزه‌ی بهترین کتاب سال 2000 کشور یونان نیز شده است.

    هدیه‌ی خوبان داستان یک پیرزن لحاف‌دوز با لحاف‌های رنگین و گرم و نرمش است و پادشاهی که در جست‌و‌جوی آرامش و خوشبختی به دنبال لحاف‌های پیرزن می‌گردد.

    گزیده کتاب هدیه ی خوبان

    روزی، روزگاری بالای کوهی سر به فلک کشیده که مِهی آبی‌رنگ همیشه آن را می‌پوشاند، کلبه‌ای کوچک بود. توی این کلبه پیرزنی زندگی می‌کرد که سال‌های سال، کارش دوختن لحاف‌های زیبا بود.

    شهرت زیبایی لحاف‌های پیرزن، در سرتاسر آن ناحیه، از بزرگ‌ترین شهرها گرفته تا کوچک‌ترین روستاها، همه‌جا پیچیده بود. لحاف‌های دست‌دوز او، دل‌انگیزترین و چشم‌نوازترین رنگ‌ها را داشتند؛ رنگ‌هایی که چشم هیچ‌کس نمی‌توانست آن‌ها را تحسین نکند.

    هر رنگ، انگار از جایی آمده بود؛ رنگ‌هایِ‌آبیِ‌زنگاریِ لحاف‌ها، از اعماق اقیانوس‌ها، رنگ‌های سفید از برف‌های مناطق یخ‌زده شمالی که هیچ پایی آن‌ها را لمس نکرده بود؛ سبزها و ارغوانی‌ها از کمیاب‌ترین گل‌های وحشی کوهستانی، سرخ‌ها، پرتقالی‌ها و صورتی‌ها از شگفت‌انگیزترین و دل‌فریب‌ترین غروب‌های خورشید....همه و همه، مثل رنگین‌کمانی از زیبایی و شکوه، با گشاده‌دستی و تابناکی، آسمانِِ نرم و گرمِ لحاف‌های هزارتکه‌ی پیرزن را آذین می‌بستند.