5.0از 5

درس هایی از انقلاب قیام

دفتر سوم: مرحله مبارزه مستقیم برای تشکیل جامعه اسلامی

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب درس هایی از انقلاب قیام

    کتاب درس هایی از انقلاب قیام اثر علی صفایی حائری می باشد و انتشارات لیله القدر آن را منتشر کرده است.در این کتاب، ابتدا مفهوم و فضیلت جهاد و قیام، آثار، انواع، مبانی و اهداف آن تبیین شده؛سپس موانع قیام و صفت مجاهدان توضیح داده شده؛ درباره صلح و پیمان بحث می‌شود؛و در انتها بحث عمیق و تازه‌ای پیرامون مشکلات طبیعی جهاد مطرح می‌گردد و راه‌حل‌های آن به‌تفصیل بررسی می‌شود.

    مفهوم، فضیلت، آثار، انواع، مبانی، اهداف، موانع انقلاب... این کلمه را بسیار شنیده ایم و هر کدام از آن تصویرهایی کشیده ایم. آیا مایل هستید تا آن را باز تر و روشن تر بررسی کنیم؟ انقلاب با درک فاصله میان آنچه هستی و آنچه که باید باشی شروع می شود و به عصیان و هجوم و حماسه و ... طرح ریزی می انجامد.

    ما برای این طرح ریزی راهی را برمی گزینیم که رسولان رفتند.رسول کارش را از بینش تاریخی و طبقاتی و سیاسی شروع نمی کرد، با فیلم و اسلاید و معرکه گیری و با کلاس های جهان بینی و ایدئولوژی و شناخت مکاتب و تفسیر قرآن و نهج البلاغه شروع نمی کرد که ما شروع کرده ایم و با بازی های بی حاصل خودمان را مشغول نموده و به وازدگی و خستگی رسیده ایم. کتاب های «انتظار، تقیه و قیام» قصد دارد ما را با راه و روش رسولان آشنا گرداند.

    گزیده کتاب درس های از انقلاب قیام

    انقلاب اسلامی، همراه بینات، انتظار، تقیه، قیام، شکل می گرفت. بینات کار رسول و مربی بود و با هدایت آنها، تو باید راه می افتادی و گام هایی برمی داشتی. و آمادگی در فکر و ظرفیت و طرح و عمل و تشکل و مدیریت را به دست می آوردی.با این انتظار و آمادگی، دشمن و آفت ها، در تو نفوذی نداشتند و تو می توانستی در دشمن نفوذ کنی و گام دوم را برداری.پس از این دو گام و همراه تقویت خویش و تضعیف دشمن، می توانستی قیام کنی.قیام، گام سوّم است.

    با این گام ها انقلاب تحقق می یابد، اما حفظ و نگهداری در برابر نفوذ مستمر دشمن و آفت های بی شمار و گوناگون و توسعه و گسترش انقلاب، در سطوح مختلف و در مناطق دیگر، به عهده ی تو می ماند، آنجا که غافل بشوی و یا خسته بشوی و یا کوتاه بیایی، دشمن منتظر و آفت های گسترده، نفوذ می کنند و هجوم می آورند.خیال نکن هنگامی که آخرین گام را برداشتی و به انقلاب رسیدی، کار تمام می شود، وقتی که تو به سرزمین مقصود می رسی، وقتی که از راه فارغ می شوی، تازه به کارهای جدید برمی خوری، خیمه می زنی و مستقر می شوی تا بتوانی به محافظت و نگهداری و توسعه و گسترش آنچه که به دست آورده ای مشغول شوی.تا دیروز، دست تو باز بود، تو حمله می کردی و دشمن عهده دار صحنه بود.امروز تو عهده داری و دست دشمن باز است. از داخل و خارج با نفوذ و زد و بند و آفت فشانی، کار می کند، تو نمی توانی یک لحظه غفلت کنی و یک لحظه به عشرت بپردازی و یا از آفت ها و زمینه های انحراف و ارتجاع، چشم برداری، که اختلاس و رشوه و ظلم و تجاوز و یارگیری و زد و بند شروع می شود. و حیف و میل ها بالا می کشد و آن‌هایی که تا دیروز با صداقت کار می کردند، همین که چپاول این ها و دست های خالی خود را می بینند گویی از خواب بیدار می شوند و به چپاول هایی با دست های پاک و دست های باز می پردازد و ناپاکی ها و فساد این‌ها خیلی بیشتر و عمیق تر است که خانگی هستند و مورد اعتماد. چوپان گله اگر به درندگی مشغول شود چیزی از گله باقی نمی ماند.

    آنچه باعث می شود که دزدی ها و قاچاق بازی ها زیاد شود و حتّی وجهه ی مذهبی پیدا کند و مقدس شود همین نکته است که از پاک های عقب افتاده الهام می گیرد. با این ها که اعتقاد به قداست دزدی و ضرورت چپاول دارند نمی توان با نصیحت و خدا و جهنم حرف زد که به خاطر خدا چپاول می کنند و به خاطر بهشت با علی می جنگند وفرق اسلام را می شکافند.