0.0از 0

آینه داران آفتاب دو جلدی

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب آینه داران آفتاب که متشکل از دو جلد می باشد، توسط محمدرضا سنگری به نگارش درآمده وانتشارات چاپ و نشر بین الملل آن را منتشر نموده است.

    معرفی کتاب آینه داران آفتاب دو جلدی

    نویسنده هدفش را از تألیف کتاب آینه داران آفتاب این گونه بیان می کند: در کمتر مهمانی بوده است که با سوال هایی رو به رو نشوم که «یاران حسین چند نفر بودند؟ امام حسین (ع) چگونه آن ها را انتخاب کردند و یا آنان چگونه با امام حسین (ع) را همراه شدند؟» و کسانی که عمیق تر، از محل تولد و دین و آیین آنان سوال می کردند و از چگونه به شهادت رسیدن آن ها می پرسیدند؛ و تمام این گونه سوال ها، سوال هایی که خودم هم داشتم و جواب به آن ها، تحقیق و تحلیل وسیعی را نیاز داشت که این کتاب حاصل آن پرسش و پاسخ هاست.
    کتاب آینه داران آفتاب، با تحقیق و تحریری جدید، به روایت سرگذشت و شهادت دوست داران امام حسین (ع) می پردازد. در این مجموعه، قیام امام حسین (ع)، جامع ترین اتفاق پیشینه ی اسلام است که علاوه بر با ارزش بودن، با مشکلات زیادی رو به رو گشته به عنوان مثال تغییر دادن برخی روایات که اعتبار سندیت ندارند. در همین باب این کتاب تلاش دارد با تحقیق حقایق را روشن سازد.
    اگر به دنبال حقیقت هستید و چراهای زیادی در مورد واقعه عاشورا کنج ذهن، هنوز بی جواب مانده؛ کتاب آینه داران آفتاب دو جلد، گزینه ای مناسب برای رفع ابهامات به جا مانده است، باشد که با مطالعه ی این کتاب به شناخت حقیقت عاشورا دست پیدا کرد. ان شاالله. 

    خلاصه کتاب آینه داران آفتاب دو جلدی

    جلد اول کتاب آینه داران آفتاب، در چهار فصل نگاشته شده است. در فصل اول، به ارزیابی موضوعات، مرتبه و ارزش همراهان امام حسین (ع) و خصوصیات دوست داران امام حسین (ع) می پردازد. درفصل دوم کتاب که به ارزیابی سرگذشت و آشنایی با شهیدان اختصاص دارد با شهیدان پیشاهنگ آغاز می ‌شود. یازده نفر شهید پیشاهنگ، شهیدانی هستند که قبل از پیشامد واقعه ی عاشورا، در کوفه و بصره به شهادت رسیده ‌اند و شهیدان نبرد نخستین را در فصل سوم آورده است. فصل چهارم نیز به شهیدان نبرد رو در رو اختصاص داده شده است. در کل، این کتاب، مخاطب را با یکصد و پنجاه و سه شهید قیام حسینی آشناتر می‌ سازد.
    درجلد دوم کتاب آینه داران آفتاب که دارای هشت فصل می باشد، در فصل پنجم ابتدایی آن خواننده با دو نفر از شهدای نماز آشنا می شود و در ادامه، در فصل ششم به روایتگری از نه نفر از شهیدان پس از نماز می پردازد. فصل هفتم که از مطالب بیشتری برخوردار است، به شناساندن بیست و چهار نفر از شهدای بنی هاشم پرداخته و درنهایت، آخرین فصل که به شهیدان پس از امام (ع) اختصاص دارد.

    برشی از متن کتاب 

    جلد اول: فضیلت ها و ویژگی های یاران امام حسین (ع)
    کربلا، جغرافیای ایمان، ایثار و پاک بازی و عاشورا، تاریخ حماسه و عشق و حقیقت خواهی است. حق در هیچ تاریخ و جغرافیایی این همه زیبا و شکوهمند و زلال چهره ننموده است. کربلا، رویارویی درستی و درشتی است؛ عریانی زشتی و پلشتی و ایستادن بی پرده ی نور در مقابل تباهی و سیاهی است. مطالعه ی این کتاب روشن و به تعبیر ابا عبدالله «اسوه» چراغی ظلمت سوز پیش رویمان خواهد افروخت تا «راه» را از بیراهه و کژراهه بشناسیم و سالک واصل پاکی و تابناکی باشیم که حسین کشتی نجات در همه ی هنگامه های طوفان خیز، و مصباح هدایت در ازدحام و ریزش تاریکی ها و ره گم کردن هاست.
    ما هنوز و همیشه نیازمند شناخت و فهم همه سو نگرانه ی این نهضت سترگ و بزرگ هستیم تا در آیینه ی شفاف آن حقیقت را تماشا کنیم و در گذار از عقبه ها، خطرگاه ها و حضور در صحنه ها و حادثه ها خالص ترین و ناب ترین الگو را فرارو داشته باشیم که هیچ حادثه ای در تاریخ اسلام به خلوص و پالایش یافتگی عاشورای حسینی نمی توان یافت. حتی نبردها و رخدادهای عظیم عصر پیامبر به پاکی و زلالی عاشورا نیستند که امام عاشورا تصفیه یافته ترین عناصر را به کربلا آورد تا بی نقص ترین نمونه و اسوه را به تاریخ عرضه کند.
    شناخت کربلا و فهم عاشورا بی شناخت صحابه ی پاکباز و بصیر ابا عبدالله ممکن و میسر نیست؛ شناخت انسان هایی که بینش و بصیرت به «راه حسین» به کربلایشان آورد تا در نهایت عطش و آتش و خطر، عاشقانه و عارفانه جان ببازند و جاودانه شوند. آنان سخن و سرودشان این بود که (انا علی نیاتنا و بصائرنا)؛ ما با انگیزه های مصفا و بصیرت های پایا، جان به رزمگاه آورده ایم.
    مردان و زنانی که راه شناس و امام شناس و دشمن شناس بودند، از سفر و سلوک شبانه، پل به روزهای شورانگیز و عرصه ی نبردهای هولناک و خطیر می زدند. (زهاد اللیل و اسد النهار) با جانی آفتابی، بی تاب لحظه های شهادت و وصل بودند و سازش ناپذیر و قاطع و مصمم، صبور دشوارترین آزمون ها و ابتلاثات.
     شناخت عاشورا بی شناخت این صحابه، شناختی ابتر و نارساست. این شناخت، جان ها و روح هایی را در معرض نگاه و احساس و اندیشه می نشاند که جز شگفتی، شیفتگی و شکفتگی جان و اندیشه ره آوردی نخواهد داشت.. .

    نویسنده کتاب آینه داران آفتاب 

    محمدرضا سنگری متولد اول آبان ۱۳۳۳ می ‌باشد. ایشان نویسنده، پژوهشگر و همچنین شاعر ادبیات انقلاب اسلامی و شعر و ادبیات آیینی و عاشورایی است، و فعال در نقد، داوری، سخنرانی و بررسی آثار ادبی به‌خصوص ادبیات عاشورایی و دفاع مقدس می‌ باشد. پس از ریاست بر گروه برنامه ‌ریزی و تألیف کتب درسی زبان و ادبیات فارسی، ادبیات اسلامی وارد کتب درسی شد.

    خرید کتاب آینه داران آفتاب دو جلدی

    نسخه ی چاپی کتاب آینه داران آفتاب در دو جلدی را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری نمایید. این کتاب دوجلدی با ارسال رایگان تقدم‌تان خواهد شد.

    خرید کتاب آینه داران آفتاب دو جلدی

    مشخصات کتاب آینه داران آفتاب در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: چاپ و نشر بین الملل
    نویسنده: محمدرضا سنگری
    تعداد صفحه: 748
    موضوع: دین پژوهی
    قالب: الکترونیک و چاپی