5.0از 5

ارزیابی اختلالات شخصیت

بر اساس راهنمای تشخیصی روان پویشی (PMD)

کتاب
دسته بندی
نیوند
ناشر
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب
    ارزیابی اختلالات شخصیت براساس راهنمای تشخیصی روان پویشی (PDM)

    «ارزیابی اختلالات شخصیت براساس راهنمای تشخیصی روان پویشی (PDM)» تالیف دکتر محمدامین شریفی کتابی در زمینه روان شناسی و با موضوع اختلالات روانی و شیو های تشخیص آن ها است.

    راهنمای تشخیصی روان پویشی PDM مکمل ارزشمند دیگر راهنماهای تشخیصی، مثل 2 OPD-2 و DSM.5 است. امتیاز ویژه ی PDM این است که ابزاری قدرتمند و ارزشمند برای درک سازمان شخصیتی بیمار و مفهوم سازی موردی به حساب می آید؛ در حالی که DSM همواره برای تشخیص و نه صورت بندی موردی مناسب تر بوده است؛ آن هم تشخیص های روانپزشکی که ربط چندانی به فرایند روان درمانی ندارند.

    سه فصل نخست کتاب حاضر، به مرور مفاهیم و اصطلاحات رایجِ این دیدگاه اختصاص یافته است. فصل اول درباره ی اصول اولیه ی درمان روان پویشی و فصل دوم و سوم درباره ی شناخت اختالات شخصیت بر اساسِ سه سطحِ شدت یعنی نوروتیک، مرزی و سایکوتیک از رویکرد روان پویشی است. این سه فصل، خواننده را برای ورود به فصل های بعدی و درک عمیق تر اختالات شخصیت بر اساس PDM آماده خواهدکرد خوانندگانی هم که با مفاهیم فوق آشنایی دارند، می توانند از سه فصل نخست بگذرند و مطالعه کتاب پیش رِو را از فصل چهارم و بحث های اصلی آغاز کنند.