0.0از 0

پرواز از مدار 37 درجه

روایتی از زندگی شهید مدافع حرم اکبر زوارجنتی

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب پرواز از مدار 37 درجه

    شهید «اکبر زوّارجنتی» یکی از شهدای مدافع حرم فرماندهی پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه و استان آذربایجان شرقی‌ست که در منطقۀ «تی‌فور سوریه» به‌دست شقی‌ترین دشمنان اسلام به شهادت رسید. کتاب پرواز از مدار 37 درجه، برگ کوچکی از خاطرات بزرگ‌مردی‌ست که در کمال فروتنی و گمنامی به دعوت حق لبیک گفت و شربت شهادت نوشید. این کتاب، حاصل مصاحبه با ۲۵ نفر، از جمله: خانواده، دوستان و هم‌رزمان شهید اکبر زوارجنتی است که پس از پیاده‌سازی فایل‌های صوتی به رشتۀ تحریر درآمد. آنچه پیش ‌روست، برگی از هزاران لحظۀ وجود پربرکت شهید اکبر زوارجنتی است که در این مقال گنجیده است؛ برگ کوچکی از زندگی و شخصیت و منش این شهید بزرگوار که با رفتار و کردارش، راه و روش انسان بودن و درست زیستن را آموخت. شهیدی که به‌حق لایق این مقام رفیع بود و به‌حق، خدا بهای دوست داشتنش را پرداخت.

    گزیده کتاب پرواز از مدار 37 درجه

    بعد از شهادت اکبر، همکارانش در یکی از سامانه‌های پدافندی دچار مشکل  شدند. هر کاری کردند، مشکل حل نشد. چند ماهی برای کارشان وقت گذاشته بودند؛ اما با یک مشکل کوچک، مأموریت آنها به خطر می‌افتاد. عملیات متوقف شده بود و نمی‌دانستند باید چه کار بکنند. یکی از بچه‌ها گفت: «چرا از شهید اکبر زوار کمک نمی‌گیریم؟ اون‌که وقتی زنده بود مشکل همه رو حل می‌کرد. اگه بهش توسل کنیم ،حتماً کمکمون می‌کنه.»
    یک ساعت بعد، همگی در حسینیۀ پادگان جمع شدند و شروع به خواندن دعای توسل کردند. چند ساعتی نگذشته بود که مشکل سامانه برطرف شد. هیچ‌کدام باور نمی‌کردند آن مشکل با توسل به شهید زوار حل شود...