0.0از 0

تکنیک های جداسازی و تشخیص تا بیماری زایی و درمان سستودها

کتاب
دسته بندی
امید محمدی
نویسنده
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب تکنیک‌های جداسازی و تشخیص تا بیماری‌زایی و درمان سستودها

    کتاب تکنیک‌های جداسازی و تشخیص تا بیماری‌زایی و درمان سستودها نوشته امید محمدی می‌باشد و انتشارات کلید پژوه آن را به چاپ رسانده است. این کتاب در مورد سستودها یا کرم‌های نواری می‌‏باشد که روش‏‌های جداسازی و تشخیص براساس دستگاه‌های بدن حیوانات مختلف شرح داده شده است.

    مثلاً: مونیزیا بندنی را می‏‌خواهید از گاو استخراج کنید در کجا باید به دنبال آن بگردیم و چگونه این انگل را در آورده و از آن لام تهیه کرده و رنگ آمیزی کنیم و همینطور چگونه می‏‌توانیم آن‌را تشخیص بدهیم که سعی شده علاوه بر حیوانات در انسان نیز گفته شود و تفکیکی صورت نگرفته است.

    گزیده کتاب تکنیک‌های جداسازی و تشخیص تا بیماری‌زایی و درمان سستودها

    سستودها همگی انگل هستند و بالغ آن‌ها در روده یا مجاری صفراوی میزبان‌های مهره‌دار زندگی می‏‌کنند طول آن‌ها از چند میلی‌متر تا چند متر تغییر می‏‌کند بدن آن‌ها بند بند است وشمار بندها ممکن است از 3 تا چندین هزار باشد، و نسبت طول به عرض هر بند از ویژگی‏‌های تشخیصی جنس‏‌های مختلف می‏‌باشد.

    سطح پشتی - شکمی این کرم‏‌ها برای هماهنگی کامل با زندگی انگلی پهن شده است اکثر آن‌ها هرمافرودیت هستند و هر بند در مرحله بلوغ از نظر جنسی کامل است و اشکال نابالغ یا نوزاد در آن‌ها که در قدیم به کرم‌های بادکنکی معروف بوده ‏اند به صورت کیسه‏‌هایی در ماهیچه‌ها یا سایر بافت‌های حیوانات مهره‌دار و یا بی‌مهره زندگی می‌کنند.