0.0از 0

ره توشه قرب الی الله

کتاب
دسته بندی
امیر امینی
نویسنده
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب ره توشه قرب‌ الی‌ الله

    کتاب ره توشه قرب الی‌الله، اثر امیر امینی توسط انتشارات کلید پژوه منتشر شده است. دوستی با خدا یعنی تمام وجود انسان متوجه خدا باشد. با زبان، نام و صفات پرورگار را بگوید و در قلب، متوجه عظمت و بزرگی او باشد و در کردار، بداند که خداوند ناظر بر اعمال اوست.

    همین دوستی است که آرامش و طمانینه را در دنیا و آمرزش را در آخرت نصیب انسان می‌کند. چون همین توجه به مبداء هستی انسان را از انجام بسیاری از گناهان کوچک و بزرگ باز می‌‏دارد. بنابراین کسی که خدا را دوست داشته باشد، احکام و اوامر خدا را قبول می‌کند و زیر سوال نمی‌‏‏‏برد.

    اعتماد و اطمینان به پروردگار دارد، و تنها به او تکیه می‏‌کند، و در همه زمینه‏‌های ‏‏‏زندگی به او توکل می‌کند و سراسر عمر در تلاش برای رسیدن به او و رسیدن به سعادت واقعی می‌شود. خداوند عزوجل در سوره بقره آیه 152 قرآن کریم می‌فرماید: "فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ: مرا یاد کنید تا به یاد شما باشم". وقتی انسان دوست خدا باشد و درهمه زوایای زندگی با خدا دوستی کند، خداوند هم او را یاد می‌کند و درهمه سختی‏‌ها ‏‏‏و خوشی‏‌ها ‏‏‏در دنیا و آخرت دوست و همراه او خواهد شد. کتاب ره توشه قرب الی‌الله،راه‌های رسیدن به این هدف مقدس را با استمداد از ذات باری تعالی و ائمه طاهرین (ع) و با استفاده از آیات و روایات بیان می‌کند.

    گزیده کتاب ره توشه قرب‌ الی‌ الله

    1- عرفان حلقه (عرفان کیهانی):
    محمد علی طاهری برای همه افرادی که مباحث او را تا دهه 80 دنبال می‌کردند. نام بسیار آشناست. بطوری که با تاسف باید گفت او در آن سال‌ها و تا اواخر دهه80 به صورت کاملاً آزاد فعالیت و سخنرانی می‌کرد. بطوری که به عنوان نخبه ایرانی از طرف رییس دانشگاه طب سنتی ارمنستان سومین دکترای افتخاری خود با حضور در تهران به این شخص اهدا شد.

    این سرکرده فرقه انحرافی به عنوان بنیان‌گذار مکمل طب ایرانی فرا درمانی (سایمنتولوژی) به فاصله چند روز بعد از اهدای دکترای افتخاری دانشگاه طب سنتی ارمنستان، در تاریخ14 اردیبهشت ماه سال90 ازسوی دادگاه انقلاب به اتهام توهین به مقدسات، و مداخله غیر قانونی در امور پزشکی و ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع و... ازطریق دادگاه انقلاب، به حبس و جریمه نقدی محکوم شد.

    مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته‌ای که در دل افکار این حلقه انحرافی نهفته است، رسیدن مریدان به نقطه‌ای به نام شعور کیهانی است. تا مثلاً با تکیه بر آن بتواند بر همه چیز فائق آید و به همه معارف دست پیدا کند. با مراجعه به کتاب این فرقه انحرافی که از دیدگاه این حلقه انحرافی به جریان فکری آن‌ها پی می‌بریم. نکته جالب توجه این جاست که از منظر مبلغان و مروجان این مکتب عرفانی انحرافی، طی مراحل و سطوح بالای عرفانی حلقه به گذران مرارت و سختی نیاز ندارد. از آن مهم‌تر حتی سلوک عرفانی این حلقه انحرافی نیاز چندانی به آموزش و استاد نیز ندارد.