0.0از 0

جرایم تروریستی

کتاب
دسته بندی
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب جرایم تروریستی

    تِروریسم که در زبان فارسی از آن با عنوان وحشت‌افکنی، هراس‌افکنی و ارعاب‌گری نیز نام ‌برده شده‌است، با استفاده از خشونت یا تهدید، برای دستیابی به اهداف سیاسی، مذهبی، یا ایدئولوژیک گفته می‌شود. فرهنگ علوم سیاسی نیز اشخاصی را که دست به ترور می‌‌زنند تروریست نامیده و در بیانی دیگر تروریست را چنین تعریف می‌‌کند: فردی که برای پیشبرد هدف‌های سیاسی خود که معمولا‌ واژگون کردن نظام سیاسی موجود است، متوسل به تهدید و خشونت می‌‌شود.

    کتاب جرایم تروریستی، اثر فاطمه نجم‌سهیلی؛ در سه فصل تهیه شده و سعی دارد به صورت عمقی و دقیق به بررسی و شناخت و تحلیل ارکان جرم تروریستی بپردازد. علت این دغدغه آن است که وجود تعریف و شناسایی دقیق مفهوم تروریسم، مقدمه‌ی پیشگیری از وقوع جرم و واکنش صحیح نسبت به آن است.

    گزیده کتاب جرایم تروریستی

    بخش دوم: مبارزه با قاچاق به عنوان یکی از تامیـن کنندگان مالی تروریست
    بند اول: مبارزه با قاچاق مواد مخدر
    از آن جا که گروهک‌های تروریستی از ارتش و قوای دولتی قدرتمندی برخوردار نیستند و مثل دولت‌های مرکزی درآمدی از فروش نفت و سایر منابع ندارند برای هزینه‌های مالی گروهک خود، نیاز به کمک‌های مالی دارند تا بتوانند نیروهای لازم را برای اقدامات تروریستی اجیر نمایند. از طرفی سر کردگان آن‌ها برای اداره امور دست به اعمال غیر‌انسانی مانند: تجارت غیر قانونی مواد مخدر می‌زنند که درآمد هنگفتی برای آن‌ها دارد. افراد این گروه‌ها با هدایت کاروان‌های مواد از آن سوی مرز به داخل کشور، علاوه بر سود سرشار اهداف دیگری را دنبال می‌کنند که عبارتند از: 
    الف) با ورود به داخل کشور و مراوده با عناصر فریب خورده داخلی ،اطلاعات لازم در خصوص وضعیت منطقه، نیروهای نظامی و امنیتی را بدون هیچ خطری بدون واسطه دریافت نموده، به راحتی در اختیار سران گروهک خود، یا در اختیار پایگاه‌های نظامی و سازمان‌های جاسوسی خارجی قرار می‌دهند و در عوض آن برای تامین مالی گروه خود، مبالغی را دریافت می‌کنند.

    این افراد در لباس قاچاقچیان مواد مخدر وارد مرز می‌شوند و با توجه به این که آموزش‌های نظامی فرا گرفته‌اند با مامورین مرزبانی درگیر شده و اهداف شوم اولیه خود را که شهید نمودن نیروهای نظامی است دنبال می‌کنند و اگر دستگیر شدند خود را به عنوان قاچاقچی معرفی می‌کنند تا هویت اصلی آن‌ها بر ملا نگردد. اگر وارد کشور شدند با عوامل داخلی منحرف در حواشی مرز هماهنگ شده و اقدام به عضو گیری، جهت کسب خبر، برای ضربه زدن به نیروهای امنیتی را دنبال می‌کنند برخی از آن عناصر فریب خورده داخلی بخاطر منافع شخصی و مادی با افراد گروهک همکاری می‌نمایند و برای آن‌ها اقدام به جاسوسی می‌نمایند.

    پس از جمع‌آوری اطلاعات، در فرصت مناسب به پرسنل خدوم و بی‌گناه که جهت برقراری امنیت مرزها به آن دیار رفته‌اند به صورت ناجوان‌مردانه و غافلگیرانه حمله‌ور شده و آن‌ها را به شهادت می‌رسانند که در این راستا کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از این گروهک‌ها حمایت مالی، نظامی و اطلاعاتی می‌کنند تا کشور ایران که مخالف سیاست‌های آن‌ها در جهان است را در این خطه تحت فشار قرار دهند. که می‌طلبد حکومت جمهوری اسلامی ایران با این سوداگران مرگ به طور قاطع برخورد ایذایی نموده، در صورت مشاهده در محدوده مرز آن‌ها را قلع و قمع نماید تا علاوه بر این که به منافع مالی و اطلاعاتی گروهک‌ها ضربه وارد می‌شود جوانان این مرز و بوم که سرمایه‌های مهم این کشور هستند در معرض اعتیاد قرار نگیرند و جامعه ایرانی دچار بحران اجتماعی نگردد.
    ب) بعضی از قاچاقچیان اگر خود نیز در تشکیلات گروهک نباشند در بعضی مواقع، افراد گروهک را به علت داشتن تسلط وافر برمنطقه جغرافیایی، تحت عنوان راه بلد و راهنما، با گرفتن مبالغ هنگفت، در ورود به کشور از مسیرهای مطمئنی که قبلا آزموده‌اند ، یاری می‌نمایند. و در بعضی از موارد نیز به علت ترس و تهدید از طرف عوامل گروهک، در آن سوی مرز، همکاری لازم را دارند.. .