1.0از 1

هوش هیجانی

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب هوش هیجانی، نوشته ی دانیل گولمن و ترجمه‌ ی غلامحسین خانقایی می باشد و توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

    معرفی کتاب هوش هیجانی

    تنها در چند سال اخیر است که الگویی علمی از ذهن هیجانی پدیدار شده است که می تواند علت هیجانی بودن همه‌ی کارهای ما را توجیه و تبیین کند. برای مثال، بگوید چرا ما می توانیم در لحظه‌ای کاملاً منطقی باشیم و در لحظه‌ای دیگر بسیار غیر‌منطقی! طبق این الگوی علمی، هیجان‌ها و عواطف ما دلایل و منطق خاص خود را دارند. شاید بتوانیم بگوییم که دو مورد از بهترین ارزیابی های ذهن هیجانی را پاول اکمن، رئیس آزمایشگاه تعامل انسانی دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو و سیمور اپستین، یکی از روان‌شناسان بالینی دانشگاه ماساچوست، به طور مستقل ارائه کرده‌اند. با وجودی که اکمن و اپستین بر پایه‌ی‌ شواهد علمی متفاوتی نتیجه گیری کرده‌اند، در مجموع فهرستی از کیفیات اصلی و مهم را ارائه می کنند که هیجان‌ها را از بقیه‌ی زندگی ذهنی ما متمایز می کند.
    هوش هیجانی کتابی است بسیار جذاب که به ما این ذهنیت را در باره هوش هیجانی می دهد.

    خلاصه کتاب هوش هیجانی

    کتاب هوش هیجانی دانیل گلمن، برپایه ی پژوهش و بررسی پیشگامانه و جدید از عملکرد مغز و رفتارهای انسانی، عوامل مؤثر بر عملکرد کاملا ناموفق افراد دارای ضریب هوشی بالا و عملکرد بسیار موفق افراد دارای ضریب هوشی متوسط را نشان می دهد.
    ذهن هیجانی بسیار سریع‌تر از ذهن منطقی است، به‌طوری که بدون حتی لحظه‌ای درنگ برای بررسی کاری که می کند، به اقدام دست می زند. شتاب و سرعت آن از تفکر سنجیده و تحلیل گرانه‌ای که مشخصه‌ی ذهن منطقی و متفکر است، جلوگیری می کند.
    اعمال ناشی از ذهن هیجانی بسیار بدیهی، مسلم و لازم به‌نظر می رسد، زیرا محصول فرعی نوعی نگرش طبیعی و ساده انگارانه به چیز‌های مختلف است که ممکن است برای ذهن منطقی به کلی گیج کننده باشد.
    کتاب هوش هیجانی دارای پنج بخش و شانزده فصل با عناوین زیر می باشد:
    بخش اول: مغز هیجانی؛ فصل اول: هیجان ها به چه کار می آیند؟ و فصل دوم: کالبد شناسی گروگان گیری هیجانی 
    بخش دوم: ماهیت هوش هیجانی؛ فصل سوم: زمانی که هوش و ذکاوت گنگ و کور می شود، فصل چهارم: خود را بشناس، فصل پنجم: بردگان احساسات تند و شدید، فصل ششم: استعداد برتر، فصل هفتم: ریشه های همدلی و فصل هشتم: هنرهای اجتماعی 
    بخش سوم: کاربرد هوش هیجانی؛ فصل نهم: دشمنان صمیمی، فصل دهم: مدیریت با قلب و فصل یازدهم: ذهن و پزشکی
    بخش چهارم: پنجره هایی رو به فرصت ها؛ فصل دوازدهم: بوته ی ذوب خانوادگی، فصل سیزدهم: ضربه ی عاطفی و بازآموزی عاطفی و فصل چهاردهم: طبع و مزاج تغییرناپذیر نیست 
    بخش پنجم: با سوادی هیجانی و عاطفی؛    فصل پانزدهم: هزینه ی بی سوادی هیجانی و عاطفی و فصل شانزدهم: آموزش  عواطف و هیجان ها

    فهرست کتاب

    بخش اول: مغز هیجانی
        فصل اول: هیجان ها به چه کار می آیند؟
        فصل دوم: کالبد شناسی گروگان گیری هیجانی 
    بخش دوم: ماهیت هوش هیجانی
        فصل سوم: زمانی که هوش و ذکاوت گنگ و کور می شود
        فصل چهارم: خود را بشناس
        فصل پنجم: بردگان احساسات تند و شدید
        فصل ششم: استعداد برتر 
        فصل هفتم: ریشه های همدلی 
        فصل هشتم: هنرهای اجتماعی 
    بخش سوم: کاربرد هوش هیجانی 
        فصل نهم: دشمنان صمیمی 
        فصل دهم: مدیریت با قلب
        فصل یازدهم: ذهن و پزشکی
    بخش چهارم: پنجره هایی رو به فرصت هافصل دوازدهم
        فصل دوازدهم: بوته ی ذوب خانوادگی 
        فصل سیزدهم: ضربه ی عاطفی و بازآموزی عاطفی 
        فصل چهاردهم: طبع و مزاج تغییرناپذیر نیست 
    بخش پنجم: با سوادی هیجانی و عاطفی فصل پانزدهم
        فصل پانزدهم: هزینه ی بی سوادی هیجانی و عاطفی 
        فصل شانزدهم: آموزش  عواطف و هیجان ها 
    سخن پایانی

    خرید کتاب هوش هیجانی

    نسخه ی چاپی کتاب هوش هیجانی را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

    برشی از متن کتاب

    یک بار زمانی که سیزده ساله بودم، به علت برخورد ناراحت کننده‌ی یکی از اعضای خانواده از خانه بیرون آمدم و قسم خوردم که دیگر باز‌نگردم. روز تابستانی زیبایی بود. مدت زیادی در کوچه‌های دوست داشتنی قدم زدم تا بالاخره آرامش و زیبایی آن‌ها مرا آرام کرد و تسکین داد. پس از چند ساعت در حالی که پشیمان و آرام شده بودم به خانه برگشتم. از این زمان به بعد، وقتی عصبانی می شوم این کار را می کنم و حسابی به آرامش می رسم.
    این گزارش در مدارک و مستندات یکی از نخستین مطالعات علمی انجام شده در‌باره‌ی خشم و عصبانیت در سال 1899، ذکر شده و هنوز هم به عنوان نمونه‌ای از دومین روش کاهش عصبانیت مطرح است. در این روش که به روش آرام سازی جسمانی معروف است، با قرار گرفتن در وضعیتی که احتمال محرک‌های عصبانی کننده‌ی کمتری وجود دارد، موج آدرنالین را از بین می بریم. برای مثال، زمانی که با کسی بحث و جدل شدیدی داشته‌ایم، باید مدتی از او دوری کنیم. شخص عصبانی در زمان آرام سازی خود می تواند از طریق برگرداندن توجه خود به موضوعات دیگر چرخه‌ی افزایش افکار خصومت آمیز را متوقف کند. طبق یافته‌های زیلمان، برگرداندن توجه ابزار قدرتمندی برای تغییر حالت روانی است.

    دانلود کتاب هوش هیجانی

    کتاب هوش هیجانی pdf و یا به عبارتی نسخه الکترونیکی آن را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

    دانلود کتاب هوش هیجانی

    مشخصات کتاب هوش هیجانی در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: نسل نواندیش
    نویسنده: دانیل گولمن
    مترجم: غلامحسین خانقایی
    تعداد صفحه: 447
    موضوع:  مدیریت بر خود
    قالب: چاپی و الکترونیک