0.0از 0

صحیفه امام خمینی

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    مجموعه 22 جلدی صحیفه امام خمینی کامل‌ترین اثری است که تاکنون توسط مرکز تنظیم و نشر آثار امام خمینی در سال ۱۳۷۸ش تدوین و منتشر شده است. همچنین این صحیفه با مقدمه‌ای از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به زبان عربی و انگلیسی ترجمه و منتشر شده است. 

    معرفی کتاب صحیفه امام خمینی(ره)

    حالا که خود امام در بین ما نیستند تا از بحر سخنان گهربارشان سیراب شویم، حالا که هرچه زمان می گذرد، واقعیت‌های تاریخ انقلاب دورتر و دورتر می‌شوند و زمان همچنان به سرعت می تازد و ما از روزهای اول انقلاب بیشتر و بیشتر فاصله می‌گیریم، پیداکردن تصویر حقیقت دشوارتر می‌شود. روایت‌ها و تحلیل‌های مختلف و متفاوت درباره خیلی حوادث، اتفاقات و تصمیمات مطرح می‌شود. سردرگمی ها شکل می گیرد و عطش دانستن بیشتر رخ می نمایاند. بهترین راهکار برای شناخت بیشتر مسائل آن زمان و رهایی از سردرگمی ها این است که به کلام و دست خط های به یادگار مانده خود امام بززرگوارمان رجوع کنیم. 
    مجموعه صحیفه امام در بیست و دو جلد شامل کلیه بیانات شفاهی و کتبی امام خمینی(ره) است. این مجموعه از نخستین نامه موجود از ایشان که در سال 1312 هجری شمسی نوشته شده آغاز می‌شود و به آخرین نامه که در تاریخ 28 اردیبهشت 1368، حدود دو هفته قبل از ارتحالشان، مرقوم فرموده‌اند ختم می‌گردد .

    خلاصه کتاب صحیفه امام خمینی(ره)

    این مجموعه شامل احکام وفرامین، سخنرانی ها، مصاحبه ها و گفتگوها، پیام ها، تلگراف ها و نامه های سیاسی و اجتماعی، اجازه نامه های شرعی و بعضی نامه های خصوصی و شخصی ایشان است.
    بخش سخنرانی ها: شامل سخنرانی های ایشان در جمع اقشار مختلف و مناطق و زمان های مختلف است.
    بخش مصاحبه ها و گفتگوها: شامل صحبت با روزنامه ها و رسانه های داخلی و خارجی در زمان های مختلف می باشد..
    پیام ها: شامل پیام های سیاسی دینی امام است که برهه های مختلف تاریخ انقلاب برای مردم ، گروه های مذهبی و سایرین ارسال نموده اند.
     تلگراف ها و نامه های سیاسی اجتماعی: شامل پیام های سیاسی اجتماعی و شرعی ایشان به نمایندگانشان، مردم و سایر جمعیت های مختلف می باشد
    اجازه نامه های شرعی: این اجازه نامه ها به خط خود امام نوشته شده است و اغلب مربوط به زمانی است که امام در نجف بودند. احکام و فرامین عمدتا مربوط به دوران پس از انقلاب است و عزل و نصب افراد در سمت های مختلف مثل قوه قضاییه، صدا و سیما، ریاست جمهوری و غیره همچنین احکام تشکیل نهادهای خاص با مسائل گوناگون می باشد.
    در مجموع آنچه در این مجموعه به شدت رخ می نمایاند اقتدار و جذبه شخصیت امام به هنگام فرامین و برنامه های سیاسی و اجتماعی در هیاهوی مبارزه و سیاست و در کنار آن روح لطیف و حس مسئولیت شناسی ایشان در وظایف جمعی و روابط اجتماعی و فردی شان است. این آثار نشان می دهد که امام ما نه تنها در علم اجتهاد، مبارزه، سیاست و جهاد اسوه والگو بودند بلکه در عرصه های فردی و اجتماعیِ غیر سیاسی هم شخصیت مصمم باعاطفه و تکلیف مدار بودند. امام عزیزالشان ما به گاه زندگی خانوادگی همسری باوفا، مهربان و با محبت دریک کلام یک همسر نمونه و پدر شایسته و به گاه مبارزه و رهبری شخصیتی مقتدر محکم سخت کوش و شجاع بود.

    برشی از متن کتاب

    نامه ای جلد پنجم صحیفه امام (ره)
    زمان: 4 آذر 1357 / 24 ذی الحجه 1398
    مکان: پاریس، نوفل لوشاتو
    موضوع: وحدت کلمه رمز پیروزی
    مخاطب: علمای اعلام و حجج اسلام ارومیه (رضائیه)
    بسمه تعالی
    24 شهر ذی الحجه 98
    خدمت ذی سعادت حضرات علمای اعلام و حجج اسلام رضاییه - دامت برکاتهم
    پس از اهدای سلام و تحیات وافره، مرقوم محترم حضرات آقایان واصل، سلامت و سعادت آقایان را از خداوند تعالی خواستار است. از پشتیبانی و تفقدات آقایان متشکرم. امید است با همراهی و تعاضد علمای اعلام بلاد و هدایت سایر مسلمین و وحدت کلمه با شعار واحد، توفیق حاصل شود که دست دشمنان ملت و اسلام بکلی کوتاه شود. اینجانب از این راه دور چشم امیدم به ملت ایران - عموماً - و به علمای اعلام - خصوصاً - دوخته است و از ادعیه خالصه آقایان استمداد می‌نمایم. رجای واثق دارم که تشبثات مخالفین ملت به جایی نرسد؛ و ملتی که بپا خاسته و با روشنفکری راه خود را یافته است، به پیروزی نهایی دست یابد.
    از خداوند متعال، قطع ایادی اجانب و بسط عدالت اسلامی و برقراری حکومت اسلامی را در زیر پرچم پرافتخار اسلام و قرآن خواستارم. والسلام علیکم و رحمة الله.
    روح الله الموسوی الخمینی

    خرید کتاب صحیفه امام خمینی(ره)

    نسخه چاپی دوره 22 جلدی صحیفه امام خمینی (ره) را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و از برکات آن بهره و فیض کافی ببرید.

    خرید کتاب صحیفه امام خمینیمشخصات کتاب صحیفه امام خمینی در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: نشر شاهد
    نویسنده: امام خمینی (ره)
    تعداد صفحه: 11875
    موضوع: زندگی نامه و خاطرات
    قالب: چاپی