5.0از 5

کتاب مقاومت پر منفعت

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب مقاومت پرمنفعت، پیرامون موضوع چگونگی برهم زدن نقشه های آمریکا درمنطقه توسط ایران، توسط سید محمدحسین راجی نوشته شده و اندیشکده راهبردی سعداء نیز آن را منتشر کرده است.

    معرفی کتاب مقاومت پرمنفعت

    منطقه خـاورمـیـانـه بــه دلـیـل اهـمـیـت هـای تـاریـخـی، مـذهـبـی، اقـتـصـادی و استراتژیک، همواره مورد توجه قدرت های دنیا بوده، به خصوص پس از جنگ جهانی اول و تسلط بریتانیا و فرانسه بر این منطقه، طراحی های متعددی برای تسلط نظام سلطه بر این منطقه صورت گرفته است.
    برای درک درست دلایل تنش های موجود در منطقه و زمینه های طمع ورزی دیـگـران بــرای تسلط بـر ایـن نقطه از جهان اندیشکده سعدا بنا را بر انتشار کتاب مقاومت پر منفعت برداشت و امروزه با افزایش این تنش ها بعد از طوفان القصی و وعده صادق 1 و 2 اهمیت انتشار و خواندن این کتاب در راستای تنویر فکر مخاطب فارسی زبان و تبیین اوضاع منطقه بیشتر روشن می شود تا ذهن جوانان از بمباران‌های رسانه‌ای غرب که حقایق را به شکل وارونه نمایش می‌دهد مصون سازی شود.

    دانلود کتاب مقاومت پرمنفعت

    نسخه الکترونیک کتاب مقاومت پرمنفعت را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

    خلاصه کتاب مقاومت پرمنفعت

    روابــط بسیار عمیق جمهوری اسلامی ایــران با محور مقاومت در منطقه و حمایت های مستمر از آن، ریشه در ماهیت اسلامی انقلاب اسلامی دارد. انقلاب مردم ایـران که باهدف ایجاد حاکمیت اسلام به وقوع پیوست، بنا بر آموزه های اصیل اسلام، خود را حامی مردم مسلمان و همچنین مردم مظلوم جهان مـی دانـد، بنابراین قـابـل درک اسـت که حمایت از مـردم مستضعف و مسلمان منطقه، از اصول مهم انقلاب اسلامی باشد.
    همین مسأله گـاه از سـوی رسانه های ضدانقلاب به بهانه ای بـرای تبلیغ و شبهه افکنی علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده و در چرایی این حمایت ها تردید ایجاد می شود. بخش زیـادی از ایـن شبهات نیز بر نمایش دوگانگی بین منافع ملی ایـران و حمایت از محور مقاومت متمرکز است. درواقـع این رسانه ها هم سو با دولت های غربی تلاش می کنند حمایت های مادی و معنوی جمهوری اسلامی از ملت های مسلمان منطقه در برابر غربی ها را عامل هدر رفت سرمایه های اقتصادی و منافع ملی ایران و به ضرر معیشت مردم ایران تعبیر کنند.
    تلاش دشمنان جمهوری اسلامی ایـران در عرصه رسانه، برای ارایـه تصویری صرفاً ایدئولوژیک از این مسأله، که با هدف مخفی کردن برنامه های بلندمدت آن هـا بـرای غـارت منافع منطقه اسـت، منجر به عدم درک درسـت فواید ملی این راهبرد جمهوری اسلامی می شود، لذا ضروری است با تشریح دقیق این مسأله، منافع ملی ایران در حمایت از محور مقاومت نیز روشن شود.
    در کتاب مقاومت پرمنفعت تلاش می شود ابتدا اهمیت منطقه غرب آسیا و همچنین منافع مالی حضور غربی ها در منطقه تشریح شـود و در فصل دوم، برخی از طراحی های غرب بـرای تصاحب و تسلط بر منطقه، طی 100 سال اخیر ، تبیین خواهد شد. در چنین فضایی می توان به درستی راهبرد جمهوری اسلامی در حمایت از محور مقاومت از نگاه منافع ملی پی برد.

    فهرست کتاب

    عناوین مباحثی که در دو فصل کتاب مقاومت پرمنفعت به آن ها پرداخته می شود، به شرح زیر می باشد:
    فصل اول: اهمیت خاورمیانه و «برای نفت»، اهمیت تاریخی و مذهبی، اهمیت استراتژیک و نظامی، اهمیت اقتصادی و نفت!، جنگ برای نفت، تحمیل جنگ و کاسبان جنگ!
    فصل دوم: نقشه غرب برای خاورمیانه و مقابله ایران، طراحی های ابرقدرت ها برای تسلط بر منطقه، مقابله ایران با طراحی غرب و مقایسه هزینه و نتیجه آن، تهدیدات علنی آمریکا و رژیم صهیونیستی به جنگ علیه ایران و ضرورت ایجاد توان بازدارندگی

    برشی از متن کتاب مقاومت پرمنفعت

    نقشه از پیش طراحی شده

    حمله به عــراق، با طمع دسترسی به نفت آن از مدت ها پیش از آن، توسط آمریکا طراحی شده بود و حادثه ۱۱ سپتامبر بهانه و بستر لازم برای اجـرای آن بود. شواهد بسیار حاکی از آن است که طرح های اقدام نظامی علیه افغانستان و عراق سال ها پیش از حادثه 11 سپتامبر در برنامه ایالات متحده بوده است.
    «پــاول.او نیل»، وزیـر خـزانـه داری دولـت جورج.دابلیو بـوش (بـوش پسر)، در سال ۲۰۰۴ اذعان کرد: «تقریباً در فوریه ۲۰۰۱ (۷ماه پیش از ۱۱ سپتامبر) مباحثات هیأت دولت بر سر لجستیک حمله نظامی به عراق بود؛ نه این که حمله بکنیم یا نه، بحث بر سر این بود که چگونه و با چه سرعتی حمله بکنیم.»

    انفجار خاورمیانه از ترس افتادن نفت به دست رقیب

    در سـال هـای پایانی دهـه 1940 میلادی و در بحبوحه جنگ سـرد، خطر کنترل عرضه نفت خاورمیانه توسط اتحاد جماهیر شوروی به نگرانی جدید کاخ سفید تبدیل شـده بـود، لـذا دولـت آمریکا به سرعت طـرح مفصلی را تدوین کـرد که توسط «ترومن» در سال 1949 به عنوان مصوبه شورای عالی امنیت ملی آمریکا 26/2 NSC4 امضا شد. این طرح که با هماهنگی دولت بریتانیا و شرکت های نفتی آمریکایی و انگلیسی بـدون اطلاع دولـت هـای منطقه تدوین شـده بود، خواستار انتقال مواد منفجره به خاورمیانه و ذخیره سازی آن ها در این منطقه بـود. بر اسـاس این طرح قـرار بود در صـورت تهاجم شـوروی و به عنوان آخرین راه چاره، تأسیسات نفتی و پالایشگاه های مهم منطقه منفجر و میادین نفتی مسدود بشوند تا اتحاد جماهیر شوروی نتواند از این منابع نفتی استفاده کند.

    کتاب صوتی مقاومت پرمنفعت

    نسخه صوتی کتاب مقاومت پرمنفعت با گویندگی سعید محرابی را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب خریداری و دانلود کنید و سپس در کتابخوان فراکتاب به آن گوش فرا دهید.

    خرید کتاب مقاومت پرمنفعت

    نسخه چاپی کتاب مقاومت پرمنفعت را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و خریداری نمایید و از خواندن آن بهره کافی و وافی ببرید.

    دانلود کتاب مقاومت پرمنفعت

    مشخصات کتاب مقاومت پرمنفعت در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: اندیشکده راهبردی سعداء
    نویسنده: سید محمدحسین راجی
    تعداد صفحه: 88
    موضوع:  پژوهش دفاع مقدس، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی
    قالب: چاپی و صوتی و الکترونیک