5.0از 5
مشاهده نمونه
رایگان
خرید
مشاهده نمونه
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب عصر ظهور علی کورانی به زبان عربی نوشته شده است که مهدی حقی آن را ترجمه کرده و توسط انتشارات بین الملل به چاپ رسیده و روانه ی بازار کتاب است. عصر ظهور کتاب اسلامی و معارفی است که به وقایع دوران ظهور می پردازد.

    معرفی کتاب عصر ظهور

    چه با شکوه است تصور ایامی که تنها حاکم عالم دادگستری چون قائم آل محمد (ص) باشد. و چه زیباست زندگی در روزگاری که پرچمی جز پرچم توحید در اهتزاز نباشد و ندائی جز ندای حق به گوش جهانیان نرسد، دورانی، سرشار از عطوفت، مهربانی، عدالت، آزادگی و کرامت انسانی.
    ایامی که در آن آسمان نیز از بارش پی در پی باران رحمتش بر زمین دریغ نورزد و زمین گنجینه های نهفته در دل خویش را سخاوتمندانه بر آدمیان تقدیم دارد. چرا که عرشیان و فرشیان چنان از دولت بر حق آن عدالت گستر جهان به شور و وجد آیند که هر کس هر چه در توان دارد در طبق اخلاص خویش عرضه کند تا شاید سهمی از آن همه شکوه و جلال بی پایان بر عهده گیرد.
     آرزوی دستیابی به آن دنیای بی بدیل، چشمان میلیون ها انسان خسته از ظلم دوران را، در انتظار نگه داشته و بیان اوصاف دولت حق توسط عالمان و دانشمندان، این انتظار مقدس را شوق انگیزتر کرده است.
    کتاب عصر ظهور، در دسته بندی اسلام و معارف؛ به عصر ظهور اسلام -در واقع همان عصر ظهور مهدی موعود (عج) است- که به مسائل پیش از ظهور و در بخشی به بررسی و تحلیل اتفاقات دوران آخرالزمانی و ظهور مهدی ار نظر روایات شیعه و اهل سنت می پردازد. این کتاب به جهت تکیه بر آیات و احادیث، تحلیل هنرمندانه حوادث دوران ظهور و شیوائی، قلم امید به بازگشت قریب الوقوع مهدی موعود را در دل و جان آدمی زنده می کند و پیروان راستین آن منجی را برای یاری و جان فشانی در رکابش، آماده باش نگه می دارد.
    از عجایب دیگر این کتاب می توان مطرح کرد که مدتی قبل سر اسقف کلیساهای لبنان پس از مطالعه کتاب عصر ظهور، اقدام به چاپ و توزیع پنج هزار نسخه از آن در میان جوانان مسیحی کرد، چرا که معتقد بود آنچه در کتاب مذکور درباره بازگشت عیسی مسیح و همکاری او با مهدی موعود در دوران ظهور آمده، باعث رشد معنویت و امید در میان مسیحیانی می گردد که ظهور دوباره مسیح و حاکمیت او را انتظار می کشند. با توجه به این ویژگی های جذاب، کتاب عصر ظهور بلافاصله به زبان فارسی و سپس به زبان های انگلیسی و اردو ترجمه و در طول ۲۰ سال گذشته بیش از ۵۰ بار به چاپ رسید و در سراسر جهان در اختیار مشتاقان ظهور قرار گرفت.
    اگرعلاقه مند به مباحث مهدویت و انتظار هستید، مطالعه کتاب عصر ظهور را از دست ندهید.

    خلاصه کتاب عصر ظهور

    فتنه قبل از ظهور با ویژگی های خاص خود، نه با فتنه ها و توطئه های داخلی سال های اولیه ظهور اسلام تطبیق می کند و نه با حمله مغول ها و نه با جنگ های صلیبی که هجوم های اولیه آن ۹۰۰ سال قبل آغاز شد و فراز و نشیب های مختلفی را در برداشت. آری این ویژگی ها تنها بر بخشی از هجوم غربی ها بر امت اسلام منطبق است که در این اواخر اتفاق افتاد و طی آن غربی ها توانستند با هجوم همه جانبه، نیروهای نظامی خود را به سرزمین های اسلامی کشانده و به سرعت آنان را در یک فتنه و توطئه گرفتار نمایند و در قلب سرزمین های اسلامی ریشه یهودیان هم پیمان خود را استوار سازند.
    کتاب عصر ظهور درصدد است، ظهور منجی «مهدی موعود» را به عنوان انگیزه ای برای بشریت و یاران آن حضرت قرار دهد. این کتاب شامل موضوعاتی چون؛ به تصویر کشیدن عصر ظهور و دسیسه چینی شرق و غرب ضد مسلمانان، نقش رومی ‌ها، ترک ‌ها و یهودیان در عصر ظهور و...
    کتاب عصر ظهور آقای کورانی، دارای بخش هایی به ترتیب ذیل می باشد که هر کدام به طور جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد: 
    سیمای کلی دوران، فتنه ی شرق و غرب علیه مسلمانان، رومیان و نقش آنان در زمان ظهور، ترکان و نقش آنان در دوران ظهور، یهودیان و نقش آنان در دوران ظهور، اعراب و نقش آنان در دوران ظهور، جنبش سفیانی، یمن و نقش آن در دوران ظهور، مصر و حوادث آن در دوران ظهور، سرزمین اسلامی مغرب و حوادث دوران ظهور، عراق و نقش آن در دوران ظهور، جنگ جهانی در دوران ظهور، ایرانیان و نقش آنان در دوران ظهور،آغاز نهضت ظهور مقدس، سیمای حکومت جهانی امام مهدی(ع)، حضرت مهدی عج از دیدگاه شیعه، مقام حضرت مهدی(عج) در پیشگاه پروردگار، مهدی منتظر(عج) از دیدگاه اهل سنت، پاسخ‌های محکم اهل سنت به تردید کنندگان در عقیده به مهدی.

    خرید کتاب عصر ظهور

    نسخه چاپی کتاب عصر ظهور را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب اقدام به خرید کنید و پس از خرید، کتاب برای شما رسال می گردد.

    برشی از متن کتاب

    حق آمد و باطل نابود شد
    «وَقُلْ جَاءَ الحَقِّ وَزَهَقَ البَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا»
    (ای پیامبر) بگو حق آمد و باطل نابود، شد همانا باطل نابود شدنی است.
    روایات، در کیفیت آغاز نهضت ظهور و زمان آن، اندکی با هم تفاوت دارند ولی به نظر می رسد که حضرت ابتدا در میان سیصد و سیزده صحابی خاص خود ظاهر می شود، آنگاه در غروب نهم محرم، یاران حضرت یک یک وارد مسجد الحرام شده و نهضت مقدس امام بعد از نماز عشاء با سخنان او برای اهل مکه آغاز می گردد. سپس در همان شب یاران و سایر هواداران حضرت بر حرم و شهر مکه مسلط می شوند... روز بعد یعنی روز دهم محرم حضرت پیام خود را به جهانیان ابلاغ و هر کس به زبان خود پیام او را دریافت می نماید. امام در مکه باقی می ماند تا حادثه فرو رفتن لشکر سفیانی در زمین اتفاق افتد. آنگاه حضرت با سپاهی مرکب از ده هزار نفر یا کمی بیشتر، رهسپار مدینه می گردد. شایان توجه است که روایات، آغاز نهضت امام (ع) از مکه را با واژه های «ظهور، خروج و قیام» بیان کرده اند و بنظر می رسد که این واژه ها دارای یک محتوا باشند ولی برخی روایات بین ظهور و خروج فرق می گذارند. و نهضت امام (ع) در مکه را «ظهور» و حرکت وی از آنجا به سوی مدینه را «خروج» می نامند و یادآور می شوند که ظهور امام (ع) در مکه با حضور یاران خاص او انجام می پذیرد، در حالی که خروج وی از مکه به سوی مدینه زمانی رخ می دهد که تعداد یاران حضرت به ده هزار تن برسد و لشکر سفیانی در زمین فرو رود. از عبدالعظیم حسنی ( رضوان الله علیه ) نقل شده که می گوید:
    به امام جواد (ع) عرض کردم: امیدوارم شما همان قائم اهل بیت محمد ﷺ باشید که زمین را از عدل و داد پر می کند همان گونه که مملو از ظلم و بیداد شده باشد، فرمود: ما اهل بیت پیامبر (ص) جملگی قائم به امر خدا و هدایت گر به دین او هستیم، اما من آن قائمی نیستم که خداوند به وسیله ی او زمین را از لوث وجود کفار و منکرین پاک و سراسر گیتی را از عدل و داد سرشار گرداند، او کسی است که ولادتش از مردم مخفی و شخص او از دیده ها پنهان و جاری کردن نامش بر زبان حرام است، او هم نام رسول الله (ص) و هم کنیه ی اوست، زمین زیر پایش پیموده و هر کار دشواری برایش آسان گردد.. یاران او به عدد اصحاب بدر سیصد و سیزده تن و از دورترین نقاط جهان گرد او جمع شوند و به این ماجرا اشاره دارد آیه ی قرآن که می فرماید: (هر جا که باشید خداوند همه ی شما را گرد هم آورد. او بر هر چیز تواناست) چون این تعداد از مردم زمین گرد او جمع شوند، ظهور نماید و چون شمار یارانش به ده هزار رسد به اذن خدا خروج کند و پیوسته دشمنان خدا را به هلاکت رساند تا خشنودی او حاصل گردد. عبدالعظیم می گوید: پرسیدم؛ ای سرور من چگونه امام قائم از خشنودی خداوند آگاه گردد؟ فرمود: با قرار دادن رحمت و مهربانی در دل او.
    همچنین اعمش از ابووائل روایت کرده که امیر مؤمنان (ع) به فرزندش حسین (ع) نگاه کرد و فرمود:
    این فرزند من سرور و سالار است، چنان که پیامبر (ص) او را سید و سالار نامید.

    درباره نویسنده کتاب عصر ظهور

    علی کورانی (علی الکورانی العاملی) روحانی مسلمان شیعه اهل لبنان، پژوهشگر تاریخ اسلام و اندیشه های مذاهب اسلامی و بنیان گذار شرکت نرم افزاری المعجم الفقهی است. او در ایران بیشتر با کتاب عصر الظهور شناخته می شود که موضوع آن مهدویت در احادیث اسلامی است. علی الکورانی العاملی در سال ۱۹۴۴ میلادی در روستای یاطَر در نبطیه در جنوب لبنان در خانواده ای کشاورز به دنیا آمد.او به تشویق سید عبدالحسین شرف الدین به مدرسه ی دینی رفت.

    دانلود کتاب عصر ظهور

    کتاب عصر ظهور pdf و یا به عبارتی نسخه الکترونیک آن را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و پس از دنلود، آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

    دانلود کتاب عصر ظهور

    مشخصات کتاب عصر ظهور در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: چاپ و نشر بین الملل
    نویسنده: علی کورانی عاملی
    مترجم:  مهدی حقی
    تعداد صفحه: 400
    موضوع: مهدویت
    قالب: چاپی و الکترونیک