0.0از 0

انتخاب همسر

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب انتخاب همسر

    ابراهیم امینی در کتاب انتخاب همسر کوشیده است تا با ارائه نکات و راهنمایی‌هایی پیرامون مراحل  انتخاب همسر و مراسم قبل عروسی به جوانان و خانواده‌ها تسهیل‌گر و یاری‌گر این امر مهم و سرنوشت‌ساز باشد.

    کتاب انتخاب همسر، با تأکید بر معیارهای اسلامی، به زوجین کمک می‌کند تا همسری مناسب را انتخاب کنند و در زندگی مشترک خود، بر اساس ارزش‌های اسلامی عمل کنند. این امر، می‌تواند به تحکیم بنیان خانواده و ایجاد جامعه‌ی اسلامی کمک کند.

    در تألیف کتاب از راهنمایی‌های ‎ارزندۀ پیامبر اکرم (ص) و ائمۀ اطهار که در احادیث آمده، استفاده شده است. به ‎علاوه از بررسی زندگی جمع کثیری از خانواده‌‎ها که در ازدواج موفق بوده‌اند یا شکست خورده‎‌اند، نیز بهره گرفته شده است؛ بررسی عوامل ناسازگاری‎‌ها، نزاع‌‎ها، کشمکش‌‎ها و طلاق‎‌ها در ‎این‌باره کمک نموده است.

    نویسنده، به‎‌‌طور مستقیم با بسیاری از خانواده‎‌های موفق یا شکست‎‌خورده در تماس بوده است و مشکلات آنان و عوامل آن ها را بررسی کرده است و در تألیف کتاب از آن ها الهام گرفته است. همچنین متجاوز از دویست نفر پسر و دختر و زن و مرد نیز به ‎وسیلۀ نامه، ایشان را در جریان مشکلات خانوادگی خویش قرار داده‌اند و گاهی اظهارنظر هم نموده‌‎اند.

    گزیده کتاب انتخاب همسر

    یکی از خصایص و نیازهای طبیعی انسان، انس و مودت و الفت است. تنها زندگی کردن، بسیار دشوار و دردناک است. انسان، به انسان دیگری نیاز دارد که امین و درستکار و غمخوار و مهربان و رازنگهدار باشد تا با او انس بگیرد و درد دل کند و رازهایش را در میان بگذارد و از تسلیت‌ها و دلجویی‌ها و غمخواری‌هایش بهره‌مند شود و بدین‌وسیله، آسودگی و آرامش خاطر پیدا کند. به دوست مخلص و مطمئنی نیاز دارد که مودت‌های خالصانه‌اش را نثار او کند و او هم از ایثار محبت نسبت به او دریغ نورزد.

    بهترین فردی که می‌تواند این نیاز طبیعی را تأمین کند همسر است، چه زن باشد و چه شوهر. هم محبت‌ها و دوستی‌ها موقت و محدود هستند، جز دوستی و محبت بین زن و شوهر که دائم و غیرمحدود است؛ چون یک واحد را تشکیل می‌دهند و هدف مشترک دارند و بیش از هر فرد دیگری به یکدیگر نیازمند هستند.