5.0از 5

مهارت ها و آداب دوستی

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب مهارت ها و آداب دوستی

    کتاب مهارت ها و آداب دوستی نوشته سیدمحمود مرویان توسط انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر شده است. نیاز به دوست و فضای صمیمانۀ دوستی در انسان‌ها انکارناپذیر است. احساس تنهایی یکی از شکننده ترین حالات روانی است.

    دوستی و دوستان تحمّل پذیری آدمی را در برخورد با سختی های زندگی بالا می برند.طبق تحقیقات پژوهشگران بیمارانی که دچار یک نوع بیماری لاعلاج هستند، اگر دوستان اندکی داشته باشند، در مقایسه با بیماران پرارتباط و بیمارانی که خانواده های شاد و حمایتگر دارند، زودتر می میرند. روابط دوستانه باعث می شود تا احساس کنیم که به گروهی تعلّق داریم و احساس عضویت در گروه نماییم. چنین عضویتی امتیازات خاصی دارد، از ...

    بخشی از کتاب مهارت ها و آداب دوستی

    نیاز به دوست و فضای صمیمانۀ دوستی در انسان‌ها انکارناپذیر است. احساس تنهایی یکی از شکننده ترین حالات روانی است. دوستی و دوستان تحمل پذیری آدمی را در برخورد با سختی های زندگی بالا می‌برند. طبق تحقیقات پژوهشگران بیمارانی که دچار یک نوع بیماری لاعلاج هستند، اگر دوستان اندکی داشته باشند، در مقایسه با بیماران پرارتباط و بیمارانی که خانواده‌های شاد و حمایتگر دارند، زودتر می‌میرند.

    روابط دوستانه باعث می‌شود تا احساس کنیم که به گروهی تعلق داریم و احساس عضویت در گروه نماییم. چنین عضویتی امتیازات خاصی دارد، از جمله اتحاد قابل اطمینان؛ یعنی وجود پیوندی که در صورت لزوم و در هنگام بروز مشکل می‌توان بدان تکیه کرد. همچنین، دوستی موجب ثبات هیجانی انسان می شود و به ما کمک می‌کند که موقعیتمان را در برابر دیگران درک کنیم؛ یعنی عکس العمل و برخورد دوستان در مقابل گفتار، رفتار و عواطف ما به شناخت حقیقی ما از خودمان و تشخیص درست و نادرست و بالأخره به تعدیل و تصحیح شخصیتی منجر می‌شود و در نهایت، موجب تحکیم و توسعه توانایی‌های ما برای مقابله با شرایط و حوادث دنیا می‌شود.