0.0از 0

علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی و راهکارهای پیشگیری از آن

یادمان سردار شهید

کتاب
دسته بندی
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی و راهکارهای پیشگیری از آن

    کتاب علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی و راهکارهای پیشگیری از آن، اثر سیروس کاظم پور؛ به منظور بررسی علل و عوامل اجتماعی و عاطفی در گرایش به اعتیاد در بین جوانان اسلام آباد غرب انجام گرفت، فرض اصلی این اثر علمی این بود که عوامل بر ایجاد اعتیاد تأثیر می‌گذارد و فرضیه‌ها و سؤال‌های متعددی در پژوهش بیان شده است که مورد بررسی قرار گرفته، جامعه آماری 200 نفر انتخاب شده و ابزار مورد استفاده نیز سنجش پرسش‌نامه می‌باشد، که به صورت سؤال پنج گزینه‌ای تهیه و شامل یک جدول فراوانی و یک نمودار هیستوگرام می‌باشد.

    گزیده کتاب علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی و راهکارهای پیشگیری از آن

    فصل دوم: انواع مواد مخدر
    مبحث یکم: تعاریف اعتیاد
    الف: تعریف لغوی: برای اعتیاد از لحاظ لغوی معانی متفاوتی بیان کرده‌اند که به مهمترین آن‌ها اشاره می‌شود. 
    1 - اعتیاد را به عادت کردن، خو گرفتن، خوگر شدن و خود را وقف عادتی نکوهیده کردن معنی کرده‌اند. به عبارت دیگر، ابتلای اسارت‌آمیز به ماده مخدر که از نظر جسمی یا اجتماعی زیان‌آور شمرده شود، اعتیاد نام دارد.
    2 - اعتیاد یک ناهنجاری فردی است که جسم، فکر، احساسات و عواطف ارزش‌ها، روابط فردی و خانوادگی، اجتماعی، معنوی را در برمی‌گیرد.
    3 - واژه اعتیاد از نظر لغوی، اسم مصدر عربی از ریشه عاد است که در فرهنگ معین، به مفهوم عادت کردن و خوگرفتن می‌باشد. به گفته متخصصان، اعتیاد در عملکرد جسمی، روانی و اجتماعی فرد مبتلا(معتاد)آثار نامطلوبی بر جای می‌گذارد. 
    ب : تعریف قانونی: از دیدگاه قانون، اعتیاد به مواد مخدر جرم است و برای آن مجازات‌های مختلف در نظر گرفته شده است. اما قانون‌گذار در وحله اول معتاد را یک بیمار فرض نموده که به علل مختلف گرفتار این هیولای مخوف گردیده و باید به درمان او پرداخته شود نه مجازاتش!
    مبحت دوم: معرفی مهمترین انواع مواد مخدر
    1) کراک 
    2) شیشه 
    3) اکستاسی 
    4) ال اس دی 
    5) کتامین 
    6) مسکالین 
    7) پان پراک 
    8)نالترکسون 
    9) آمفی تامین 
    10) دیفنوکسیلات 
    الف) کراک (Crack)

    مقدمه: 
    کرک (Crack) که گاهی راک (Rock) نیز نامیده می‌شود، ماده‌ای محرک است که از تصفیه کوکائین به دست می‌آید و به اشکال مختلف تدخین (استنشاق دود) می‌شود. اما کراکی که در ایران رایج است از مشتقات هروئین است و در صورتی که به صورت علمی تولید شود از تصفیه هروئین به دست می‌آید. کراک ماده‌ای بی‌بو است، مصرف آن راحت است و با یک فندک در هر جایی که باشی می‌توانی مصرف کنی؛ درست بر خلاف مصرف تریاک و یا هروئین است.