0.0از 0

چرا مردها در آخرین لحظه هدیه می خرند و هدیه ی زن ها از قبل آماده است

کتاب
دسته بندی
آلن پیز
نویسنده
باربارا پیز
نویسنده
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب چرا مردها در آخرین لحظه هدیه می‌خرند و هدیه‌ی زن‌ها از قبل آماده است

    آلن پیز و بارابارا پیز در کتاب چرا مردها در آخرین لحظه هدیه می‌خرند و هدیه‌ی زن‌ها از قبل آماده است، به روابط بین زن و مرد می‌پردازند و چالش‌هایی را که تفاوت‌های بینشان ایجاد می‌کند، بررسی می‌نمایند. در این کتاب تفاوت‌های کلیدی بین مردان و زنان آموزش داده می‌شود و به شما کمک می‌کند تا دلایل اختلافات خاص ایام عید را متوجه شوید.

    کتاب چرا مردها در آخرین لحظه هدیه می‌خرند و هدیه‌ی زن‌ها از قبل آماده است (Why he so last minute and she got it all wrapped up) راهکارهایی کاربردی برای حل بعضی از مسائلی که عید را برای زوج‌ها چالش برانگیز می‌کند، ارائه می‌دهد. این کتاب رفتار طرف مقابل خواه رفتار همسر، پسر، دختر، مادر، پدر باشد، خواه رفتار همسایه‌ها و دوستان را توضیح می‌دهد و پر از درکی همگانی و حقایقی علمی است که به خوبی شما را قانع می‌کند و با این حال به زبان طنز و روشی ساده و قابل هضم ارائه می‌‌شود.

    گزیده کتاب چرا مردها در آخرین لحظه هدیه می‌خرند و هدیه‌ی زن‌ها از قبل آماده است

    چرا مردها خرید را برای آخرین لحظه می‌گذارند و چنین هیاهویی راه می‌اندازند
    مورد مهم درباره‌ی مرد بودن این است که شما می‌توانید در عرض کمتر از چهل دقیقه در ساعت چهار و نیم بعدازظهر روز بیست و نهم اسفند برای همه‌ی خانواده هدیه بخرید. متأسفانه، خرید کردن کاری است که مردها زیاد به آن علاقه ندارند. کمترین علاقه را به آن دارند. این قسمتی از دلیل این است که چرا مرد این کار را برای لحظه‌ی آخر می‌گذارد (یا بهتر از آن، مسؤولیت خرید را به گردن همسرش می‌اندازد.) به همین علت است که وقتی مرد برای خرید لباس می‌رود، لباسی می‌خرد که بتواند آن را نُه سال دیگر هم بپوشد.

    به عقیده‌‌ی دکتر دیوید لویس، روان‌شناس بریتانیایی، استرسی که مردان در هنگام خرید عید دچارش می‌شوند،‌ با نوع استرسی که افسران پلیس هنگام مقابله با گروهی‌ اراذل و اوباش خشمگین در یک شورش متحمل می‌شوند، برابر است. از طرف دیگر، برای بیشتر خانم‌ها خرید کردن، حتی خرید سال نو، نوعی رهایی لذت‌بخش از استرس است، به شرط اینکه فرصت کافی برای انجام آن در اختیار داشته باشند.

    بیست درصد خانم‌ها خرید شب سال نو را یکی دو ماه قبل از فرا رسیدن آن، آغاز می‌کنند.
    دلایل این امر برای هر کسی که شیوه‌های مختلف پرورش و تربیت زن و مرد را مطالعه کرده و کسی که می‌فهمد مغز آنان چطور سیم پیچی شده است، آشکار است. زندگی‌ اولیه‌‌ی مردان به عنوان شکارچی به آن‌ها دید تونلی داده است که آن‌ها را قادر می‌سازد مستقیم از نقطه‌ی الف به نقطه‌‌ی ب حرکت کنند.

    میزان حرکت زیگزاگی در داخل فروشگاه‌ها که لازمه‌‌ی خریدی موفقیت‌آمیز است، مردان را بی‌نهایت ناراحت می‌کند، همان‌طور که تغییر مسیر به تصمیمی‌ آگاهانه‌تر نیاز دارد. در هر حال، زن‌ها که دید محیطی‌شان وسیع‌تر است، از مرکز خریدی شلوغ عبور می‌کنند و به‌راحتی به حرکت زیگزاگی خود ادامه می‌دهند. این مسأله به مردها که خرید را به آخرین لحظه موکول می‌کنند و فروشگاه‌ها پر از مردم مضطرب و شلوغ‌تر از قطار حمل و نقل در ساعات پر ازدهام است، کمکی نمی‌کند. پس چرا کاری را که امروز می‌توانید انجام دهید، به فردا موکول می‌کنید.