0.0از 0

مدرسه زندگی

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    مدرسه زندگی کتاب آلن دوباتن، فیلسوف معاصر توسط مطهره ابراهیم زاده ترجمه و به همت انتشارات آلاچیق کتاب منتشر و روانه ی بازار کتاب است. 

    معرفی کتاب مدرسه زندگی 

    مدرسه زندگی آلن دوباتن کتاب زندگی است. البته تناقضی عامدانه در اصطلاح «مدرسه ی زندگی» وجود دارد. مدرسه به معنای جایی است که در آنجا هر آنچه در زندگی لازم داریم به ما می آموزند؛ اما همان طور که این عبارت نشان می دهد، اغلب، زندگی یا در حقیقت همان تجربیات تلخ است که بخش عمده ی آموزش را بر عهده دارد. بنابراین در دل موسسه ی مدرسه ی زندگی، امید و انگیزش نهفته است. این موسسه باور دارد که در زمان مناسب و با روشی منظم می توانیم چیزهایی بیاموزیم که فهمیدنش چندین دهه آزمون وخطا می طلبد. همچنین با ملایمت از شیوه هایی انتقاد می کند که برای آموختن مهارت هایی که برای موفقیت لازم داریم، انتخاب کرده ایم. 

    خلاصه کتاب مدرسه زندگی آلن دوباتن

    کتاب مدرسه زندگی راهنمایی است برای رسیدن به زندگی موفق؛ و به شما می گوید این که فکر کنیم برای رسیدن به بلوغ احساسی باید یک زندگی کامل و بی نقص داشته باشیم، افسانه‌ است و باید این باور غلط را کنار بگذاریم.
    دوباتن مدرسه ای را با عنوان آموزشگاه زندگی و با هدف ایجاد زندگی رضایت بخش برای مردم تاسیس کرد. آثار منتشر شده از سوی این آموزشگاه کمک می کند تا خوانندگان درک بهتری از خود پیدا کنند و جنبه های مختلف زندگی خود را بهبود ببخشند. آلن دوباتن در کتاب مدرسه زندگی به دنبال این است تا معنای زندگی را کشف کند. او اعتقاد دارد همه ما باید در راستای جست و جوی معنای زندگی خود قدم برداریم. دوباتن اعتقاد دارد، زندگی معنادار از طرفی به زندگی شاد نزدیک است و از طرفی دیگر تفاوت های اساسی نیز با آن دارد. معنای زندگی هر شخصی با توجه به توانمندی های او از دیگران متفاوت است. او معتقد است با خواندن کتاب مدرسه زندگی می توانیم دریابیم؛ فعالیت های معنادار آن هایی هستند که ارزش بسیاری برای شان قائل هستیم و با بیشتر دل تنگشان می شویم. با طالعه ی این کتاب یاد خواهیم گرفت؛ چگونه احساسات خود را درک کنیم، به عشق پایدار دست یابیم، در کارمان موفق باشیم و بر احساس گناه یا شرمندگی غلبه کنیم.

    خرید کتاب مدرسه زندگی آلن دوباتن

    نسخه ی چاپی کتاب مدرسه زندگی آلن دوباتن را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

    برشی از متن کتاب

    یکی دیگر از ویژگی های زخم های عاطفی دوران کودکی این است که باعث می شود به سراغ تعمیم های کلی و افراطی برویم. زخم های ما ممکن است در فضاهایی بسیار شخصی شکل گرفته باشد؛ مثلاً ممکن است یک بزرگ سال خاصی که اواخر شب در یک خانه ی خاص در شهری مرزی به همسر خودش حمله کرده باشد یا زخمی که به دست والدینی خاص و پس از ازدست دادن شغلی خاص در کارخانه ای خاص و در نتیجه ی تحقیرشدن، ایجاد شده است. اما این اتفاق ها باعث می شود انتظار از دیگران و زندگی به شدت افزایش یابد. ما عادت کرده ایم فکر کنیم که همه به خشونت متوسل می شوند، هر شریکی ممکن است بر ضد ما کار کند و هر مشکل مالی ای باعث بروز فاجعه می شود. ویژگی های شخصیتی و ذهنیت هایی که در پاسخ به یک یا دو بازیگر اصلی دوران کودکی، شکل گرفته به الگوهای مرسوم ما برای تفسیر همۀ افراد تبدیل شده است. سبک شاد و کمی دیوانه وار زندگی ای که برای خود ساخته ایم تا مادری افسرده و بی علاقه را درگیر خود نگه داریم، به طبیعت دوم ما تبدیل می شود.

    حتی مدت ها پس از ازدنیارفتن او، در قالب فردی رفتار می کنیم که باید همه ی مراسم ها بدرخشد، کسی که به همسری نیاز دارد که مدام او را زیر نظر داشته باشد و نمی تواند به هیچ اطلاعات منفی یا گمراه کننده ای توجه کند. ما زندگی گستردۀ امروزمان را در اتاق تنگ و تاریک گذشته سپری می کنیم.
    مسئله ای که باعث پیچیدگی اوضاع می شود این است که عدم تعادل های ما به روشنی منشأ خود را، چه در ذهنمان و چه در کل دنیا، آشکار نمی کند. واقعاً نمی دانیم چرا می گریزیم، اغلب عصبانی هستیم، مغروریم، ضرب الاجل ها را می شکنیم یا به کسانی که دوستشان داریم بیش از حد می چسبیم. چون ریشه ی عدم تعادلمان را نمی شناسیم، منابع مهم هم دردی احتمالی را از دست می دهیم. ما بر اساس رفتارهایی که زخم هایمان الهام بخش آن هاست، قضاوت می شویم نه خود زخم ها. شکل گیری آسیب احتمالاً با بی توجهی سایرین به فرد آغاز می شود که خود پدیده ای بسیار ناخوشایند است؛ اما چون دنیا تمایلی برای شناخت بیشتر ما ندارد به کسانی تبدیل می شویم که برای جلب توجه دیگران خودمان را از پا درمی آوریم. شاید آسیب، بی خبر ایجاد شود اما با گذشت زمان غیرمنطقی و کنترل گر خواهد شد. ممکن است آسیب در نتیجۀ زندگی با پدری رقابت طلب و قلدری های او شکل گرفته باشد ولی ما را به اشخاصی بی جرئت تبدیل می کند.
    ما زندگی مان را سخت تر از آنچه باید باشد می کنیم؛ چون اصرار داریم به مردم، خودمان و دیگران به عنوان افراد نالایق و پست نگاه کنیم. در حالی که همیشه این گونه نیست و در درجه ی اول همگی قربانی چیزی هستیم که به نحوی آن را پشت سر گذاشته ایم: گذشته ای بسیار پیچیده.

    دانلود کتاب مدرسه زندگی آلن دوباتن

    کتاب مدرسه زندگی آلن دوباتن به صورت الکترونیک را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

    دانلود کتاب مدرسه زندگی آلن دوباتن

    مشخصات کتاب مدرسه زندگی در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: آلاچیق کتاب
    نویسنده: آلن دوباتن
    مترجم: مطهره ابراهیم زاده
    تعداد صفحه: 316
    موضوع: موفقیت و سبک زندگی
    قالب: چاپی و الکترونیک