0.0از 0

رستاخیز مسیح اسطوره یا واقعیت

کتاب
دسته بندی
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب رستاخیز مسیح اسطوره یا واقعیت

    بهزاد بختیاری‌ بهادر در کتاب رستاخیز مسیح اسطوره یا واقعیت، به موضوعاتی پرداخته است تا خواننده را به این تفکر برساند که بیشتر بداند، تا از راه عدل خدایی خارج نشود. این نوشتار در دو فصل به بررسی رستاخیز مسیح می‌پردازد.

    فصل اول، بررسی تاریخی زندگانی حضرت عیسی (ع) و شرایطی که در آن قرار داشته‌اند. فصل دوم به مفهوم رستاخیز و بررسی اسطوره‌ای و دینی آن.

    گزیده کتاب رستاخیز مسیح اسطوره یا واقعیت

    بروز مخالفت و اقدام عیسی در اورشلیم
    غلیان احساسات و شور و جنبشی که در میان مردم در اثنای مسافرت‌های عیسی به شهرها و قصبات جلیل پدید آمد، توجه فریسیان و صدوقیان در اورشلیم را به سوی او جلب کرد. فرقه‌ی اول که خود را نگهبان قانون و فرقه‌ی دوم که خود را محافظ معبد یهود می‌شمردند، نگران شدند.

    بدین سبب چندین تن از فریسیان و صدوقیان انتخاب شدند، که به جلیل بروند و با او مناظره نمایند مباحث لفظی بین آن‌ها و عیسی مکرر به وقوع پیوست که در آن مبادی و تعالیم عیسی به وضوح و روشنی معلوم گردید یکی از این مباحث که بسیار برجسته است در زمانی واقع شد که شاگردان عیسی در روز سبت (روز تعطیلی یهودیان) از مزرعه گندمی می‌گذشتند هنگامی که به چیدن خوشه‌ها مشغول شدند فریسیان گفتند چرا در روز سبت مرتکب عمل درو می‌شوید که جایز نیست عیسی علیه السلام گفت سبت به جهت انسان مقرر شد نه انسان برای سبت بنابراین پسر انسان مالک روز سبت نیز می‌باشد. (انجیل مرقس)