0.0از 0

کتاب مرگ با تشریفات پزشکی

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب مرگ با تشریفات پزشکی اثر آتول گاواندی با ترجمه ی حامد قدیری به رشته تحریر درآمده و در انتشارات ترجمان علوم انسانی منتشر و در دسترس علاقه مندان به کتاب های روان شناسی  قرار گرفته است.

    معرفی کتاب مرگ با تشریفات پزشکی

    کتاب مرگ با تشریفات پزشکی به مسائل و موضوعاتی نظیر این که دانش و هوش پزشکی در رابطه با فلسفه مردن و مرگ کاری نمی تواند انجام دهد و هم چنین در رابطه با روزهای آخر عمر افراد سالخورده و بیمارن سعب العلاجی که در خانه های سالمندان و بخش های ویژه مراقبت می گذرانند و برای نجات شان نمی توانند کاری بکنند و در پایان نه تنها برای اقوام بیماران بلکه برای پزشکان معالج شان نیز هم باعث «بحران های روحی» بسیاری می شود، پرداخته است.
    اگر به علم پزشکی و روان شناسی عللاقه دارید؛ کتاب مرگ با تشریفات پزشکی، گزینه ای مناسب برای مطالعه می باشد.

    خلاصه کتاب مرگ با تشریفات پزشکی

    «آتول گاواندی جراح و نویسنده آمریکایی» در کتاب مرگ با تشریفات پزشکی، روایت های بسیاری از بحران هایی که ناشی از فقدان بیماران برای پزشکان معالج شان رخ می دهد اشاره کرده و به تحلیل آن ها پرداخته تا به اصل و ریشه یابی ضعف و عجز علم پزشکی نوین در رویارویی با مسئله مرگ را بیابد، تا روش هایی را ارائه دهد که بینشی نو به مسئولیت های پزشکی داشته باشند و هم چنین به بررسی موضوعات و عناوینی نظیر؛ خود مستقل، همه چیز از هم می پاشد و غیره می پردازد.

    برشی از متن کتاب مرگ با تشریفات پزشکی

    ۲: همه چیز از هم می پاشد

    پزشکی و سلامت عمومی مسیر زندگی ما را تغییر داده اند. در سرتاسر تاریخ، به جز بخش متأخر آن، مرگ یک اتفاق معمولی و همیشه حاضر بود. فرقی نمی کرد که پنج ساله باشی یا پنجاه ساله، هر روز ناگزیر برای حیات یا مرگ تاس می انداختی. اگر دوره ی متداول سلامت فردی مربوط به این دوره ها را ترسیم کنیم، چیزی شبیه این خواهد بود:
    حیات و سلامت جریان داشت و هیچ مشکلی در کار نبود. ناگهان مرض حمله می کرد و شاخص نمودار یک دفعه سقوط می کرد، درست مثل یک تله که ناگهان شکار را صید کند. این ماجرا همانی است که بر سر مادر بزرگم، گوپیکابای گاواندی، آمد. او ساق و سلامت بود تا اینکه یک روز، وقتی هنوز سی سالش نشده بود، به بیماری کشنده مالاریا مبتلا شد. یا ریچ هابسون که در یک سفر کاری دچار حمله ی قلبی شد و مُرد.
    با پیشرفت علم پزشکی، سال به سال شاخص نمودار دیرتر و دیرتر افت می کرد. بهبود بهداشت و سایر شاخص های سلامت عمومی احتمال مرگ بر اثر بیماری های مُسری و عفونی، به ویژه در دوران کودکی، را به شدت کاهش داد و پیشرفت های حوزه های بالینی مرگ و میر نوزادان و مرگ های ناشی از جراحت ها را به طور چشمگیری پایین آورد. تا نیمه ی قرن بیستم، فقط چهار درصد از ساکنان کشورهای صنعتی پیش از سی سالگی می مردند. و در دهه های پس از آن، علم پزشکی راه های تازه ای پیدا کرده برای مقابله با مرگ و میر ناشی از حملات قلبی، امراض تنفسی، ضربات جرحی و مشکلات متعدد دیگری که سلامت انسان های بالغ را تهدید می کنند. البته بالاخره به دلیلی خواهیم مُرد، اما حتی آن موقع هم علم پزشکی لحظه ی مرگ آور بسیاری از بیماری ها را به تعویق انداخته است.

    مثلاً مبتلایان به سرطان های لاعلاج هم می توانند پس از تشخیص سرطانشان مدت زمان زیادی زندگی کنند و وضعیت پایداری داشته باشند. آن ها به محض تشخیص بیماری تحت درمان قرار می گیرند و علائم و عوارض بیماری کنترل می شود. بدین ترتیب، زندگی معمولشان را ادامه می دهند و احساس کسالت نمی کنند. اما بیماری آرام پیشرفت می کند، درست مثل حرکت شبانه ی یک یگان نظامی که به خطوط دفاعی دشمن نفوذ می کند. بالاخره خودش را نشان می دهد و سر و کله اش در ریه ها یا مغز یا ستون فقرات پیدا می شود. این همان بلایی بود که بر سر جوزف لازاروف آمد. از آن موقع به بعد، فرایند زوال نسبتاً سریع می شود، درست مثل فرایند زوال در گذشته که ناگهان موعد مرگ می رسید. مرگ به تعویق افتاده اما مسیر حیات به همان شکل سابق است. در بازه ی چند ماه یا چند هفته، بیماری همه ی بدن را فرا می گیرد. درست است که چندین سال از تشخیص بیماری گذشته، اما اینجا هم مرگ ناگهانی و غیر منتظره سر می رسد. راهی که تا پیش از این مستقیم و یکنواخت به نظر می رسید محو می شود و فرد در سراشیبی تندی می افتد.

    درباره نویسنده کتاب مرگ با تشریفات پزشکی

    آتول گاواندی جراح و نویسنده آمریکایی است که در دانشگاه هاروارد استاد مدیریت و سیاست گذاری سلامت است. او علاوه بر نوشتن کتاب در نیویورکر و اسلیت نیز مطلب می نویسد. گاواندی در سال ۲۰۱۰ به انتخاب مجلات تایم و فارین پالیسی در فهرست متفکران پرنفوذ جهان قرار گرفت همچنین او به خاطر تأثیرگذاری تحقیقاتش در حیطه سلامت جایزه إلی جایزه ملی مطبوعات در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

    خرید کتاب مرگ با تشریفات پزشکی

    نسخه چاپی کتاب مرگ با تشریفات پزشکی را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و پس از دریافت کتاب از محتوای ارزشمند آن بهره وافی و کافی ببرید.

    خرید کتاب مرگ با تشریفات پزشکی

    مشخصات کتاب مرگ با تشریفات پزشکی در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: ترجمان
    نویسنده: آتول گاواندی
    مترجم: حامد قدیری
    تعداد صفحه: 368
    موضوع:  علمی عمومی
    قالب: چاپی