0.0از 0

کتاب چرا سوریه؟

سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های سیدحسن نصرالله درباره سوریه

کتاب
دسته بندی
جمکران
ناشر
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب چرا سوریه؟ مصاحبه ها و سخنرانی های سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دربارە ماجرای سوریه تا سال 1395 هـ.ش می باشد که توسط سیدحسین مرکبی گردآوری و ترجمه شده و انتشارات کتاب جمکران نیز آن را منتشر کرده است.

    معرفی کتاب چرا سوریه؟

    کتاب چرا سوریه؟ ویژگی های زیادی از جمله، گردآوری سخنرانی‌های سیدحسن نصرالله و دارا بودن یک ترجمه خوب و روان و همچنین روایت اتفاقات منطقه از زبان رهبر حزب‌الله لبنان دارد و توانسته تحلیلی درست و دقیق از مسئله سوریه از ابتدا تاکنون بدهد. علاوه بر این سیدحسن نصرالله مسئله یمن و اتفاقات افتاده شده در زمان جنگ آن را نیز بیان می کند.
    سید حسن نصرالله پس از ترور سید عباس موسوی رهبر اسبق حزب الله، به دست نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۲ میلادی، دبیرکل حزب‌الله لبنان شد و به دلیل اصرار بر اصول و ارزش‌های خود در دفاع از مظلومان و مبارزه قاطع با استکبار به سید مقاومت و آزادی شهره شده است.

    دانلود کتاب چرا سوریه؟

    نسخه ی الکترونیک کتاب چرا سوریه؟ را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

    خلاصه کتاب چرا سوریه؟

    کتاب چرا سوریه؟ سعی کرده است تمام مطالبی که سیدحسن نصرالله از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ درباره سوریه بیان کرده، با حذف مطالب تکراریرا عنوان کند. سخنان سیدحسن نصرالله چنان پر از تحلیل، اخبار و تجارب است که توانسته به  خوبی به بیان بحران در سوریه بپردازد. در این کتاب سید بیان می کند که دفاع از سوریه و شرایط و بحران‌های این کشور می‌تواند چه تأثیری در شرایط منطقه داشته باشد.همچنین به این سوال و گمانه زنی کشور های غربی و اروپایی که آیا طبق آنچه رسانه‌های دنیا اعلام می‌کنند، ما در حمایت از سوریه، از یک حکومت ظالم و مستبد منطقه‌ای دفاع می‌کنیم؟ پاسخ می دهد و می گوید که قیام مردم سوریه چه تفاوتی با قیام‌های تونس، مصر، لیبی، بحرین و یمن دارد؟
    کتاب چرا سوریه؟ شامل 14 فصل با عناوین زیر می باشد:
    فصل اول: خاطرات؛ فصل دوم: بیداری اسلامی و آغاز بحران سوریه؛ فصل سوم: عقب نشینی آمریکا از عراق؛ فصل چهارم: دفاع مرزی در القصیر؛ فصل پنجم: جنگ ۲۰۱۲ غزه؛ فصل ششم: حمله هوایی اسرائیل به دمشق؛ فصل هفتم: ورود حزب الله به سوریه؛ فصل هشتم: توافق هسته ای ایران و پنج کشور؛ فصل نهم: انتخابات ریاست جمهوری؛ فصل دهم: جنگ ۲۰۱۴ غزه؛ فصل یازدهم: ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش؛ فصل دوازدهم: ترور قنیطره؛ فصل سیزدهم: جنگ یمن و فصل چهاردهم: ورود نظامی روسیه.

    فهرست کتاب

    فصل اول: خاطرات؛
    فصل دوم: بیداری اسلامی و آغاز بحران سوریه؛
    فصل سوم: عقب نشینی آمریکا از عراق؛
    فصل چهارم: دفاع مرزی در القصیر؛
    فصل پنجم: جنگ ۲۰۱۲ غزه؛
    فصل ششم: حمله هوایی اسرائیل به دمشق؛
    فصل هفتم: ورود حزب الله به سوریه؛
    فصل هشتم: توافق هسته ای ایران و پنج کشور؛
    فصل نهم: انتخابات ریاست جمهوری؛
    فصل دهم: جنگ ۲۰۱۴ غزه؛
    فصل یازدهم: ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش؛
    فصل دوازدهم: ترور قنیطره؛
    فصل سیزدهم: جنگ یمن؛
    فصل چهاردهم: ورود نظامی روسیه.

    برشی از متن کتاب

    الاخبار: گفتید که حزب الله یک وضعیت است و نه حزب و درنتیجه، در وضعیت کنونی، نمود کل شیعه است. شیعیان در هنگام آسایش احتمالاً با مقاومت هستند، ولی ممکن است در موضوع توسعه، شهرداری ها یا مجلس، مخالف حزب الله باشند. درهرحال، حزب الله متهم است که بر شیعیان سلطه دارد.
    سیدحسـن نصـرالله: مـن نمی توانـم بـه ایـن تعریـف تـن بدهـم، ولـی درهرصـورت ایـن نتیجه، طبیعی است. حزب الله مجموعه ای انسانی است. عرصه ای برای جان فشانی وجود دارد که حزب الله در آن فعالیت می کند و به همین علت، چه بسـا شـاهد باشـید کـه همـە مـردم ذیـل عنـوان مقاومـت طرفـدارش هسـتند، امـا وقتـی بـه عرصه هـای دیگـر می رویـد، شـاید ایـن موضـوع به انـدازە عرصـە مقاومت برای مردم روشـن نباشـد. کسـانی کـه در عرصه هـای دیگـر کار می کننـد، گاهـی مرتکـب اشـتباه هایی می شـوند و تفـاوت اینجاسـت کـه در بعضـی عرصه هـای مشـخصِ کاری، اشـتباه ها بـروز می کنـد، امـا در بعضـی عرصه هـای دیگـر، افـراد وقتـی مرتکـب اشـتباه می شـوند، مـردم آن را نمی بیننـد. درهرصورت، سخت است که یک مجموعە انسانی با نام حزب یا جریان وجود داشته باشـد کـه در همـە حوزه هـا کار کنـد و همـە مـردم را نیـز راضـی نگـه دارد یـا نمـود آرزوهـا و توقعات همە مردم باشد.
    حـزب الله در زمینـە اخلاق، جدیـت، تعهـد و وفـاداری، ویژگی هـای فراوانـی دارد، امـا این هـا هـم انسـان اند و امکانـات و توانایی هایشـان محـدود اسـت؛ حتـی بـا وجـود این که در بسـیاری از عرصه هـا مـا اصـرار داریـم سـازماندهی کنیـم، تنـوع ببخشـیم و به تنهایی مسـئولیت را بر عهده نگیریم، برای مثال در شـهرداری ها. بسـیاری از شـهردارها هستند که پیامدهای تجربه شـان حتی اگر موفق باشـند، بر عهدە حزب الله قرار می گیرد. شـاید دلیـل موفقیت هـا بیـش از تکیـه بر برنامه ریزی، به ویژگی های شـخصی مربوط باشـد. در موضوع شـهرداری ها سـنت ها و عادت هایی وجود دارد که حتی حزب الله نتوانسـت از آن ها خارج شود؛ منظورم نمایندگی عشیره ای است. شما حتی شورای شهرهایی را که به ظاهر در اختیار حزب الله هستند، نمی توانید سازمان های حزب الله بنامید. به همین علـت، در ایـن زمینـه، انسـان همواره نیازمند تحول اسـت. همچنین رفتـار، اعتقادات، ذائقە افراد و مسئولان در هر منطقه و شخص متفاوت است و همە این ها مؤثرند.

    خرید کتاب چرا سوریه؟

    نسخه چاپی کتاب چرا سوریه؟را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

    دانلود کتاب چرا سوریه؟

    مشخصات کتاب چرا سوریه؟ در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: کتاب جمکران
    گردآورنده: سیدحسین مرکبی
    تعداد صفحه: 409
    موضوع: سیاسی، حوزه بین الملل
    قالب: چاپی و الکترونیک