0.0از 0

نواب اربعه یا سفرای امام زمان (عج)

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب نواب اربعه یا سفرای امام زمان (عج)

    کتاب نواب اربعه یا سفرای امام زمان (عج) چاپ دوم یکی از آثار استاد علی دوانی در حوزه مقدس مهدویت است که توسط چاپ و نشر بین‌الملل تهیه و در اختیار خوانندگان گرامی قرار می‌گیرد.

    این اثر به معرفی شخصیت و نقش چهار نایب خاص حضرت بقیه‌لله اعظم(عج) در دوران 69 ساله غیبت صغری می‌پردازد.

    آنان که افتخار و سعادت و توفیق آن را یافتند که در این هفت دهه به‌عنوان سفیر نایب آخرین حجت خداوند، تنها کسانی باشند که به محضر مقدس آن حضرت شرفیاب گشته و ضمن زیارت بلاواسطه جمال نورانیش ارتباط امام با شیعیان را برقرار سازند.

    گزیده کتاب نواب اربعه یا سفرای امام زمان (عج)

    عثمان سعید عَمری(حدود265)

    حضرت امام زمان حجت بن الحسن العسکری(عج) در سال(260) هجری پس از رحلت پدر بزرگوارش در پنج سالگی از جانب خداوند، مقام امامت را عهده‌دار گردید و در همان زمان از نظرها غایب شد.

    از آن زمان تا سال(328)هجری، چهار نفر از بزرگ‌مردان شیعه که همگی از محدثان نامی، و نایب اول و دوم از شاگردان پدر و جد بزرگوارش بودند، وظیفه نیابت و نمایندگی او را به عهده داشتند و رابط میان آن حضرت و شیعیان بودند.

    نخستین آن‌ها، این مرد بزگوار پاک سرشت است که اینک در صدد شناسایی او هستیم. نفر دوم پسر او محمد بن عثمان و نایب سوم حسین بن روح نوبختی و چهارمین آن‌ها شیخ ابوالحسن سمری است.

    در این مدت و حتی بعد از این در شهرهای مختلف ایران و عراق، جز اینان افراد دیگری هم از وکلای امام زمان(عج) به شمار رفته‌اند که ما در کتاب مهدی موعود، ترجمه جلد(13)کتاب بحارالانوار علامه مجلسی از آن‌ها نام برده‌ایم؛ ولی آن‌ها در رتبه دوم قرار داشتند یا نماینده این چهار تَن بودند.

    این چهار تَن به نواب اربعه معروف هستند یعنی چهار نماینده خاص حضرت ولیِ‌عصر(عج) که در دوران کوتاه امام زمان(عج) رابط بین شیعیان و امام غایب بودند و نزد شیعه از منزلت خاصی برخوردار بودند.