4.5از 5

جانانه شو

کتاب
دسته بندی
زرنوشت
ناشر
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب جانانه‌ شو

    کتاب جانانه‌شو، اثر زینب قنبری علویجه، با زبان ساده و روان به مفاهیم روان‌شناسی می‌پردازد. مطالب این کتاب عمدتا به واقعیت زندگی نویسنده و اطرافیان ایشان مربوط می‌شود و به نوعی می‌توان گفت؛ این کتاب در قالب خاطرات‌نویسی به نگارش درآمده است. کتاب جانانه‌شو می‌تواند در دست‌یابی به آرامشی که دنبال آن هستید، به عنوان یک راهنمای با تجربه کمک کننده باشد.

    گزیده کتاب جانانه‌ شو

    در جستجوی آرامش
    به نظر من آرامش گوهری است که همه‌ی انسان‌های کره زمین، تلاش می‌کنند آن را به دست بیاورند. وقتی به عمق اهداف و خواسته‌هایمان به‌دقت توجه کنیم، متوجه خواهیم شد، در دل اهداف و خواسته‌های خود درحقیقت در جستجوی آرامش هستیم. مثلاً همه ما کار می‌کنیم، پول به دست می‌آوریم، وسایل اولیه زندگی را فراهم می‌کنیم تا در نهایت به آرامش بیشتری برسیم. یا اینکه ازدواج می‌کنیم و اصلی‌ترین هدف ما، رسیدن به آرامش است.
    از وقتی خود را شناخته‌ام، دائماً دنبال چیزی بودم که با به‌دست‌آوردن آن، حال من بهتر شود. به همین خاطر تلاش کردم، دانشگاه قبول شوم، ادامه تحصیل بدهم، موقعیت شغلی مناسب پیدا کنم، ازدواج کنم و... تا در نهایت به آرامش بیشتر برسم. بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از رسیدن به هر چیز و عادی‌شدن آن، دنبال رسیدن به چیز دیگری بودم، به این امید که بالاخره به آرامش برسم. این سؤال همیشه برای من وجود داشت؛ بالاخره راز رسیدن به آرامش چیست؟ چطور می‌شود به آرامش رسید و حال خوب را تجربه کرد؟
    تصمیم گرفتم از بیشتر افرادی که با آنها معاشرت می‌کنم، این سؤال را بپرسم. سعی کردم با دیدگاه بقیه به زندگی آشنا شوم و بفهمم آنها، آرامش را چطور تعریف می‌کنند؟ آیا احساس خوشبختی و آرامش دارند؟ اولین‌بار این سؤال را از خانم همسایه پرسیدم. او گفت: «مستأجری و خانه‌به‌دوش بودن خیلی سخت؛ جابه‌جاشدن آرامش من‌رو گرفته. با این تورم و گرونی، دائماً نگرانِ قرارداد سال بعد هستم که صاحب‌خانه چه‌قدر کرایه رو افزایش می‌ده؟ زمانی که صاحب‌خانه بشم، به آرامش می‌رسم».