0.0از 0

ادبیات داستانی ایران: پس از انقلاب اسلامی

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب ادبیات داستانی ایران: پس از انقلاب اسلامی 

    کتاب ادبیات داستانی ایران: پس از انقلاب اسلامی اثر محمدرضا سرشار می باشد و سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آن را منتشر کرده است.

    این کتاب درباره تحلیل محتوایی و آماری آثار ادبی پس از انقلاب اسلامی است.

    گزیده کتاب ادبیات داستانی ایران: پس از انقلاب اسلامی 

    یکی از مسائلی که اغلب توسط دلسوزان انقلاب یا اهالی ادبیات داستانی و علاقه مندان آن، مورد پرسش واقع می شود، و همه ساله نیز، در مناسبت هایی همچون سالگرد پیروزی انقلاب، به شکل سطحی و گذرا، توسط وسایل های موسمی که به این مناسبت برپا می شود، مورد « مراسم » ارتباط جمعی، یا در بحث و بررسی قرار می گیرد، مختصات ادبیات داستانی کشور در دوران پس از پیروزی انقلاب، اشتراک ها و افتراق های آن با ادبیات داستانی پیش از انقلاب، ریشه ها و پیشینه این ادبیات، و وضعیت و جایگاه فعلی آن، با گذشت ده ها سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است.

    در کنار این پرسش، پرسش بسیار مهم مطروحه دیگر ، کمیت و کیفیت داستان های کوتاه و بلند و رمان هایی است که به طور خاص، درباره یا در ارتباط مستقیم با این انقلاب عظیم و شگفتی ساز نوشته و منتشر شده اند، و آینده این جریان است. به این ترتیب، به لحاظ حجمی و کمی اگر نگریسته و قضاوت شود، به نظر می رسد در این باره، کم گفته و نوشته نشده باشد.

    از نظر کیفی اما، شرایط، اینگونه نیست. واقعیت این است که، اظهار نظر مقرون به واقعیت و صحت، راجع به چنین مقوله ای با این وسعت و حجم، نیازمند مطالعات وسیع و طاقت فرسا و صرف وقت بسیار زیادی است؛ که اولا نیاز به انگیزه بسیار بالا و علم و اشراف لازم بر مقوله در پژوهشگر، در ثانی مصالح کار آماده شده از قبل به وسیله دیگر افراد و گروه های کاری ویژه دارد.