0.0از 0

ان ال پی روان شناسی تاریک

تکنیک های برنامه ریزی عصبی-کلامی

کتاب
دسته بندی
جی.آر.اسمیت
نویسنده
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب ان ال پی روان شناسی تاریک

    کتاب ان ال پی روان شناسی تاریک نوشته جی آر اسمیت و ترجمه آزاده اعرابی منتشر شده توسط انتشارات نسل نواندیش می باشد.

    اِن اِل پی روانشناسی تاریک تکنیک‌های برنامه‌ریزی عصبی - کلامی راهنمای اساسی برای متقاعد کردن، تأثیرگذاری بر مردم، آگاهی برای کشف رفتارهای فریب‌کارانه، پنهان‌کاری و رفتارهایی که به شست‌وشوی مغزی منجر می‌شوند.

     آیا می‌دانید که از طریق هیپنوتیزم (تلقین) می‌توانید جلوی عادت‌های بد خود، مانند سیگار کشیدن یا خوردن غذاهای بدون ارزش را بگیرید؟ فکرش را بکنید که این رویه چقدر زندگی‌تان را تغییر می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا درهایی به‌سویی زندگی بهتر و فرخنده‌تر به رویتان گشوده شود! آیا می‌دانید که از طریق تمرینات اِن اِل پی، می‌توانید داده‌های تازه و مهیجی بیاموزید که ممکن است در ارتقا خود و سطح زندگی‌تان به شما کمک بسزایی بکند؟

    اِن اِل پی _ برنامه‌ریزی عصبی_ کلامی برای اولین‌بار توسط دو نفر از مربیان خودیاری در کالیفرنیا و در سال 1970 ابداع شد. هدف این رویکرد کمک به مهارت‌های ارتباطی، روان‌درمانی و رشد شخصیتی است.

    براساس ایده این روش درمانی، بین مغز (عصبی)، زبان (کلامی) و آموختن الگوهای رفتاری (برنامه‌ریزی) ارتباطی برقرار است. برخی باور دارند که اگر دگرگونی‌هایی در این سه مقوله ایجاد شود، می‌تواند به‌طرز امیدبخشی رفتارهای فرد را اصلاح نماید یا سبب به سرانجام رسیدن اهداف خاص فرد باشد. مبتکران این روش، همانند بسیاری که این شیوه را تمرین و به کار گرفته‌اند، مدعی‌اند که از این طریق می‌توان تعداد زیادی از مسائل، مشکلات و موانع را با روش خود درمانی حل کرد.

    گزیده کتاب ان ال پی روان شناسی تاریک

    معنی، حقیقتی ذهنی است
    واقعیت برای هرکدام از ما معنی متفاوتی دارد. بعضی‌ها گمان می‌کنند، تمام هدف زندگی، خدمت کردن به قدرتی بالاتر مانند خداست. آن‌ها با این طرز تفکر احساس می‌کنند که خوشبختی را پیدا کرده‌اند. از طرف دیگر، بسیاری زندگی را بی‌معنی می‌پندارند. اینکه آیا پاسخ صحیحی وجود دارد یا خیر، واقعاً جای بحث دارد. تربیت اجتماعی، زیست‌شناسی ژنتیکی، رفتارهای حیوانی و ویژگی‌های شخصیتی همگی درنهایت مفهوم ما را مشخص می‌کنند. این بخش از مشکل به جهان‌بینی ما مربوط است. معنی را می‌توان موضوعی ذهنی تلقی کرد، چراکه هر زمان می‌تواند دستخوش تغییر شود.

    شخصی می‌تواند تمام مدت زندگی‌اش را خداپرست باشد، اما پس از وقوع اتفاقی در زندگی‌اش به ملحدی خدانشناس تبدیل شود. البته عکس این قضیه هم ممکن است. داستان‌های بی‌شماری وجود دارد از اینکه افرادی به ایمان آوردن خود فکر هم نمی‌کردند، اما ایمانشان را به دست آوردند و در زمرة رهروان فعال قرار گرفتند. معنی از جنبۀ خاصی برای ما توضیح داده می‌شود، اما ما می‌توانیم معنی و تعاریف خود را ارائه دهیم.

    معنای زندگی چیزی نیست که برای هر فرد به‌وضوح توضیح داده شده باشد، اما هر فرد راجع به مهم‌ترین بخش از زندگی ایده‌ها و نظراتی دارد. همین موضوع احساس و عملکرد افراد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. بااین‌وجود شما قدرت تغییر عقیده دارید، یعنی می‌توانید اعتقادات کنونی خود را هرقدر پررنگ در هر زمانی تغییر دهید.