0.0از 0

خط قرمز

بررسی مستند نقض خطوط قرمز در توافق وین و متن برجام

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب خط قرمز

    کتاب خط قرمز بررسی مستند نقض خطوط قرمز در توافق وین و متن برجام است. مهم‌ترین محک برای ارزیابی میزان موفقیت مذاکرات هسته‌ای و متن برجام، بررسی میزان انطباق آن با خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب است.

    رهبر معظم انقلاب حدود 20 خط قرمز برای مذاکره کنندگان تعیین فرمودند. در کتاب خط قرمز به بررسی 9 مورد از این خطوط قرمز و نقض آن‌ها در برجام پرداخته شده است. این موارد از مواردی هستند که خطوط قرمز مشخص شده از سوی ایشان نقض گردیده‌اند.

    گزیده کتاب خط قرمز

    بنده با بازرسی‌های غیر متعارف و پرس‌وجو از شخصیت‌ها را هم به هیچ‌وجه بنده موافق نیستم. بازرسی از مراکز نظامی را هم نمی‌پذیریم همچنان که قبلا هم گفتیم. به هیچ‌وجه اجازه داده نشود که به بهانه‌ی نظارت، این ها به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذ کنند؛ مطلقا.

    مسئولین نظامی کشور به هیچ‌وجه مأذون نیستند که به بهانه‌ی نظارت و به بهانه‌ی بازرسی و مانند این حرف‌ها، بیگانگان را به حریم و حصار امنیتی و دفاعی کشور راه بدهند، یا توسعه‌ی دفاعی کشور را متوقف کنند؛ هیچ شیوه‌ی نظارتی غیر متعارف که جمهوری اسلامی را به یک کشور اختصاصی از لحاظ نظارت تبدیل می‌کند، به هیچ‌وجه مورد قبول نیست.