0.0از 0

قرارداد فرانشیز در حقوق تجارت بین الملل

کتاب
دسته بندی
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب قرارداد فرانشیز در حقوق تجارت بین الملل

    کتاب قرارداد فرانشیز در حقوق تجارت بین الملل نوشته علیرضا جعفری یکی از کتاب های تخصصی حقوقی نشر قانون یار است. نشر قانون یار به صورت تخصصی در زمینه انتشار کتاب های آموزشی و کمک آموزشی رشته‌های حقوق و علوم سیاسی فعالیت می کند.

    کتاب قرارداد فرانشیز در حقوق تجارت بین الملل از این مجموعه می تواند برای پژوهشگران، دانشجویان، داوطلبان آزمون‌های حقوقی و علاقه مندان به مباحث رشته حقوق مفید باشد.

    گزیده کتاب قرارداد فرانشیز در حقوق تجارت بین الملل

    واژه فرانشیز که در زبان انگلیسی به صورت فرانچایز تلفظ می‌شود و در بعضی آثار به همین صورت استفاده شده اساسا واژه‌ای با ریشه لاتین و فرانسوی است و در زبان فرانسه بصورت فرانشیز تلفظ می‌شود بنابراین استعمال آن بصورت "فرانشایز" صحیح نمی‌باشد. از حیث لغوی هم در زبان انگلیسی هم زبان فرانسه به معنی امتیاز، رو راستی و رک گویی، آزادی و حق رای است و در لغت بازرگانی به حق استفاده از اسم تجاری تعبیر شده است.

    در اصطلاح حقوقی دو کاربرد دارد; کاربرد اول در حقوق بیمه است و به مبلغی از خسارت گفته می‌شود که بر عهدۀ بیمه گذار بوده و بیمه گر نسبت به آن تعهدی ندارد و دومی در حقوق قراردادها و نوعی قرارداد در خصوص حقوق مالکیت فکری که موضوع کتاب حاضر است. در فرهنگ حقوقی بلک فرانشیز به عنوان « پروانه ای که مالک علامت تجاری یا نام تجاری به دیگری اجازه فروش محصولات یا عرضه خدمات را تحت آن نام یا علامت در مناطقی گسترده تر از محل می‌دهد.»