0.0از 0

معاملات قبل از توقف

بررسی تطبیقی در حقوق ایران، آمریکا و اسناد بین‌ المللی

کتاب
دسته بندی
محمد اکبری
نویسنده
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب معاملات قبل از توقف

    کتاب معاملات قبل از توقف (بررسی تطبیقی در حقوق ایران، آمریکا و اسناد بین‌المللی) نوشته مهدی فلامرزی‌جهرمی و محمد اکبری یکی از کتاب های تخصصی حقوقی نشر قانون‌یار است.

    نشر قانون‌یار به صورت تخصصی در زمینه انتشار کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی رشته‌های حقوق و علوم سیاسی فعالیت می‌کند. کتاب معاملات قبل از توقف (بررسی تطبیقی در حقوق ایران، آمریکا و اسناد بین المللی) از این مجموعه می‌تواند برای پژوهشگران، دانشجویان، داوطلبان آزمون‌های حقوقی و علاقه‌مندان به مباحث رشته حقوق مفید باشد.

    گزیده کتاب معاملات قبل از توقف

    دکتر لنگرودی در ترمینولوژی خود این‌چنین تاجر را تعریف می‌نماید: «کسی که شغل معمولی خود را معاملات تجاری قرار دهد (ماده یک قانون تجارت) کسبه جزء (ماده ششم قانون تجارت) نیز تاجر محسوبند، هرچند از داشتن دفاتر تجاری و مقررات ورشکستگی (ماده708 قانون آیین دادرسی مدنی) معاف هستند». قانون تجارت ایران در ماده یک خود تاجر را این‌گونه تعریف نموده است: «تاجر کسی است که شغل معمولی خود را معاملات تجاری قرار می‌دهد»؛ یعنی برای آن که شخص تاجر شناخته شود، باید دارای دو شرط باشد: شرط اول: این که شغل معمولی خود را معاملات تجاری قرار دهد.

    شرط دوم: آنکه معاملات مزبور را به حساب خود انجام دهد. این تعریف علاوه بر افراد شامل اشخاص حقوقی نیز می‌گردد، چون طبق ماده 588 قانون تجارت که مقرر می‌دارد: «شخص حقوقی می‌تواند دارای کلیه‌ی حقوق و تکالیفی شود که قانون برای افراد قائل است مگر حقوق و وظایفی که بالطبیعه فقط انسان ممکن است دارای آن باشد. . . . »، بنابراین تاجر کسی است که شغل معمولی خود را معاملات تجاری قرار دهد.