3.0از 3

مادر کافی

کتاب
دسته بندی
جو فراست
نویسنده
زوار
ناشر
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب مادر کافی، اثر جو فراست که به موضوعات تربیتی کودک در سن پنج سالگی می پردازد، توسط مهبد ابراهیمی ترجمه شده و در انتشارات زوار به چاپ رسیده است.

    معرفی کتاب مادر کافی

    محتوای کلی کتاب مادر کافی این است که یاد دهد و یادآوری کند، لزوما یک مادر خوب، یک مادر کامل نیست و کودک به یک مادر کافی نیاز دارد. کودکان در سن پنج سالگی نیازی به آموزش جدی و مستقیم ندارند. آن ها به طور غریضی این دگرگونی و رشد را طی می کنند و مادر کافی، باید تلاش کند تا این دگرگونی و تغییرات را شناسایی کرده و بدون دلهره و ترس  با آن ها رو به رو شود و کودکان را مجبور نکنند که این دوران را با سرعت غیر مجاز بگذرانند.
    مادرانی که با ترس و دلهره مراقب کودکان خود باشند؛ به امور دیگر، حتی خودشان اهمیت نمی دهند و متاسفانه این حس را به دلبندشان هم انتقال خواهند داد. یک مادر کافی، مادریه که بدون ترس و استرس با کنش و واکنش های کودک خود، رو به رو شود و به تمام امور خویش، اعم از مادری، همسری و همچنین وظایف دیگر به بهترین نحو رسیدگی نماید.

    خلاصه کتاب مادر کافی

    کتاب مادر کافی در دو بخش به نگارش درآمده است که بخش اول با عنوان روش های اصولی، شامل مراحل رشد، برقراری روال معین و تعیین قوانین، تعیین حد و حدود و خط قرمزها می باشد و در بخش دوم نیز با عنوان روش های مشکل گشا، به عناوینی چون لباس پوشاندن، شستشو و نظافت، آموزش توالت رفتن (کنترل دفع)، تغذیه ی کودک، رفتارها و مهارت های اجتماعی، زمان خواب، وقت شخصی و اوقات فراغت می پردازد که علاه بر این، برای هر موضوعی، جداگانه راه حل هایی هم ذکر نموده است.
    کتاب مادر کافی، بی تردید این امکان را برای مادران فراهم خواهد کرد که بزرگ شدن کودکان خود را با خوشی طی نمایند. این کتاب تلاش دارد، واقعیتی را به یاد آورد که کودکان در چنین سنینی به مراقبت بدون ترس و استرس مادر احتیاج دارند.

    برشی از متن کتاب

    مشکل شماره ۱_ بهانه گیری کودک از غذا
     کودک حق داره از غذایی خوشش نیاد... مثل خودتون... در این موارد اجبار بچه به خوردن غذایی که دوست نداره کاری نادرسته و موجب تنفر اون می شه... این بهانه گیری نیست. در مورد این غذاها با بردباری رفتار کنید و موضوع رو حاد نکنید چون با بزرگتر شدن بچه علایق غذایی او گسترش پیدا می کنه و خیلی از غذاهایی رو که قبلا دوست نداشته، می خوره. اگر غذاهایی که بچه دوست نداره متغییر هستند به احتمال زیاد مشغول بهانه گیریه. این نوع بهانه گیری ویژگی های خاصی داره... این نوع بهانه گیری پایان ناپذیره... غذاهایی که بچه دوست نداره به تدریج زیاد تر می شه، این رفتار به چیزهای دیگه غیر از غذا هم گسترش پیدا می کنه و در نهایت غذا خوردن در منزل مبدل به عذاب و در خارج از منزل غیر ممکن می شه... در حقیقت این قبیل کودکان از غذا به عنوان ابزاری برای تسلط و کنترل بر والدین شون استفاده می کنند. پس بهترین راه اینه که تبدیل غذا به عامل سلطه بچه بر خودتون پیشگیری کنید.
    راه حل پیشگیری...
    اگر فرزندتون به طور ناگهانی علاقه اش به غذا رو از دست می ده، توجهی به موضوع نکنید. بذارید چیزی که دوست داره بخوره و چیزی که نمی خواد رو نخوره و بعد از اتمام غذا خوردن، ظرف غذا رو بدون اشاره یا اهمیتی به موضوع ببرید. اگر نوع غذایی که دوست نداره مشخص می کنه مثلا میگه من لوبیا دوست ندارم، حساسیت نشون ندید و چند روز بعد دوباره اون غذا رو تهیه کنید. احتمالا این بار غذاش رو می خوره چون الان می دونه که عدم علاقه به غذا توجه کسی رو جلب نکرده.. کودکان نوپا در مورد علایق شون ثبات ندارن و اگر شما رفتار مناسبی نداشته باشید، این علاقه ها در وجودشون تثبیت می شه، ولی اگر رفتار درست رو نشون بدید این رفتارها به مرور اصلاح می شن. سخت گیر نباشید. سخت گیر نباشید. اگر بچه همیشه از خوردن غذای خاصی خودداری کنه، براش غذای دیگه ای درست کنید اما بدونید که اگر فرزندتون متوجه بشه موضوعی مربوط به غذا توجه شما رو جلب کرده بلافاصله از اون به عنوان وسیله ای برای تسلط بر شما به کار خواهد گرفت.
    مشکل شماره ۲_ کودک سر میز یا سفره نمی ماند
    این مشکل وقتی که کودک نوپا کمی بزرگ تر می شه، آغاز می شه... وقتی بچه هنگام غذا خوردن از سر میز یا سفره بلند می شه، ظرفش رو به جای دیگه می بره یا وسط غذا زیر میز می ره، در واقع حد و مرزها و بررسی امکان بهانه گیری از غذا و سرانجام تحمیل میل خود، در حال محک زدن به شماست... بچه باید قواعد رو رعایت کنه... چون حرکت و تقلا عملکرد دستگاه گوارش رو مختل می کنه و برای خود بچه هم خطرناکه... .

    خرید کتاب مادر کافی

    خرید نسخه ی چاپی کتاب مادر کافی را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری نمایید. پس از خرید، کتاب برای شما ارسال خواهد شد.

    خرید کتاب مادر کافیمشخصات کتاب مادر کافی در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: زوار
    نویسنده: جو فراست
    مترجم:  مهبد ابراهیمی
    تعداد صفحه: 264
    موضوع: تربیت فرزند
    قالب: چاپی