0.0از 0

فرزندان مسجد

چهل حکایت از کار فرهنگی در مسجد همراه با خاطراتی از شهدای فرهنگی مساجد

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب فرزندان مسجد

    کتاب فرزندان مسجد (چهل حکایت از کار فرهنگی در مسجد همراه با خاطراتی از شهدای فرهنگی مساجد ) کاری از گروه فرهنگی شهیدابراهیم هادی است که توسط انتشارات شهید ابراهیم هادی منتشر شده است.

    پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت ایشان، آنقدر در فضیلت حضور در مسجد سخن گفتند که می‌توان یک کتاب از این احادیث جمع نمود.
    نماز جماعت یکی از مهمترین اهداف حضور در مسجد است. اما اول شخص اسلام،‌ تمام فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی‌اش در مسجد صورت می‌گرفت. مسجد پایگاه حکومت ایشان بود. جانشین بر حق او نیز از سیره نبی مکرم (ص)بهره برد. و مسجد کوفه را به یک دانشگاه الهی تبدیل کرد.لذا برای ادای دین به آن‌ها که در کار فرهنگی مسجد، برای ما زحمت کشیدند و برای تربیت ما، از آسایش خود گذشتند، مجموعه فرزندان مسجد را با کمک اهالی مسجد جمع‌آوری نمودیم.
    بهمن ماه 1396 بود که در حضور رهبر معظم انقلاب خبر این کتاب را بیان کردم. ایشان بسیار استقبال کردند و عباراتی به این مضمون فرمودند که ما در مورد دفاع مقدس فعالیت کرده‌ایم اما متأسفانه در مورد فرهنگ مسجدی و نیروهایی که در مسجد تربیت شدند کم کاری کردیم. باید زودتر از این‌ها برای مسجد کار می‌کردیم و..

    گزیده کتاب فرزندان مسجد

    یکی از مساجد را سراغ داشتم که جلسات قرآن آنجا بسیار رونق داشت. رفتم و از نزدیک برنامه مربی آن مسجد را دیدم.
    کلاس این مربی بسیار شلوغ بود. برایم جالب بود که چگونه این تعداد نوجوان را جمع کرده؟
    کلاس او بسیار شاد بود. لابه لای صحبت‌ها شوخی می‌کرد. می‌گفت و می‌خندید. با مخاطبین خودش خوب ارتباط گرفته بود. از طرفی وقتی می‌خواست از قرآن حرف بزند، ابتدا از نکات زیبای مفاهیم قرآن برای بچه‌ها می‌گفت. نکات ریز ولی بسیار دقیق و تأثیرگذار. بعد هم از شگفتی‌های قرآن برای آن‌ها حرف می‌زد. نوبت به روخوانی قرآن که رسید، صوت یک قاری نوجوان را پخش کرد که صدای فوق العاده‌ای داشت. بچه‌ها با او همخوانی می‌کردند. خیلی محیط معنوی و زیبایی ایجاد شده بود. 
    این مربی با تمام بچه‌ها رفاقت داشت. مراقب بود که یکوقت در میان صحبت‌ها حرفی نزند که کسی رنجیده شود. بعد از جلسه متوجه شدم که یک کانال در فضای مجازی دارد و به این طریق با بچه‌ها و خانواده آن‌ها در ارتباط است و هر بار نکات آموزنده قرآنی را برایشان ارسال می‌کند.
    وقتی با این مربی صحبت می‌کردم گفت: خدا می‌داند که به خاطر این کلاس‌های قرآن که سال‌هاست برگزار می‌شود، چه برکاتی در زندگی‌ام مشاهده می‌کنم. ایشان می‌گفت: دیگر روش‌های قدیمی منسوخ شده. وقتی دشمن از ابزار جدید برای ضربه زدن به ما استفاده می‌کند، ما هم باید به ابزار جدید مسلح شویم. ایشان اعتقاد داشت که کار قرآنی همیشه جواب می‌دهد و اگر سال‌ها روی قرآن وقت بگذاریم، باز هم مطالب جدید و آموزنده‌ای برای کار کردن وجود دارد. 
    اما یکی از شهدایی که در وادی قرآن و در بین بچه‌های مسجدی خوش درخشید، شهید محمد شالچی بود.