5.0از 5

کتاب زنان

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب زنان با قلم نافذ و تاثیرگذار ادوارد گالئانو « خبرنگار اهل اروگوئه» و با ترجمه ی سمانه میلانی تبریزی به رشته تحریر درآمده و در انتشارات کتابستان معرفت منتشر و در دسترس علاقه مندان به کتاب های داستانی قرار گرفته است. اگر علاقه مند به زندگی و خاطرات افراد هستید؛ کتاب زنان، گزینه ای مناسب برای مطالعه می باشد.

    معرفی کتاب زنان

    کتاب پیش رو، کتاب آخر نویسنده کتاب زنان «ادواردو گالئانو» می باشد. وی در این اثر، تحقیق های خویش را با موضوع «زنان» را در سال دوهزار و پانزده برای نخستین بار به چاپ و انتشار نمود.
    نویسنده تلاش دارد با بیانی ساده، از رویارویی، جان فشانی ها، مجازات و نتایج کارهای زنانی در منطقه های گوناگون دنیا « عمدتاً از اروپا و آمریکا» بیان کند، تا نشان دهد با وجود تمام نابرابری ها برای رسیدن به آرزوها و عقایدشان  زندگی و جنگ کردند.

    خلاصه کتاب زنان

    کتاب زنان به روایت رخدادهای تاریخی و اتفاقاتی پرداخته که زبانی طنز گونه دارند.
    کتاب حاضر مجموعه ای از زندگی واقعی «پرستاران، هنرمندان، نویسندگان، خبرنگاران، شاعران، دانشمندان، سیاستمداران، ورزشکاران، عالمان دینی، قدیسان، اساطیر و ایزدبانوان آزادگان و بردگان زنان نامرئی و مرئی» را روایت می کند؛ قصه هایی که مخاطب را به تفکر در بنیاد «فلسفه و حقوق مدنی جهان غرب» وادار کرده که چه طور آدمیت با نداشتن عدل و داد معنی پیدا می کند.

    دانلود کتاب زنان

    نسخه الکترونیک کتاب زنان را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و سپس در کتابخوان فراکتاب آن را مورد مطالعه قرار دهید.

    برشی از متن کتاب

    پیشگویی

    در پرو، مُغی من را با گلبرگ های رز قرمز پوشاند و سپس آینده ام را پیشگویی کرد. او به من خبر داد: «پس از گذشت یک ماه جایزه ای دریافت خواهی کرد.» من خندیدم؛ خوبی بی نهایت این زن ناشناس من را خنداند؛ چرا که به من گل های رز و همچنین خبری مبنی بر موفقیت و پیروزی ام در آینده هدیه می داد و واژه ی «جایزه» در جمله ی او من را به خنده وا می داشت؛ طنزی پنهان در این واژه نهفته است. به یاد دوست و هم محله ای قدیمی خود که بسیار عامی بود، افتادم، اما حق با او بود. آن دوست بر حسب عادت و با تأکید انگشت اشاره اش را بالا می برد و می گفت: «دیر یا زود نویسندگان، آقازاده می شوند». پس به یاد حرف او افتادم و خندیدم و آن مغ هم با خنده ی من خندید.
    دقیقاً یک ماه بعد، در مونته ویدئو پیامی دریافت کردم مبنی بر اینکه در شیلی، جایزه ی خوسه کاراسکو به من اعطا شده است..

    نواهای شب

    در سپیده دم ۴۴ پ. م، کالپورنیا در حالی که می گریست، از خواب پرید. خواب دیده بود که شوهرش در اثر ضربات متعدد چاقو در آغوش او جان سپرد. کالپورنیا اشک ریزان خوابش را برای همسرش تعریف کرد و با التماس و زاری از او خواست در خانه بماند. زیرا بیرون از خانه، مرگ در انتظارش بود.
    اما کاهن اعظم، این دیکتاتور عرصه ی زندگی، جنگجوی الهی، خدای شکست ناپذیر، نمی توانست به خواب زنی اهمیت دهد.
    پس ژولیوس سزار کالپورنیا را کنار زد و به سوی سنای روم و مرگ حرکت کرد..

    تلویزیون

    روسا ماریا ماتئو، یکی از سرشناس ترین شخصیت های تلویزیون اسپانیا، برایم تعریف کرد که زنی از روستایی دور افتاده برایش نامه نوشته و از او خواسته بود تا حقیقت را به او بگوید. پرسش آن زن این بود: «وقتی من شما را می بینم، شما هم من را می بینید؟»
    روسا ماریا به من گفت که نمی دانست باید چه پاسخی به آن زن بدهد..

    نویسنده کتاب زنان

    ادواردو گالئانو، نویسنده و خبرنگار و رمان نویس اهل اروگوئه. در ۳ سپتامبر ۱۹۴۰ در مونته ویدئو زاده شد. خانواده اش کاتولیک و اروپایی تبار بودند. در نوجوانی به کارهای مختلفی روی آورد. در جریان کودتای ۲۸ جون ۱۹۷۳، به سبب عقاید آزادی خواه و چپ گرایش، دستگیر و زندانی شد. از این رو ناگزیر به ترک موطنش گشت و به آرژانتین رفت. در همان دوران، کتاب شریان های باز آمریکای لاتین که از آثار برجسته ی اوست و تاکنون به زبان های گوناگونی از جمله فارسی برگردان شده است، به چاپ رسید، اما بنا به دلایلی سیاسی، چاپ و مطالعه ی آن در آرژانتین و شیلی و اروگوئه ممنوع اعلام شد. در ۲۰۰۹، رئیس جمهور وقت ونزوئلا، هوگو چاوز، این اثر گران سنگ و سترگ را به باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده هدیه داد.
    در ۱۹۷۶ به اسپانیا نقل مکان کرد و اثر معروف دیگرش، حافظه ی آتش، را در آنجا نگاشت. پس از گذشت یک دهه، در ۱۹۸۵ به کشورش بازگشت. وی در ۱۳ آوریل ۲۰۱۵، بر اثر سرطان ریه در زادگاهش درگذشت.
    گالنانو را می توان از نویسندگان برجسته و تأثیرگذار معاصر برشمرد. او با الهام از مبارزات رهبران آزادی خواه و دانشجویان و پیروان آنان که برای برپایی حکومتی عدالت محور می جنگیدند، در مسیر بهبود اوضاع آمریکای لاتین گام ها برداشت و بسیار کوشید و همواره با امید به آینده ای دور از استعمار اقتصادی و حاکمیت غربی می نگریست.

    خرید کتاب زنان

    نسخه چاپی کتاب زنان را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و پس از دریافت کتاب از محتوای ارزشمند آن بهره وافی و کافی ببرید.

    دانلود کتاب زنان

    مشخصات کتاب زنان در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: کتابستان معرفت
    نویسنده: ادوارد گالئانو
    مترجم: سمانه میلانی
    تعداد صفحه: 300
    موضوع: زندگی نامه و خاطرات، زنان مدیر
    قالب: چاپی و الکترونیک