0.0از 0

با چرا شروع کنیم

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب با چرا شروع کنیم

    کتاب با چرا شروع کنیم، اثر سایمون سینک با ترجمه محمدرضا جباری و پوریا سکل غفاری می باشد و نسل نواندیش آن را منتشر کرده است.این اثر؛ در ارتباط با الگوهایی است که به صورت طبیعی اتفاق می‌افتند.

    یک روش فکر کردن، عمل کردن و ارتباط گرفتن که به برخی از رهبران جهان توانایی تحریک افراد اطراف خود را می‌دهد. کتاب پیش‌رو راهنمایی است که روی تقویت چیزهایی که قابلیت عملی دارند تمرکز می‌کند.

    داستان‌هایی که در این کتاب آمده، همه مربوط به افراد یا سازمان‌هایی است که اساساً از این الگو پیروی می‌کردند. آن‌ها افراد یا سازمان‌هایی هستند که کارشان را با چرا آغاز کرده‌اند. مطالب این کتاب در شش بخش و چهارده فصل به نگارش درآمده و به بررسی و تحلیل عناوین و موضوعاتی نظیر؛ «قیمت گذاری، پیشنهادهای ویژه، ترس، اشتیاق، فشار همتا، نوظهوری (گاهی نوآوری شناخته می‌شود)، هزینه‌ای که برای کسب درآمد می‌کنید، کارآمد بودن دلیل بر درست بودن نیست» و غیره می‌پردازد.

    گزیده کتاب با چرا شروع کنیم

    فصل دوم: مراوده منفعت‌طلبانه در مقابل الهام
    به ندرت در بازار امروز محصولات یا سرویس‌هایی وجود دارند که مشتریان نتوانند آن ها را از فرد دیگری با همان قیمت، قابلیت، کیفیت و سطح سرویس بخرند. شما ممکن است مزیت اول بودن در بازار را داشته باشید، اما باید بدانید این مزیت سبب برتری‌تان در ماه‌های آینده نخواهد شد. اگر محصول کاملاً جدیدی پیشنهاد داده‌اید، به زودی فرد دیگری محصولی مشابه یا حتی بهتر از آن را عرضه خواهد کرد.

    اگر شما از قوی‌ترین کسب و کارها بپرسید چرا مشتریانشان همچنان مشتری آن ها باقی مانده‌اند، پاسخ بیشترشان کیفیت، قابلیت، قیمت یا سرویس بهتر است. به عبارت دیگر، بیشتر شرکت ها مدرکی ندارند که چرا مشتریان وفاداری دارند. این موضوع جالب به نظر می‌رسد. اگر شرکت ها ندانند چرا مشتریانشان همچنان مشتریشان باقی مانده‌اند، آن ها به احتمال زیاد نمی‌دانند که چرا کارمندانشان، همچنان برایشان کار می‌کنند. 
    اگر بیشتر شرکت ها واقعاً ندانند چرا افراد همچنان مشتریشان باقی می‌مانند یا چرا کارکنانشان برایشان کار می‌کنند، آن گاه چگونه می‌خواهند بدانند چطور می‌توان کارکنان بیشتری جذب یا مشتریان پیشین خود را تشویق به وفاداری کرد؟ واقعیت این است بیشتر کسب و کارها برمبنای فرضیات ناقص یا بدتر از آن برمبنای فرضیات کاملاً غلط تصمیم می‌گیرند.

    تنها دو راه برای تأثیرگذاری بر رفتار انسان ها وجود دارد؛ شما می‌توانید فردی را با مراوده منفعت‌طلبانه ترغیب کنید یا الهام بخششان باشید. هنگامی که من مراوده منفعت‌طلبانه را انتخاب می‌کنم لزوماً چیز بدی نیست، بلکه یک تاکتیک محبوب بسیار مرسوم و منطقی است. درحقیقت، بسیاری از ما در دوران کودکی‌مان این راه را پیش می‌گرفتیم؛ «من بهترین دوست تو خواهم بود.» یک تاکتیک گفتاری بسیار کارآمد است که بچه‌ها آن را به کار می‌گیرند تا آنچه از همتایشان می‌خواهند به دست آورند. هر کودکی که با امید داشتن یک دوست جدید خوب آبنباتی را به دیگری می‌دهد به شما خواهد گفت چنین روشی در عمل کارگر واقع می‌شود.. .