0.0از 0

کتاب سرزمین موعود

خاطرات باراک اوباما

کتاب
دسته بندی
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب سرزمین موعود، خاطرات باراک حسین اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا با ترجمه محمد معماریان توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شده است. کتاب باراک اوباما سرزمین موعود، در واقع خاطرات اوباما در دوران کودکی تا پایان ایام ریاست جمهوری اش با لحنی صمیمانه و داستان گونه بیان می کند.

    معرفی کتاب سرزمین موعود

    کتاب باراک اوباما سرزمین موعود، در واقع خاطرات اوباما در دوران کودکی تا پایان ایام ریاست جمهوری اش با لحنی صمیمانه و داستان گونه بیان می کند.
    باراک حسین اوباما متولد شده از پدری مسلمان اما پرورش یافته با آموزه‌های مسیحیت، دانشجوی نمونه دانشگاه هاروارد، رئیس نشریه قانون هاروارد، برنده جایزه صلح نوبل و چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا؛ وی تاکنون سه کتاب با عناوین: رویاهای پدرم، جسارت و امید و مجموعه دو جلدی سرزمین موعود نوشته است. باراک اوباما سرزمین موعود را در ۱۷ نوامبر سال ۲۰۲۰ منتشر کرد. این کتاب اولین جلد از مجموعه دو جلدی است که اوباما پس از تصدی مقام ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ نوشته‌است. سرزمین موعود یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است، به عنوان بهترین و مهم‌ترین کتاب سال 2020 از آن یاد می‌شود.
    کتاب سرزمین موعود باراک اوباما، زندگی نامه شخصی، مقتدر، سیاس و توانمند است که شما را با سیاست آمریکا، اتفاقات مبهم و نقاط تاریک کاخ سفید و در کنار آن زندگی خانوادگی یک مرد سیاست آشنا می کند. 

    خلاصه کتاب سرزمین موعود

    کتاب سرزمین موعود اوباما، ماجرای جوانی رنگین پوست را روایت می کند که به جنگ همه نابرابری های نژادی می رود و علی رغم تمام تبعیض ها به آنچه می خواهد می رسد؛ اتفاقی که تا قبل از وی در تاریخ آمریکا تکرار نشده بود؛ ریاست جمهوری یک رنگین پوست.
    اوباما در سرزمین موعود با دقت تمام ریز جزئیات زندگی شخصی و خانوادگی اش از دوران کودکی تا ازدواج، تولد و رشد فرزندانش، ایام تحصیل، ورود گام به گام به عرصه سیاست، اتفاقات پشت پرده تصمیمات سیاسی، دست های پشت پرده ی حادثه ها و تصمیم گیری های سیاسی را با دقت تمام و در کمال صداقت و صمیمیت درهفت بخش به شرح زیر با قلمی روان و گیرا بیان می کند. 
    بخش اول: شرط، بخش دوم: بله ما می‌توانیم، بخش سوم: برگشته، بخش چهارم: یک نبرد خوب، بخش پنجم: جهان همان‌گونه که هست، بخش ششم: در مخمصه و بخش هفتم: اقدامات مخاطره‌آمیز

    برشی از متن کتاب 

    گاهی اوقات همین نگهبان، مجبور می‌شد جمعیت متعجبی را که دنبالم می‌آمدند، عقب نگه دارد. اگر وقت داشتم، می‌ایستادم، با آن‌ها دست می‌دادم و می‌پرسیدم اهل کجا هستند. بیشتر وقت‌ها به راهم ادامه می‌دادم، از اتاق جلویی می‌گذشتم و وارد اتاق بیضی می‌شدم. آن‌جا با کارمندهای شخصی‌ام حال و احوال می‌کردم، برنامه‌ی کاری و لیوانی چای داغ می‌گرفتم و روز را شروع می‌کردم.
    هفته‌ای چند بار بیرون می‌رفتم و سری به نگهبانان محوطه‌ی باغ رز می‌زدم. همه‌ی کارکنان باغ رز توسط سرویس امنیتی استخدام می‌شوند. اکثر آن‌ها مردهایی مسن با یونیفرم سبز و خاکی بودند. گاهی کلاهی همرنگ یونیفرم روی سرشان می‌گذاشتند تا از شر آفتاب در امان باشند یا کت بزرگی روی آن می‌پوشیدند تا سرما را کنار بزنند.
    اگر دیرم نمی‌شد، از گیاهانی که تازه کاشته بودند، تعریف می‌کردم، یا اوضاع و احوالی را که بعد از طوفان به وجود می‌آمد، جویا می‌شدم. آن‌ها هم با افتخار و غرور درباره‌ی کارشان توضیح می‌دادند. زیاد حرف نمی‌زدند. حتی بین خودشان با اشاره‌ی سر و دست، منظورشان را می‌رساندند. هر کدام روی وظیفه‌ی فردی تمرکز داشتند اما در عین حال، با هم هماهنگ بودند. یکی از آن‌ها سیاه‌پوستی قد بلند با گونه‌های لک شده بود. قدیمی‌ترین عضو باغ رز، اد توماس. چهل سال در کاخ سفید کار کرده بود. اولین باری که او را دیدم، سریع دستمالی از جیب عقبش درآورد و قبل از این‌که با من دست بدهد، انگشت‌های خاکی‌اش را پاک کرد. دست‌هایش شبیه ریشه‌های درخت، رگی و پهن بود و دست‌های من را کاملاً می‌بلعید. از او پرسیدم دوست دارد قبل از بازنشستگی، چند سال دیگر در کاخ سفید کار کند.
    جواب داد: «نمی‌دونم جناب رئیس جمهور. کار کردن رو دوست دارم اما این اواخر یه خورده بدنم درد می‌کنه. حدس می‌زنم تا زمانی که شما رئیس جمهور باشید، من هم این‌جا کار کنم و مطمئن بشم، باغ مثل همیشه سرحال و زیباست.»

    بهترین ترجمه کتاب سرزمین موعود

    کتاب سرزمین موعود توسط چند مترجم به فراسی برگردانده شده است و در بین این ترجمه ها می توان ترجمه ی حاضر را یکی از بهترین ترجمه ها دانست.

    خرید کتاب سرزمین موعود

    نسخه چاپی کتاب سرزمین موعود را می توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن فراکتاب سفارش داده و خریداری نمایید. 

    خرید کتاب سرزمین موعود

    مشخصات کتاب سرزمین موعود در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: امیر کبیر
    نویسنده: باراک اوباما
    مترجم: محمد معماریان
    تعداد صفحه: 798
    موضوع: زندگی نامه و خاطرات
    قالب: چاپی