0.0از 0

هلهله فرشته ها

مولفه ها و تکنیک های خوشبختی زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) با رویکرد دینی و روان شناختی

کتاب
دسته بندی
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب هلهله فرشته ها، نوشته ی سعید شریف یزدی و علی اکبر حائری می باشد و توسط نشر معارف نیز منتشر شده است. هلهله فرشته ها کتابی است که به مولفه‌ها و تکنیک‌های خوشبختی زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) با رویکرد دینی و روان‌شناختی می‌پردازد. 

    معرفی کتاب هلهله فرشته ها

    کتاب هلهله فرشته ها بر اساس زندگی  حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) سعی دارد زندگی ایرانی و اسلامی را نشان دهد. خوشبخت ترین زوج عالم که خطبه خوان عقدشان خدا، واســطه ی وصــل شــان رسول (صلی الله علیه و آله و ســلم) و اعلان پیوندشان هلهله فرشته ها بود.
    آموزه هــای اسلام، امیرالمومنیــن (علیــه السلام) و حضــرت زهــرا (سلام الله علیهــا) را بــه عنوان خوشــبخت تریــن زوج عالــم معرفی می کنــد. ا گــر چــه زندگــی بــا برکــت و نورانــی ایــن بزرگــواران با فتنــه های دوران دوام نداشــت و فقط نه ســال بیشــتر طول نکشــید ولی نکات و راهکارهــای فراوانــی برای بهتــر زندگی کردن جهــت الگوگیری همه مردم به ما رسیده است. شاید آنچه که مردم را از الگوگیری از زندگی ایــن دو بزرگــوار دور می کنــد فاصله جایگاه و شــان و منزلت این زوج خوشبخت با ما است. لذا کتاب هلهله فرشته ها سعی دارد با بیان بخش هایــی از زندگــی حضــرت علی (ع) و حضــرت زهرا (س) در بین داســتانی از یــک زوج امــروزی بــه نام شــیرین و فرهــاد و تطبیق نــکات و مولفه هــای خوشــبختی زندگی ایــن دو بزرگوار با مهارت هــا و تکنیک های خوشــبختی با رویکرد روان شــناختی این الگوگیری را برای مردم زمانه مان ملموس تر جلوه دهد.

    خلاصه کتاب هلهله فرشته ها

    شــیرین و فرهــاد نیز جــزو همان نام هایــی هســتند کــه هم رســم عنــوان افســانه ای خــود زندگــی نمی کننــد، بلکــه دو واقعیت اند که می خواهند بــه رؤیا جلوە بیداری بدهند. کوه نمی کَنند، ولی از هم دل نیز نمی کَنند. تیشــه به دســت نمی گیرند، ولی از میدان عشــق و عمل نیز پا پس نمی کشــند. زندگی می کنند و زندگی به هم می بخشــند. بندگی می کنند و بندگی به هم می آموزنــد تا قرار بی قراری یکدیگر باشــند. 
    ... هــر دو خانــواده همدیگــر را پســندیدند و شــیرینیِ شــیرین خانــم و آقــا فرهــاد را بــه هــم تعــارف کردنــد. قرار بــر این شــد که عقد مختصــری بگیرنــد و چند ماه بعد، به خاطــر ارادت فرهاد به حضرت زهرا (سـلام الله علیها) و امیرمؤمنان (علیه السلام) و تأســی از زندگی این دو بزرگوار، شــب ســالگرد ازدواج امام علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) عروسی برگزار شود. البته باید دید که این ارادت در حد حرف است یا عمل!...
    بعضی از عناوین فصل های کتاب هلهله فرشته ها را در زیر می بینید:
    چشم‌ و‌هم ‌چشمی‌ ممنوع، تکنیک‌خوشبختی‌، ازدواج ساده و دور از تجملات و اسراف، حمایت اجتماعی در برگزاری مراسم ازدواج، نور‌ماه‌عسل، برگزیدن همسری با فضایل اخلاقی و دینی، اشک‌ شور،‌عشق‌ شیرین، همدلی با همسر، راهکارها ‌و ‌مهارت‌های‌ همدلی، حمایت عاطفی، راهکارهای‌ حمایت‌ عاطفی‌ از‌همسر، فراموشی هوشیار، تحمیل نکردن خواسته ها و درک شرایط همسر، چالش همیاری، همیاری و همکاری در کارهای منزل، اولویت دادن به همسر در رفع نیازها و احسان به او، فرهاد و حوضش، صداقت، وفاداری و تعهد در زندگی مشترک، زمینه ها و عوامل خیانت، راهکارهای مقابله با خیانت و ...

    فهرست کتاب

    مقدمه 
    پیش‌گفتار 
    چشم‌ و‌هم ‌چشمی‌ ممنوع 
    تکنیک‌خوشبختی‌
    ازدواج ساده و دور از تجملات و اسراف 
    حمایت اجتماعی در برگزاری مراسم ازدواج
    نور‌ماه‌عسل 
    تکنیک‌ خوشبختی 
    برگزیدن همسری با فضایل اخلاقی و دینی
    اشک‌ شور،‌عشق‌ شیرین 
    تکنیک‌خوشبختی
    همدلی با همسر 
    راهکارها‌و‌مهارت‌های‌ همدلی 
    حمایت عاطفی
    راهکارهای‌ حمایت‌ عاطفی‌از‌همسر 
    فراموشی هوشیار 
    تکنیک‌خوشبختی 
    تحمیل نکردن خواسته ها و درک شرایط همسر 
    چالش همیاری 
    تکنیک‌خوشبختی 
    همیاری و همکاری در کارهای منزل
    اولویت دادن به همسر در رفع نیازها و احسان به او 
    فرهاد و حوضش 
    تکنیک‌خوشبختی 
    صداقت، وفاداری و تعهد در زندگی مشترک
    زمینه ها و عوامل خیانت
    راهکارهای مقابله با خیانت 
    دندۀ لج 
    ‌تکنیک‌خوشبختی 
    تقسیم کار و مسئولیتها و تعیین نقشها در زندگی مشترک
    مادرِبزرگترهاو کوچکترها
    تکنیک‌خوشبختی 
    تحمل سختیها و صبر دربرابر مشکلات با توجه به جنبه های مثبت زندگی
    آشتی برای همیشه
    کنترل خشم کنترل عواطف منفی
    راهکارهای مقابله باخشم
    تکنیک خوشبختی
    شوخ طبعی و ایجاد محیط شاد در خانه
    کتابنامه

    برشی از متن کتاب هلهله فرشته ها

    چشم و هم چشمی ممنوع

    از در آزمایشــگاه بیــرون آمدنــد. نگاهــی دزدکــی بــه هــم کردنــد و چشمانشــان تابلــوی اعلانــات ضعــف و گرســنگی شــد؛ طــوری کــه گویــی ســه لیتر خون داده‌اند! نگو می‌خواهنــد به بهانە جگرکی، دل بگیرند و قلوه بدهند! ســوار ماشــین شــدند. فرهاد پــا روی پدال گاز می‌گذاشــت و برقِ چشم شــیرین کنتور می‌انداخت؛ مثلاً بدون هیچ قصد و عمدی، آقای ماه داماد دورترین مغازە جگرکی شــهر را نشــانه گرفت! کم کم ســکوت شکست، اما چه شکستنی! باب اختلاط از هر دری بــاز شــده بود و کار داشــت به چراییِ گرفتگــیِ ته صدای کلاغ‌ها در پــردە چهارم موســیقی می‌کشــید! صــدای تلفن همــراه یکی از دو طــرف، بــه فریــاد کلاغ ها رســید و به این بحث کســل کننده، تنفســی اجبــاری داد. مادر شــیرین بود ...

    زمینه ها وعوامل خیانت

    الف) روابطِ ناســالم پیش از ازدواج: یکی از دلایل خیانت در زندگی مشــترک، داشــتن روابط ناســالم و خــارج از قاعده با جنــس مخالف اســت. افرادی که پیــش از ازدواج چنین روابطــی را تجربه کردهاند و به مرور زمان برایشان عادی شده است یا حتی به آن عادت کرده‌اند، پس از ازدواج نیز گرایش به این نوع روابط خواهند داشت.
    ب) نارضایتیِ زناشویی: یکی از مهمترین عواملی که زمینە خیانت را در زندگــی زناشــویی فراهــم می کنــد نارضایتی هــا و اختلاف هــا و دعواهای زن و شوهر در زندگی است. فردی که به هر دلیل از زندگی خود راضی نیســت ممکن اســت برای گرفتن انتقــام یا پر کردن خلا، خیانــت کند. ایــن نارضایتی می تواند دلایل مختلفی داشــته باشــد کــه مهمتریــن آن هــا نا کامــی عاطفــی، نا کامــی جنســی، همســرآزاری، مشکلات شخصیتی و روانی، و بی مهارتیِ زن و شوهر است.
    ج) تحریــکات جنســیِ خــارج از قاعــده: در برخــی مــوارد، تحریــکات جنسی خارج از خانواده، موجب خیانت می شود. در خانواده هایی کــه حریم هــا رعایــت نمی شــود و روابــط آزاد را می پذیرنــد، تحریــکات جنســی و در پــی آن خیانــت، بیشــتر اتفــاق می افتــد. هــر خیانــتِ خانوادگــی، رهــاورد تحریــک عاطفــی و جنســی اســت و هــر تحریــک جنســی بــا یــک یا چنــد بعــد از ابعاد دیــداری، گفتــاری، شــنیداری، بویایی و لمسی به وجود می آید.
    داشــتن آرایــش و پوشــش بدن نمــا، نــگاه ناســالم بــه نامحــرم (بینایــی)، اســتفاده از خوش بوکننده‌های تحریک کننــده (بویایــی)، گفت وگوهــای صمیمــی و نزدیــک بــا نامحــرم (گفتاری-شــنیداری) و تماس های بدنی و همنشــینی‌های بســیار نزدیک (لامسه)، موجب تحریک غریزە جنسی شده، زمینە خیانت را فراهم می‌کند.

    دانلود کتاب هلهله فرشته ها

    نسخه ی الکترونیک کتاب هلهله فرشته ها را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

    دانلود کتاب هلهله فرشته ها

    مشخصات کتاب آبنبات پسته ای در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: معارف
    نویسنده: سعید شریف یزدی، علی اکبر حائری
    تعداد صفحه: 128
    موضوع: خانواده و همسرداری
    قالب: الکترونیک