0.0از 0

فراتر‌ از عشق

شهیدانه های شهدای دانشجو

کتاب
دسته بندی
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب فراتر‌ از عشق 

    آنچه آمیزه‌ای از دوست داشتن و دوست نداشتن است، برنامه‌ای کامل از زندگی است که به بیان حضرت صادق علیه‌السلام، با عنوان دین تجلی پیدا می‌نماید. رابطه‌ای که رب و هستی آفرین تعریف می‌فرماید، محبت و معرفت است و آنچه انسان می‌طلبد، باید محبت و معرفت باشد. اگر چنین شود، می‌شود: عشق عبد و معبود! این‌گونه است که غایت اندیشه‌های پربار و روشن هر انسان آرمان‌خواه، معبود است و چیزی جز رضایت او، آرامش‌بخش قلب مالامال از محبت او نیست. این رابطه عشقی است که ترنم آن با بیان «یا عبادی» آغاز و با «لبیک اللهم لبیک» به اوج طراوت می‌رسد. در چنین مجالی است که دست نوازشگر آن بی‌همتا لبخند رضایت را به انسان هدیه می‌نماید و او را «شهید» می‌نامد و می‌فرماید:
    ﴿یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ٭ ارْجِعِی إِلَی رَبّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً ٭
    فَادْخُلِی فِی عِبَادی ٭ وَادْخُلِی جَنَّتِی﴾
    کتاب فراتر‌ازعشق، کاری از مرضیه جعفری و به کوشش کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان؛ به شهیدانه‌هایی از شهدای دانشجو می‌پردازد.
    هنگامی‌‌که‌‌ به ‌نام‌ ‌دانشجوی‌ ‌شهید ‌می ‌رسیم، ‌‌این‌ ‌یقین‌‌ در ‌ما ‌پدید ‌می‌آید ‌که‌ ‌پذیرش‌ ‌شهادت ‌‌و ‌اقدام ‌‌به ‌‌جهادی ‌‌که‌‌ بدان‌‌ منتهی ‌‌شده، ‌‌از ‌سر خودآگاهی‌ ‌و ‌با ‌اراده ‌روشن‌بینانه ‌‌بوده‌‌ است ‌‌و ‌این ‌‌ارزش‌ ‌عمل ‌‌را ‌مضاعف ‌‌می‌کند ‌و ‌بدین ‌‌دلیل ‌‌است‌‌ که ‌‌دانشجویان‌‌ شهید ‌که ‌‌در ‌شمار ‌سرآمدان ‌‌ایمان ‌‌و ‌ایثار ‌آگاهانه‌‌ بوده‌اند، ‌ستارگان ‌‌همیشه ‌‌درخشانی ‌‌هستند‌ که‌ ‌هر‌ جویای ‌‌حقیقت،‌‌ می‌تواند ‌راه ‌‌خویش‌ ‌را ‌با ‌آنان ‌‌بیابد.

    گزیده کتاب فراتر‌ازعشق 

    شہید عبدالحسین حاج صادقیان
    اگر چه بسیاری فکر می‌کنند انقلاب اسلامی و جنگ برای ما باعث خسران و زیان‌ها و شهادت‌ها و خرابی‌ها شد؛ اما نعمتی و عزتی که در سایه آن به دست آوردیم (مثال زدنی است) و امیدواریم با هوشیاری امام و مردم و حرکت صحیح مسئولان و برنامه‌ریزی‌های صحیح، این انقلاب را به پیش بریم اگر چه مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی و منافقون و نادانان به صورمختلف مشکل است و شناختن راه بسی مشکل‌تر.

    پدر و مادر و همسر و فرزند و ای همه عزیزان اگر إنشاءالله مرگ من شهادت در راه خدا شد، خوشحال باشید و بدانید که مرگ همه ما می‌رسد، پس چه بهتر که این مرگ در راه خدا باشد. راه رفتنی را باید رفت.. .