0.0از 0
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب چند دقیقه با موسیقی

    کتاب چند دقیقه تا موسیقی به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد. کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسائل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند.


    گزیده‌ای از کتاب چند دقیقه با موسیقی

    شادی و نشاط، از مسائل مهم دورۀ جوانی است. الزمۀ بهداشت روانی در دورۀ جوانی، رفع افسردگی است. کم نیستند افرادی که موسیقی را بهترین راه رهایی از غم و افسردگی و باعث نشاط و شادابی میدانند. به تعبیر مقام معظم رهبری، موسیقی هنری دقیق و جزء بخش‌های دانش ریاضی است. هنر موسیقی، محاسبة متکی به طبیعت و فطرت بشری است که خرد انسان، آن را براساس تجربه، محاسبه کرده است و برای آن، قواعدی گذاشته است. لذا هنر موسیقی، تلفیقی است از دانش و اندیشه و فطرت خدادی. به گفتۀ مولوی، موسیقی صدای انعکاس افالک است.
    مهم این است که این هنر را در راه خدا و رضای او به کار بگیریم. ِ هنر و موسیقی متعالی به ِ طور کلی با موسیقی مبتذل بیگانه است. اما مشخصه‌های آن کدام است؟ آیا هر موسیقی که موجب شادی و نشاط شود، مبتذل است یا مالک های دیگری دارد...؟