2.0از 3

کتاب سید حسن نصرالله

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب سید حسن نصرالله؛ اثر جذاب و خواندنی رفعت سید احمد با ترجمه اسماء خواجه زاده به رشته تحریر درآمده و توسط نشر معارف نیز منتشر شده و در دسترس علاقه مندان به ادبیات مقاومت و کتاب های انقلابی قرار گرفته است.

    معرفی کتاب سید حسن نصرالله

    روزی ...
    بعد از این که تاریخ تغییر کند... دوباره نوشته شود و زمام خواندن آن به دست انسان های شریف بیفتد، از (سید) نه تنها در تاریخ کشور یا منطقه خودش، بلکه در تاریخ جهان چون نشانه ای مهم یاد خواهند کرد. منظور ما از سید، دبیرکل حزب الله لبنان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله است.
    سید حسن نصرالله حماسه جهادی را به تصویر کشیده که مجرای زندگی را در این شرق آرام، ساکت، بیمار، سُست و خمود تغییر داد.
    این سخن مبالغه نیست: مردی که از او حرف می زنیم توانست با سه معیار تاریخ را دوباره بنویسد و از کشور (لبنان) و حزب (حزب الله) و مقاومت خود (مقاومت اسلامی) نیروهایی مقاوم علیه نیروهای شر - که قصد دارند جهان را از این منطقه دوباره سازمان دهی کنند – بسازد. نیز توانست با این معیارها از تاریخ فراتر رود و یا آن را نادیده انگارد. حتی نیروهای شر غیر ممکن است بتوانند جهان تازه خود را که بر پایه جنایت و سرقت و ویرانی دولت ها بنا شده، بدون فرضیه شکست کامل مقاومت و رهبر این حزب بنا کنند. سه معیاری که سید حسن نصر الله بنا نهاد، استراتژی نوین برای کسانی است که خواهان پیروزی بر دشمن هستند؛ دشمنی که نه تنها سرزمین آنان، بلکه عقل و روحشان را نیز اشغال کرده است. استراتژی که توانست در کشوری که تعداد ساکنانش به پنج میلیون نفر نمی رسد، سپاهی بالغ بر بیست هزار نفر تشکیل دهد.
    استراتژی نصرالله در ارزش های اصلی (توکل به یاری خدا، ایثار و فرماندهی، ترتیب اولویت ها) نمایان می شود و اگر کسی آن ها را داشته باشد حتما پیروز خواهد شد. همان طور که ابوهادی به آن ایمان داشت؛ و «وکَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ المُؤمِنِینَ»
    کتاب پیش رو، روایتی است از گذر کشور لبنان از آشوب ها، سنگ اندازی ها و اختشاشات درونی به طرف عرصه و مکانی که وحدت و همبستگی در حفاظ و ماوای گروه فاتح «حزب الله» یاد می شود.
    کتاب سیدحسن نصرالله؛ انقلابی جنوبی، به روایت زندگی و یا به عبارت درست تر «مجاهدی» می پردازد که نیاز نیست نام او را تکرار کرده و تا به یاد آورده شود، زیرا وقتی فقط بگوییم حزب الله همه به این نام اقتدا می کنند «سیدحسن نصرالله».
    این کتاب در تلاش است که مهر تأیید دوباره ای به این مطلب بزند: امتی که افرادی مانند سید حسن و این حزب و این مجاهدان جان برکف را دارد، شکست نخواهد خورد، طرفداران و فیلسوفان شکست - که کشورهای ما گرفتار آنان است - هر قدر می خواهند قارقار کنند. البته کتاب حاضر تنها به سید حسن نصر الله و حزب او نمی پردازد و در اصل، برای تمام اعراب و مسلمانان آزادی است که در این شب سیاه آمریکایی، در جستجوی امیدی هستند. انگیزه نگارش این کتاب این است و راه گشای جستجوگران آن خواهد بود. والله اعلم.

    خلاصه کتاب سید حسن نصرالله؛ انقلابی جنوبی

    سید حسن نصرالله در ۳۱ اوت ۱۹۶۰ در «بازوریه» در جنوب لبنان متولد شد. نام پدرش سیدعبدالکریم نصرالله است و سیدحسن بزرگ ترین فرزند خانواده بود و سه برادر و پنج خواهر داشت. در منطقه «الکرنتینا» یکی از فقیرترین محلات حومه شرقی بیروت متولد شد و سکونت داشت. دوره ابتدایی را در مدرسه الکفاح گذراند و دوره متوسطه را در مدرسه «الثانویة التربویة» در منطقه «سن الفیل» ادامه داد.
    با شعله ور شدن جنگ داخلی در لبنان (آوریل ۱۹۷۵) خانواده اش به بازوریه بازگشتند و تحصیلات خود را همان جا ادامه داد و با وجود سن اندک، مسئول سازماندهی شهر بازوریه در جنبش امل شد. او از همان ابتدا تحت تأثیر امام موسی صدر، توجه خاصی به تحصیلات دینی داشت.
    در مدت حضور در جنوب لبنان با امام شهر صور، با عالمی به نام سید محمد غروی آشنا شد و با مساعدت او در اواخر سال ۱۹۷۶ به حوزه علمیه نجف پیوست. سپس نجف را با معرفی نامه ای از او خطاب به مرجع دینی امام شهید محمد باقر صدر (ره)  ترک کرد شهید صدر توجه خاصی به او داشت و آیت الله سید عباس موسوی (ره) را به نظارت بر این طلبه جدید و توجه به او در دو زمینه علمی و فردی گمارد.
    در سال ۱۹۸۷ با توجه به شرایط ظلم و فشار علیه حوزه های دینی (علما و طلاب)، دور از چشم نظام عراق از این کشور گریخت و در لبنان به حوزه امام منتظر (عج) پیوست و تحصیلات دینی خود را در آنجا ادامه داد. این مدرسه دینی به دست شهید سید عباس موسوی (که او نیز نمی توانست به عراق بازگردد) بنا شده بود. سید حسن نصرالله علاوه بر فعالیت عملی در حوزه دینی در بعلبک، فعالیت سیاسی و سازمانی در جنبش امل در منطقه بقاع را نیز از سر گرفت و در سال ۱۹۷۹ مسئول سیاسی منطقه بقاع و عضو سیاسی دفتر جنبش شد.
    در سال ۱۹۸۲ به دنبال اختلافات ریشه ای با رهبری سیاسی وقت جنبش در خصوص روش های مقابله با تحولات سیاسی و نظامی در پی حمله اسرائیل به لبنان، همراه با گروه عظیمی از مسئولان و کادری های جنبش امل از آن کناره گرفت و در این سال بود که حزب الله تشکیل و بر قدرتش افزوده گشت.
    کتاب سید حسن نصرالله؛ انقلابی جنوبی، در ده فصل به نگارش درآمده و شامل عناوینی نظیر؛ «سید حسن نصر الله و حزب او، محیط شکل گیری حزب الله، سید حسن نصرالله از دیدگاه معاصرین، تحقق آزادسازی به دست حزب الله، نشانه های شهادت هادی حسن نصر الله، فقه پیروزی؛ دلیل پیروزی سید حسن نصرالله، حزب الله و زلزله ترور حریری، روشنفکران تیرانداز، دیدگاه نخبگان مصر درباره حسن نصرالله و حزب او، دیدگاه های سید حسن نصرالله در چالش های جدید» می باشد که هر کدام به موضوعات خاص خود می پردازد.

    فهرست کتاب

    فصل اول: سید حسن نصرالله و حزب او
    فصل دوم: محیط شکل گیری حزب الله
    فصل سوم: سید حسن نصرالله از دیدگاه معاصرین 
    فصل چهارم: تحقق آزادسازی به دست حزب الله
    فصل پنجم: نشانه های شهادت هادی حسن نصرالله
    فصل ششم: فقه پیروزی، دلیل پیروزی سید حسن نصرلله
    فصل هفتم: حزب الله و زلزله ترور حریری 
    فصل هشتم: روشنفکران تیرانداز 
    فصل نهم: دیدگاه نخبگان مصر درباره سید حسن نصرالله و حزب او 
    فصل دهم: دیدگاه های سید حسن نصرالله از چالش های جدید
    خاتمه: دلایل توطئه علیه سید حسن نصرالله و حزب او 
    پیوست ها

    برشی از متن کتاب سید حسن 

    محور دوم تأکید بر انتخاب های راهبردی

    سید حسن نصر الله با تأکید بر انتخاب های راهبردی و بقا و تداوم حزب و مقاومت گفت:
    «ما شریف تر و بالاتر و پرهیزگارتر و زلال تر و پاک تر و مخلص تر و بزرگ تر از آن هستیم که کسی جرأت کند درباره سوابق ملی ما به ما اتهام بزند. ما دوستان سوریه بودیم و هنوز هستیم و این دوستی را گرامی می داریم. ما از سال ۱۹۸۲ تا امروز دوستان سوریه هستیم و آن را پنهان نمی کنیم و از آن شرمنده نیستیم، بلکه آن را باور داریم و از همه لبنانی ها می خواهیم آن را تحکیم کنند و گرامی بدارند و این به مصلحت لبنان است. ما علناً می گوییم دوست و هم پیمان تهران هستیم، همان طور که از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۵، تا ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ و تا ۲۰۰۵ دوست و هم پیمان سوریه هستیم و چیزی برای پنهان کردن نداریم.»
    این دیدگاه راهبردی به تمامی درک می کند ضرر به سوریه اول از همه به ضرر لبنان است:.. .

    دانلود کتاب سید حسن نصرالله

    نسخه الکترونیک کتاب سیدحسن نصرالله؛ انقلابی جنوبی را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و سپس در کتابخوان فراکتاب آن را مورد مطالعه قرار دهید.

    دانلود کتاب سیدحسن نصرالله

    مشخصات کتاب سیدحسن نصرالله در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: دفتر نشر معارف
    نویسنده: رفعت سید احمد
    مترجم: اسماء خواجه زاده
    تعداد صفحه: 368
    موضوع:  تاریخ معاصر، خاطرات
    قالب: الکترونیک