0.0از 0

دانستنی هایی درباره ی حیوانات قطبی

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب دانستنی هایی درباره ی حیوانات قطبی

    کتاب دانستنی‌هایی درباره حیوانات قطبی نوشته کریستین گانزی و ترجمه شده توسط فاطمه مظفرنژاد توسط انتشارات کتاب‌های پروانه (به‌نشر کودک) تهیه و منتشر شده است. این کتاب اطلاعات مفیدی درباره قطب شمال و جنوب، انواع حیوانات قطبی، شیوه زندگی‌ و شکار در قطب، ، دنیای یخ و سایر اطلاعات جذابی که ممکن است برای کودک یا نوجوان ایجاد سوال بکند را ارائه می‌دهد.

    مجموعه کتاب‌های دانستنی‌ها، کتاب‌های علمی ویژه کودکان و نوجوانان است که در حیطه موضوعات مختلف زیست‌‌شناسی مانند انواع حیوانات و گیاهان، موضوعات مختلف مربوط به گذشته مثل مومیایی‌ها و اعصار تاریخی زمین و غیره اطلاعات علمی و مفیدی را  در قالب متن‌های کوتاه و به زبان روان شیرین و جذاب به کودکان و نوجوانان ارائه می‌کند. مصور بودن این کتاب‌ها بر جذابیت آنها می‌افزاید.

    قطب شمال و جنوب مکان‌های خالی از سکنه‌ای هستند که تنها تعداد معدودی از حیوانات قادر به زندگی در آنجا هستند. این کتاب شما را به سرزمین‌های بی‌حاصل یخی می‌برد. و با حیوانات مختلف قطب شمال و جنوب آشنا می‌کند. این کتاب مقدمه‌ای کامل است برای کشف دنیای منجمد حیوانات قطبی توسط بچه‌ها.

    گزیده کتاب دانستنی هایی درباره ی حیوانات قطبی

    سرزمین‌های منجمد

    مناطق قطبی دست‌نخورده‌ترین و بادگیرترین مناطق کره زمین به شمار می‌روند. قطب شمال در مدار شمالی و قطب جنوب در مدار جنوبی کره زمین قرار دارند. این مناطق وسیع پوشیده از برف و یخ، هوای به شدت سرد و ناملایمی دارند. با وجود این، حیوانات بسیاری در این سرزمین‌ها زندگی می‌کنند. برخی از این حیوانات در سردترین ماته‌های سال این مناطق را ترک می‌کنند و دوباره در تابستان برای تولیدمثل باز می‌گردند. ولی عده کمی از پستانداران مانند روباه و خرس قطبی سرتاسر سال را در قطب شمال می‌مانند.

    قطب جنوب

    قطب جنوب سردترین منطقه کره زمین است که یخ‌های شناور عظیم، یخچال‌های طبیعی بزرگ و کوه‌های مرتفعی را دربردارد. در زمستان لایه قطوری از یخ بر سطح دریا ایجاد می‌شود.