0.0از 0

دانستنی هایی درباره مارها

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب دانستنی هایی درباره مارها

    کتاب دانستنی‌هایی درباره مارها نوشته کریستین گانزی  و ترجمه شده توسط فاطمه خدمتگزار توسط انتشارات کتاب‌های پروانه (به‌نشر کودک) تهیه و منتشر شده است. این کتاب اطلاعات مفیدی درباره انواع مارها و دنیای زندگی مارها، اسکلت بدن مارها، شیوه حرکت کردن و شکار کردن مارها، خطرات در کمین مارها، مارهای آبی، سرعت و قدرت مارها و سایر اطلاعات جذابی که ممکن است برای کودک یا نوجوان ایجاد سوال بکند را ارائه می‌دهد.

    مجموعه کتاب‌های دانستنی‌ها، کتاب‌های علمی ویژه کودکان و نوجوانان است که در حیطه موضوعات مختلف زیست‌‌شناسی مانند انواع حیوانات و گیاهان، موضوعات مختلف مربوط به گذشته مثل مومیایی‌ها و اعصار تاریخی زمین و غیره اطلاعات علمی و مفیدی را  در قالب متن‌های کوتاه و به زبان روان شیرین و جذاب به کودکان و نوجوانان ارائه می‌کند. مصور بودن این کتاب‌ها بر جذابیت آنها می‌افزاید.

    این کتاب با معرفی انواع مارها اطلاعات مفیدی درباره ترسناک‌ترین موجودات روی زمین در اختیار شما می‌گذارد.

    بامطالعه این کتاب به آرامی به دنیای مرموز مارهای خجالتی و پر رمز و راز وارد خواهید شد.

    گزیده کتاب دانستنی هایی درباره مارها

    آشنایی با مارها

    مارها حیوانات شگفت انگیزی هستند. آنها پا ندارند، اما می‌توانند بخزند، شنا کنند و از ارتفاعات به خوبی بالا بروند. همه مارها طعمه خود را شکار می‌کنند. همیشه آن را به طور کامل می‌بلعند. برخی از مارها مثل افعی‌ها، از زهر برای کشتن طعمه خود استفاده می‌کنند. در حالی که مارهای پیتون طعمه خود را با فشار می‌کشند. پوست بدن همه مارها پوشیده از فلس می‌باشد. و هر سال چند دفعه پوست‌اندازی می‌کنند. برخی گونه‌های مارها بسیار سمی و خطرناکند. اما بسیاری از مارها کاملا بی‌خطر می‌باشند.!

    بدن مارها

    بدن مارها از فلس پوشیده شده است. مارها با حرکت دادن زبان دوشاخه خود به داخل و خارج بوی محیط اطراف را جذب می‌کنند. برخی از مارها، مثل این افعی، بر روی صورت خود«حفره‌هایی» دارند که به آن ها در یافتن طعمه خونگرم کمک می‌کند.