0.0از 0

دانستنی هایی درباره ی ماه

کتاب
دسته بندی
ایان گراهام
نویسنده
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب  دانستنی هایی درباره ی ماه

    کتاب دانستنی‌هایی درباره ماه نوشته ایان گراهام  و ترجمه شده توسط سپیده ایزی توسط انتشارات کتاب‌های پروانه (به‌نشر کودک) تهیه و منتشر شده است. این کتاب اطلاعات مفیدی درباره پدیده‌های خورشیدگرفتگی و ماه‌گرفتگی، جزر ومد  آب دریا و نقش ماه در آن ، سفر به سطح ماه و ماه نوردی، افسانه‌های مختلفی که در گذشته و امروز درباره ماه وجود  داشته و دارد، تجهیزات لازم برای فضانوردی و سفر به ماه، ویژگی‌های کره ماه در فضا و سایر اطلاعات جذابی که ممکن است برای کودک یا نوجوان ایجاد سوال بکند را ارائه می‌دهد.

    در این کتاب با دنبال کردن ردپای فضانوردان و همراه با آپولو به جست‌وجوی تنها ماه سیاره‌ی زمین می‌روید و به راز سفر385000 کیلومتری پی می‌برید.

    این کتاب فرصتی است تا همه دانشی که نیاز است درباره ماه داشته باشید را بدست آورید. 

    مجموعه کتاب‌های دانستنی‌ها، کتاب‌های علمی ویژه کودکان و نوجوانان است که در حیطه موضوعات مختلف زیست‌‌شناسی مانند انواع حیوانات و گیاهان، موضوعات مختلف مربوط به گذشته مثل مومیایی‌ها و اعصار تاریخی زمین و غیره اطلاعات علمی و مفیدی را  در قالب متن‌های کوتاه و به زبان روان شیرین و جذاب به کودکان و نوجوانان ارائه می‌کند. مصور بودن این کتاب‌ها بر جذابیت آن ها می‌افزاید.

    گزیده کتاب  دانستنی هایی درباره ی ماه

    ماه سحرآمیز

    در زمان‌های قدیم بسیاری از مردم ماه را به عنوان خدا یا الهه می‌پرستیدند. رومی‌های باستان، الهه‌ی ماه را خدای خُنسو می‌نامیدند و آن را می‌پرستیدند. سایر مردم ماه را مقدس نمی‌دانستند، ولی فکر می‌کردند قدرت جادویی دارد. بعضی‌ها اعتقاد داشتند، وقتی ماه گرد و کامل است، گرگ‌ها زوزه می‌کشند و مردم، دیوانه یا «ماه‌زده» می‌شوند. امروزه بیشتر مردم به قدرت سحرآمیز ماه اعتقادی ندارند، اما شیفته‌ی زیبایی اسرارامیز آن هستند.

    افسانه‌هایی درباره‌ی ماه

    در داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری از کشورها آمده است که در ماه یک دزد وجود دارد. بعضی از مردم علامت‌های روی ماه را به شکل حیوان‌هایی مانند قورباغه یا خرگوش می‌دیدند.