0.0از 0

کتاب پستانداران ایران

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب پستانداران ایران؛ خرس ها و دیگر گوشت خواران

    کتاب پستانداران ایران؛ خرس ها و دیگر گوشت خواران جلد سوم نوشته علی گلشن  توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نوجوانان بالای15 سال منتشر شده است.

    در این کتاب به سفری شگفت‌انگیز خواهید رفت، به زیستگاه خرس‌های قهوه‌ای خواهید رفت. داخل غارهای خنک خرس‌های سیاه سرک خواهید کشید. با خدنگ‌های کنجکاو در نخلستان‌ها گشت‌زنی می‌کنید. در زیر نور مهتاب بازیگوشی راسوها و سمورها را می‌بینید و در جنگل‌های شمال ایران با راکون‌ها گردش می‌کنید.  کتاب حاوی تصاویر و عکس‌های جالبی است که بر جذابیت مطالب افزوده است.

    مجموعه کتاب‌های «پستانداران ایران»با هدف آشنایی با گونه‌های ارزشمند پستانداران ایران و ایجاد علاقه به جانوران و میراث طبیعی و از بین بردن ترس‌ها و باورهای نادرست درباره‌ی برخی گونه‌های جانوری تهیه شده است.

    گزیده کتاب پستانداران ایران؛ خرس ها و دیگر گوشت خواران

    پستانداران ایران در زیستگاه‌های متنوعی از جمله مناطق جنگلی خزر، جنگل‌های زاگرس، بیشه‌زارها و جنگل‌های گرمسیری، کوهستان‌ها، بیابان‌ها، مناطق استپی و بلوچی زندگی می‌کنند. هر یک از این مناطق با توجه به دمای محیط، میزان بارندگی و تابش نور خورشیدو تنوع پوشش گیاهی، شرایط مناسبی را برای زندگی گروهی از پستانداران فراهم کرده است.

    به عنوان مثال سُم‌دارانی مانند قوچ وحشی و پازن در ارتفاعات مناطق کوهستانی، روباه شنی و کاراکال در مناطق بیابانی و مناطق گرم و خشک استپی، شوکا و گوزن قرمز در مناطق جنگلی، سنجاب بلوچی و خرس سیاه در نخلستان‌ها و مناطق بلوچی، فُک در دریای خزر و انواع نهنگ‌ها و دلفین‌ها در خلیج فارس و دریای عمان زندگی می‌کنند.