0.0از 0

قلب زیبای بابور

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب قلب زیبای بابور

    کتاب قلب زیبای بابور داستان ویژه نوجوانان به قلم جمشید خانیان  توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

    داستان قلب زیبای بابور درباره "کهور" مردی سیاه پوست و فقیر است که عاشق دختر ثروتمند‌ترین مرد "بندرِ شناس" می‌شود. پدر دختر با ازدواج آن دو مخالف است. اما دختر که "حزبا" نام دارد به کمور علاقه‌مند است؛ از همین رو شبانه با وی از بندر شناس به بندر ملو می‌گریزد. پدر دختر وقتی از ماجرا آگاه می‌شود اهالی بندر ملو را که زندگی‌ آن‌ها وابسته به بندرِ شناس است تحریم می‌کند. و این تحریم در صورت آوردن مرواریدی به نام حزبا به پایان می‌رسد. 

    گزیده کتاب قلب زیبای بابور

    این‌ها اولین جمله‌هایی بود که آقای خوری در همان شب اول، از داستانِ بابور برایمان گفت. صدایش طوری بود که انگار حتی فرصت پلک زدن را از آدم می‌گرفت. من و مامان و خانم آقای خوری، توی یک ردیف نشسته بودیم، کنار هم. بابا هم نشسته بود بغل دست آقای خوری و سرش پایین بود. با اینکه آقا و خانم خوری تقریبا همسن و سال بابا و مامان بودند، اما بچه نداشتند. این را، روز بعد از بابا پرسیدم؛ یعنی پرسیدم:«پس بچه‌هایشان کجا هستند؟»

    و بابا آهسته گفت:«آن ها بچه ندارند.»

    و من نپرسیدم چرا؟ فکر می‌کنم بعضی چیزها را نباید پرسید. این‌طور نیست؟ یعنی اگر قرار بود من بدانم؛ یعنی اگر لازم بود بدانم؛ بابا خودش می‌گفت. یا می‌گفت و یا مردمک چشم‌هایش طوری دو دو می‌زد توی چشم‌هایم که یعنی اگر سوال کنم، جوابم را خواهد داد؛ اما این‌طور نشد.