0.0از 0

سرک کشیدن زیر پوست شهر

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب سرک کشیدن زیر پوست شهر

    مجموعه‌ی «آن زیر چیست؟» کتاب‌هایی علمی آموزشی است که به زبان تصویر زیر پوست اشیا و پدیده‌ها سرک می‌کشد و نوجوانان را با مفاهیم علمی آشنا می‌کند. «کارن لاتچانا کِنی» و «اِستر پورتر» نویسنده این مجموعه چهار جلدی‌اند و «اِستیوون وود» و «آندره لوزانو» تصویرگری این کتاب‌ها را برعهده داشته‌اند.

    مولفان آمریکایی این اثر که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است، در این مجموعه با مخاطبان خود درباره‌ی فیزیولوژی بدن، خودرو، زمین و دنیای زیرزمین و شهرها سخن می‌گویند. «زیر پوست» به فیزیولوژی بدن انسان می‌پردازد و اطلاعات مناسبی از دستگاه‌های مختلف بدن در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، «زیر پوست خودرو» نوجوانان را با مکانیک و نحوه کار قطعه‌ها و بخش‌های داخل خودرو آشنا می‌سازد، «زیر پوست زمین» به لایه‌ها و طبقات و همه بخش‌های درونی و طبیعی زمین می‌پردازد و «زیر پوست شهر» آن بخشی از زیرِ زمین را که به دست انسان ساخته شده است را مانند تونل‌ها، مترو و... مورد توجه قرار می‌دهد. امیر طاهری ترجمه این چهار جلد کتاب مناسب گروه سنی «ج» (۱۰ تا ۱۲ سال) را برعهده داشته است.

    کتاب سرک کشیدن زیر پوست شهر، کتابی علمی و تصویری است که با عقب کشیدن پرده از روی مکانیزم‌های زیرزمینی شهرهای بزرگ معمولی، کنجکاوی کودکان را برمی‌انگیزد. تصاویر بزرگ، پر از جزئیات و سرگرم‌کننده، به همراه متن روان و گیرا، کودکان را تشویق می‌کنند که درباره‌ی سازوکار درونی سیستم‌ها بپرسند و بیشتر بدانند؛ برای مثال در زیر پوست شهر، آنجایی ‌که ما به‌طور معمول نمی‌بینیم، سیستم‌های عظیم آب‌ و‌ فاضلاب، توزیع نیرو و برق، سیستم‌های حمل‌و‌نقلی همچون مترو، تونل‌ها و خیلی چیزهای دیگر وجود دارد. در انتهای این کتاب تصویری زیبا نیز یک واژه‌نامه و یک پرسش‌نامه قرار گرفته است.

    گزیده کتاب سرک کشیدن زیر پوست شهر

    شما می‌توانید انواع و اقسام چیزهای مختلف را که زیر سطح شهرها دفن شده‌اند، پیدا کنید؛ مانند استخوان، صدف، گوش ماهی، و البته فسیل! اسکلت‌های درسته و کامل چطور؟ بله! سکه و بشقاب و ظرف؟ البته! شما می‌توانید گلوله‌ی توپ، لنگر و کشتی‌های کامل و درسته را پیدا کنید. لوله‌های فلزی، ظرف‌های سفالی و بطری‌های آب هم ممکن است زیر خاک پیدا بشوند