0.0از 0

سرک کشیدن زیر پوست بدن

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب سرک کشیدن زیر پوست بدن 

    مجموعه‌ی «آن زیر چیست؟» کتاب هایی علمی آموزشی است که به زبان تصویر زیر پوست اشیا و پدیده‌ها سرک می‌کشد و نوجوانان را با مفاهیم علمی آشنا می‌کند. «کارن لاتچانا کِنی» و «اِستر پورتر» نویسنده این مجموعه چهار جلدی‌اند و «اِستیوون وود» و «آندره لوزانو» تصویرگری این کتاب ها را برعهده داشته‌اند.

    مولفان آمریکایی این اثر که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است، در این مجموعه با مخاطبان خود درباره‌ی فیزیولوژی بدن، خودرو، زمین و دنیای زیرزمین و شهرها سخن میگویند. «زیر پوست» به فیزیولوژی بدن انسان می‌پردازد و اطلاعات مناسبی از دستگاه‌های مختلف بدن در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، «زیر پوست خودرو» نوجوانان را با مکانیک و نحوه کار قطعه‌ها و بخش‌های داخل خودرو آشنا می‌سازد، «زیر پوست زمین» به لایه‌ها و طبقات و همه بخش‌های درونی و طبیعی زمین می‌پردازد و «زیر پوست شهر» آن بخشی از زیرِ زمین را که به دست انسان ساخته شده است را مانند تونل‌ها، مترو و... مورد توجه قرار میدهد. امیر طاهری ترجمه این چهار جلد کتاب مناسب گروه سنی «ج» (۱۰ تا ۱۲ سال) را برعهده داشته است.

    کتاب سرک کشیدن زیر پوست بدن، کتابی علمی و تصویری است که کودک را به کنجکاوی و پرسش‌گری تشویق می‌کند؛ در این کتاب، تمام اجزای اصلی و مکانیزم‌های بدن انسان با تصویر و جزئیات به کودک نشان داده می‌شود.

    تا حالا فکر کرده‌اید چرا در گرما عرق می‌کنید؟ وقتی غذا می‌خورید، بدن شما چطور آن را به قسمت‌های مختلف می‌رساند؟ یا مغز شما چطور به قسمت‌های دیگر بدن‌تان فرمان می‌دهد؟ اصلاً زیر پوست شما چه خبر است؟ چندین سیستم به‌طور هم‌زمان در حال کار کردن زیر پوست شما هستند. برای اینکه بفهمید زیر پوست شما دقیقاً چه خبر است، کتاب سرک کشیدن زیر پوست بدن را بخوانید.

    گزیده کتاب سرک کشیدن زیر پوست بدن

    بیایید از سطح پوست شروع کنیم. پوست جایی پر از دست‌انداز است. روی پوست حفره‌های ریز و موها قرار گرفته‌اند. بالاترین لایه‌ی پوست اپیدرمیس یا روپوست نام دارد. این لایه به صورت مداوم سلول‌های مرده ی پوست را بر می‌دارد و در حال پوست‌ریزی است.

    زیر روپوست یا اپیدرمیس ضخیم‌ترین لایه‌ی پوست قرار دارد که به آن «درمیس» یا پوست اصلی گفته می‌شود. تار و پود و بافت آن را می‌بینید؟ این تار و پودها باعث استحکام پوست می‌شوند و آب و رطوبت را در خود نگه می‌دارند. تعداد زیاد رگ ها و مویرگ‌ها پوست را گرم نگه می‌دارند.