0.0از 0

رویای گردآفرید

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب رویای گردآفرید

    کتاب رویای گردآفرید نوشته مینو کریم زاده و در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است. نامه نامور، برگزیده دوازده جلدی از داستان‌های شاهنامه حکیم ابولقاسم فردوسی شاعر و حماسه سرای قرن چهارم هجری ایران است. این مجموعه با نثری ساده و امروزی برای کودکان و نوجوانان روایت شده است.

    این کتاب داستان دختر جوان و دلاوری به نام گردآفرید است که زمانی که سهراب به سمت ایران می‌اید با او مبارزه می‌کند و نشان می‌دهد زنان ایرانی چقدر شجاع و جنگاور هستند.

    گزیده کتاب رویای گردآفرید

    گژدهم هم گام گردآفرید روانه‌ی باغ شد: هر کس تو را نشناسد گمان می‌کند داستان سرا و خیال پردازی بیش نیستی باور نمی‌کند که در سوارکاری و تیراندازی و نیزه بازی چنین ماهری گردآفرید لبخند زد: «هیچ کس بر زمین دلخواه خود نیست روزگاری است که رؤیاها در خواب رخ می‌دهند و کابوس‌ها در بیداری گژدهم دست اندوهگین گردآفرید را در دست پیر خود گرفت می‌خواست به سردی اندوهی که گرد دخترش پرسه میزد آفتاب گرم امید بتاباند اما نیک می‌دانست که گرد آفرید، همان قدر که لطیف می‌اندیشد در قلبش را سخت به روی کسی می‌گشاید. از دورتر صدای هلهله‌ی بازی کودکان می‌آمد گردآفرید ایستاد و با اشاره از پدر خواست گوش بسپارد: این زیباترین صدای جهان است.