0.0از 0

سرک کشیدن زیر پوست زمین

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب سرک کشیدن زیر پوست زمین

    مجموعه‌ی «آن زیر چیست؟» کتاب هایی علمی آموزشی است که به زبان تصویر زیر پوست اشیا و پدیده‌ها سرک می‌کشد و نوجوانان را با مفاهیم علمی آشنا می‌کند. «کارن لاتچانا کِنی» و «اِستر پورتر» نویسنده این مجموعه چهار جلدی‌اند و «اِستیوون وود» و «آندره لوزانو» تصویرگری این کتاب ها را برعهده داشته‌اند.

    مولفان آمریکایی این اثر که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است، در این مجموعه با مخاطبان خود درباره‌ی فیزیولوژی بدن، خودرو، زمین و دنیای زیرزمین و شهرها سخن میگویند. «زیر پوست» به فیزیولوژی بدن انسان می‌پردازد و اطلاعات مناسبی از دستگاه‌های مختلف بدن در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، «زیر پوست خودرو» نوجوانان را با مکانیک و نحوه کار قطعه‌ها و بخش‌های داخل خودرو آشنا می‌سازد، «زیر پوست زمین» به لایه‌ها و طبقات و همه بخش‌های درونی و طبیعی زمین می‌پردازد و «زیر پوست شهر» آن بخشی از زیرِ زمین را که به دست انسان ساخته شده است را مانند تونل‌ها، مترو و... مورد توجه قرار میدهد. امیر طاهری ترجمه این چهار جلد کتاب مناسب گروه سنی «ج» (۱۰ تا ۱۲ سال) را برعهده داشته است.

    کتاب سرک کشیدن زیر پوست زمین، کتابی علمی و تصویری است که کودک را به کنجکاوی و پرسش‌گری تشویق می‌کند؛ همچنین اطلاعات جالبی درباره‌ی لایه‌های زمین و همه‌ی چیزهایی که در زیرِ زمین وجود دارند به او می‌دهد.

    تا به ‌حال فکر کرده‌اید داخل کره‌ی زمین، یعنی آن زیر که ما نمی‌بینیم، چه شکلی است؟ آیا فقط خاک است؟ یا چیزهای دیگری هم وجود دارد؟ آیا جانواران، حشرات یا بعضی گیاهان آنجا زندگی می‌کنند؟ با خواندن این کتاب کاملاً متوجه می‌شوید که آن زیر چه خبر است!

    گزیده کتاب سرک کشیدن زیر پوست زمین

    زیر سطح زمین لایه‌هایی از خاک قرار گرفته‌اند. هر لایه از چیزهای مختلفی تشکیل شده است. اولین گیاهاک و روخاک (خاک سطحی)، بالاترین لایه است که حفره‌هایی از حیات و هوا در آن وجود دارد. زیر خاک (خاک زیرسطحی) و زیر لایه‌ای لایه های دوم و سوم هستند که از تکه سنگ‌های پراکنده در سطوح پایین‌تر تشکیل شده‌اند. این دولایه ،سنگ‌ها، مواد و املاح معدنی و خاک رس را در خود جای داده‌اند. عمیق‌ترین لایه هم سنگ بستر می‌باشد.