5.0از 5

انواع زنان

شیوه ای عمیق، دقیق و کاربردی برای شناخت زنان

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب انواع زنان، اثر جین شینودا بولن و با ترجمه نیلوفر نواری به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی منتشر شده و در دسترس علاقه مندان به کتاب های روان شناسی قرار گرفته است. انواع زنان کتابی است که می خواهد مخاطبان در زمینه درک روان شناسانه همدلانه، به این معنا که بتوانند خود را جای دیگران بگذارند، رشد پیدا کنند. زیرا که این موضوع باعث ایجاد شفقت می شود، نه فقط در قبال دیگران بلکه در قبال خود آن ها.

    معرفی کتاب انواع زنان

    انواع زنان کتابی است که دیدگاه جدیدی در ارتباط با روان شناسی زنان را تشریح می کند که بر پایه ی تصویری از زنان «در اسطوره های یونان» استوار است که بیش از سه هزار سال است که در تخیل بشریت حضور داشته است. این روان شناسی زنان، با تمام نظریه هایی که زن «سالم» را زنی می داند که در قالب یک الگوی شخصیتی یا ساختار روان شناسی «درست» معیارهای سالم در میان زنان بنا شده است.
    با مطالعه کتاب انواع زنان، مخاطب به این آگاهی می رسد که هر چیزی در حقیقت داری ارزش است، با هر چیزی که برای مورد پسند و پذیرش دیگر افراد صورت می گیرد متفاوت است. اگر جز مردانی هستید که می خواهند درک عمیق تری از همسران شان داشته باشند و یا اگر جز زنانی هستید که می خواهند احساس عمیق تری از رضایت مندی را در زندگی تجربه کنند؛ کتاب انواع زنان، مجموعه ای کامل و مناسبی می باشد که می توانید با مطالعه آن به اهداف و خواسته های خویش دست یابید.

    دانلود کتاب انواع زنان

    کتاب انواع زنان pdf و یا به عبارتی نسخه الکترونیک آن را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و سپس در کتابخوان فراکتاب آن را مورد مطالعه قرار دهید.

    خلاصه کتاب انواع زنان

    همان طور که هر افسانه یا اسطوره معمولا یک بازیگر اصلی دارد که در مواقع بحرانی تصمیم های اصلی را می گیرد زندگی ما نیز همین گونه است. در «هزار و یکشب»، شهرزاد محکوم به سرنوشتی بود که زنان پیش از او به آن دچار شده بودند. او توسط شهریار یا حاکم به عنوان ملکه برای یک روز انتخاب شده بود و قرار بود که در پایان آن روز اعدام شود. با این حال او هر شب با تعریف کردن یک داستان ادامه دار یک روز دیگر به زندگی ادامه می داد. او در واقع پاسخی خلاقانه برای چیزی یافته بود که دیگران آن را سرنوشت محتوم می دانستند. او یک شب یک شب و یک داستان یک داستان، آن قدر جریان کار را کش داد تا در نهایت شهریار تغییر کرد و زندگی اش نجات پیدا کرد بعضی اوقات انسان ها برای شناخت خودشان یا درک این موضوع که آن ها نقش اصلی زندگی خودشان هستند، حتی زمانی که به نظر کنترل بسیار کمی بر محیط دارند، نیاز به شنیدن یک داستان دارند.
    کتاب حاضر برای مخاطب این امکان را فراهم می سازد تا با مقایسه انواع شخصیت های ذکر شده، در بهتر یافتن شخصیت مورد نظر، از راهکارهای ارائه شده آگاهی و بهره گیرد.
    کتاب انواع زنان شامل چهارده فصل با عناوینی نظیر؛ « کهن الگوهای زینه همچون انگاره های دورنی، فعال کردن اسطوره ها، اسطوره های باکره، آرتمیس - اسطوره ی شکار و ماه، آتنا - اسطوره ی خرد که از محدودیت ها، هستیا - اسطوره ی خانه و کاشانه معبد، اسطوره های آسیب پذیر، هرا - اسطوره ی ازدواج، تعهد و همسر، دیمیتی اسطوره ی غلات تغذیه کننده و مادر، پرسفون - دوشیزه و ملکه جهان زیرین، اسطوره ی کیمیاگر، افرودیت - اسطوره ی عشق و زیبایی، کدام اسطوره سیب طلایی را می برد؟، قهرمان درون هر زن» می باشد که با طرح روایتی هایی از اسطوره ها و افسانه ها، به بررسی و تحلیل شاخصه ها و شخصیت هایی از زنانگی های آن زمان می پردازد.

    فهرست کتاب

    پیشگفتار
    مقدمه نسخه بیستمین سالگرد چاپ
    مقدمه
    فصل یک: کهن‌الگوهای زنانه همچون انگاره‌های درونی
    فصل دو: فعال کردن اسطوره‌ها
    فصل سه: اسطوره‌های باکره
    فصل چهار: آرتمیس: اسطورهٔ شکار و ماه، رقیب و خواهر
    فصل پنج: آتنا: اسطوره‌ی خِرَد که از محدودیت‌ها فراتر می‌رود
    فصل شش: هستیا: اسطوره‌ی خانه و کاشانه، معبد، زن خردمند و عمه دوشیزه
    فصل هفت: اسطوره‌های آسیب‌پذیر
    فصل هشت: هرا اسطوره‌ی ازدواج، تعهد و همسر
    فصل نه: دیمیتر اسطوره‌ی غلات تغذیه‌کننده و مادر
    فصل ده: پرسفون دوشیزه و ملکه جهان زیرین زن پذیرا و دختر مادرش
    فصل یازده: اسطوره‌ی کیمیاگر
    فصل دوازده: آفرودیت اسطوره‌ی عشق و زیبایی
    فصل سیزده: کدام اسطوره‌ی سیب طلایی را می‌برد؟
    فصل چهارده: قهرمان درون هر زن
    تبارشناسی: کهن‌الگوهای یونان باستان
    جدول اسطوره‌های زن
    یادداشت‌ها
    منابع ومآخذ

    برشی از متن کتاب انواع زنان

    فصل دو: فعال کردن اسطوره ها

    در یونان باستان، زنان می دانستند که رسالت و یا مرحله ای از زندگی که در آن قرار دارند، آنان را تحت سلطه خدابانوی خاص که مورد احترام شان بود قرار می دهد: بافندگان، به حمایت و پشتیبانی آتنا نیاز داشتند، دختران جوان تحت حفاظت آرتمیس بودند، زنان متأهل هرا را محترم می شمردند. زنان در معابد، خدابانویی که به کمک شان نیاز داشتند را پرستش می کردند و پیشکش هایشان را به محضرشان عرضه می کردند. هنگام وضع حمل به آرتمیس متوسل می شدند تا آن ها را از درد برهاند، هستیا را به کانون خانواده شان دعوت می کردند تا آن را گرم کند. خدابانوان، الوهیت های قدرتمندی بودند که با آیین های مذهبی، پرستش، نذر و قربانی به آن ها ادای احترام می شد. زنان، همچنین حق خدابانوان را می دادند، زیرا می ترسیدند اگر این کار را نکنند مورد خشم و عقوبت الهی قرار گیرند.
    در میان زنان امروز نیز، اسطوره ها در قالب کهن الگوها حضور دارند و می توانند همانند یونان باستان، حق خود را به زور گرفته و آن ها را تحت سلطه خویش درآورند. یک زن، بدون اینکه حتی بداند تحت حاکمیت کدام خدابانو قرار دارد، می تواند وفاداری خود را در برهه ای از زندگی یا تمام آن به یک کهن الگوی خاص «تقدیم کند».
    به عنوان مثال، یک زن ممکن است در نوجوانی دیوانه پسرها بوده و به راحتی شیفته آن ها می شده است؛ حتی ممکن است در سنین پایین به روابط جنسی گرایش پیدا کرده و در معرض بارداری ناخواسته قرار گرفته باشد؛ بدون این که بداند تحت تأثیر آفرودیت، خدابانوی عشق، قرار دارد که تمایل او به سمت پیوند زناشویی و بچه دار شدن، ممکن است ناخودآگاه یک دختر بالغ را تسخیر کرده باشد. یا شاید تحت حمایت آرتمیس باشد که به تجرد ارج می نهاد و عاشق طبیعت بکر بود و نوجوانی عاشق اسب یا دختر پیشاهنگی با کوله پشتی بوده باشد. یا شاید آتنای جوانی بوده که تمام اوقاتش را صرف مطالعه و یا رقابت در زمینه ای علمی کرده است، تحت تأثیر خدابانوی خرد، به دنبال شهرت و نمره های خوب رفته است.
    یا شاید از زمانی که برای نخستین بار عروسک بازی می کرده، یک دیمیتر نوپایی بوده است که درباره بچه دار شدن خیال پردازی می کرده است. یا شاید مثل پرسفون دوشیزه ای بوده است که در علف زار به جمع آوری گل ها مشغول بوده است، زن جوان بی هدفی که منتظر چیزی یا کسی بوده تا او را با خود ببرد.
    تمام این خدابانوان، الگوهایی بالقوه در روان زنان هستند، با این حال، در هر زنی، برخی از این الگوها فعال شده اند (انرژی گرفته یا توسعه یافته اند) و بقیه غیر فعال باقی مانده اند. تشکیل شدن کریستال ها، قیاسی بود که یونگ برای کمک به شرح تفاوت بین قالب های کهن الگو (که جهانی هستند) و کهن الگوهای فعال شده (که در در درون ما در حال عمل کردن هستند) آن را به کار می برد: یک کهن الگو، شبیه به الگویی نامرئی است که تعیین می کند وقتی کریستالی شکل می گیرد، چه شکل و ساختاری خواهد داشت. وقتی کریستال به طور واقعی شکل می گیرد، این الگوی قابل تشخیص، شبیه یک کهن الگوی فعال شده است.. .

    خرید کتاب انواع زنان

    نسخه چاپی کتاب انواع زنان را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و پس از دریافت کتاب از محتوای ارزشمند آن بهره وافی و کافی ببرید.

    دانلود کتاب انواع زنان

    مشخصات کتاب انواع زنان در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی
    نویسنده: جین شینودا بولن و ژان شینودا بولن
    مترجم: نیلوفر نواری
    تعداد صفحه: 266
    موضوع:  روان شناسی
    قالب: چاپی و الکترونیک