0.0از 0

تحلیل های مدیریت مالی

ویرایش نهم

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب تحلیل‌های مدیریت مالی

    بازار سرمایه در دهه‌های اخیر اهمیت فزاینده و روز افزون خود را در توسعه اقتصادی کشورها و همچنین زندگی آحاد مختلف جامعه نمایان کرده است. کتاب تحلیل‌های مدیریت مالی، اثر رابرت هیگینز با ترجمه‌ی محمد حسن‌نژاد و محمد علیدوست‌اقدم؛ در چهار بخش و نه فصل به برسی و تحلیل عناوین و موضوعاتی نظیر؛ ارزشیابی کسب وکار و تجدید ساختار شرکت، تحلیل ریسک تصمیم‌های سرمایه‌گذاری، تکنیک جریانات نقدی تنزیل شده، تصمیم‌های تأمین مالی، ابزارها و بازارهای مالی و غیره می‌پردازد.

    گزیده کتاب تحلیل‌های مدیریت مالی

    فصل نهم: ارزشیابی کسب و کار و تجدید ساختار شرکت

    به منظور تکمیل مذاکرات ادغامی وکلای من این بار شرکت شما را مدنظر قرار داده اند.»

    فورچن

    در ۲ آوریل ۲۰۰۷، بعد از سه ماه مذاکرات فشرده بین نه بانک، شش شرکت حقوقی و سه گروه سهامی خاص، شرکت First Data اعلان کرد که آن پیشنهاد خرید ارائه شده به وسیله‌ی Kohlberg Kravis Roberts & Co یا به اختصار (KKR) را پذیرفته است و با تصویب سهام‌دار به زودی یک شرکت خاص می‌شود. این معامله با ارزش معادل ۲۹ میلیارد دلار، بزرگ‌ترین قبضه‌ی مالکیت یک شرکت تکنولوژی در آن زمان و یکی از بزرگ‌ترین معاملات ثبت شده‌ی سهامی خاص بود. به طور معمول در چنین خریدهای کنترلی، تأمین مالی از طریق بدهی مطرح شده و قابل توجه است. به طوری که با احتساب ارزش بازار First Data، نسبت بدهی به دارایی از ١٤ درصد به ۷۶ درصد بعد از این خرید جهش پیدا کرد.

    First Data در اصل یک شرکت پردازنده‌ی کارت اعتباری است که در سال ۱۹۹۲ از شرکت آمریکایی اکسپرس منفک شده است. ساختمان مرکزی آن در حومه‌ی Denver واقع شده است که ۲۹,۰۰۰ پرسنل داشته و به بیش از ۱,۹۰۰ ناشر کارت در ۵ میلیون مرکز تجاری مربوط به ۳۶ کشور خدمات ارائه می‌کنند. KKR یک شرکت مادر تخصصی سهامی خاص است که در حوزه‌ی خرید، تجدید ساختار و سپس فروش کسب و کارهای ایجاد شده فعالیت دارد. با ۳۲۰ نفر پرسنل که فقط ۹۲ نفر از آن‌ها متخصصان سرمایه‌گذاری هستند، بیش از ۱۵۰ خرید کنترلی به انجام رسانیده است. در حال حاضر، با ۳۷ شرکت موجود در پرتفوی خود، مجموع درآمد آن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است و بیش از ٥٦۵,۰۰۰ نفر را به کار گرفته است. به تعبیر دیگر، ۹۲ نفر متخصص موجود در KKR یک امپراطوری کسب و کار را اداره می‌کنند، حال آنکه این تعداد برای شرکت جنرال موتورز دو برابر است.. .